2017-02-15, 00:27
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baborska
Vill minnas att LGW nämde att de funnit spår av nålstick vid A*i:s obduktion, eller har jag hört fel??

Citat:
Ursprungligen postat av Baborska
Jag får se över kvällens avsnitt igen.
Uppfattade heller inte om det syftades till Egypten el. Arbogas förgiftning

"Insulin tror man i och med att han hade stickmärken i armen", sa LGW.

Syftningen är inte 100% klar, men jag tolkade som att han menade efter förgiftningen i februari 2015.
Alternativt kan han ha menat att det påträffats stickmärken vid båda tillfällena, men jag tycker att han borde varit mer tydlig om det, om det varit så.

Samtidigt låter LGW säker på att Aki var sederad när han fördes till sommarstugan och bryggan, och det bör han ju rimligtvis basera på någonting.

Det behövs en FUP för att skingra röken…

Citera
2017-02-15, 01:06
Medlem
lasternassummas avatar
Två åtal vid olika tillfällen
LGW säger att det nästan säkert kommer att bli två olika åtal vid två tillfällen.
"Utredningen av mordet på Aki släpar efter. Det kommer att bli två omgångar, högst sannolikt",
sa LGW.

Elavbrott i huvudet
Han har ett roligt sätt att formulera sig emellanåt, t.ex. när han skulle berätta om att hennes historia om transporterna inte höll ihop:
"Sen blir det ett sådant där elavbrott i huvudet på henne"
Det finns ingen bil där. Hur har hon tagit sig dit?

Så mördades Aki
LGW är ganska tydlig med hur han menar att mordet på Aki gått till, men han anger inte var informationen kommer från. Han säger iofs några gånger att han inte vill störa förundersökningen.

Citera
2017-02-15, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Två åtal vid olika tillfällen
LGW säger att det nästan säkert kommer att bli två olika åtal vid två tillfällen.
"Utredningen av mordet på Aki släpar efter. Det kommer att bli två omgångar, högst sannolikt",
sa LGW.

Elavbrott i huvudet
Han har ett roligt sätt att formulera sig emellanåt, t.ex. när han skulle berätta om att hennes historia om transporterna inte höll ihop:
"Sen blir det ett sådant där elavbrott i huvudet på henne"
Det finns ingen bil där. Hur har hon tagit sig dit?

Så mördades Aki
LGW är ganska tydlig med hur han menar att mordet på Aki gått till, men han anger inte var informationen kommer från. Han säger iofs några gånger att han inte vill störa förundersökningen.

Jag tolkar LGW som att han samverkar med polisens utredare och släpper det som inte stör förundersökningen utan snarast kan leda till att ny information tillförs densamma dvs stärker indiciekedjan.
Citera
2017-02-15, 10:10
Medlem
lasternassummas avatar
Det finns många rubriker om "sommarstugemordet" i dag som en följd av vad LGW sa i går.

En lite egen vinkling, som kanske inte framgått lika tydligt i övrig rapportering, om det nu stämmer, är den som bblat.se (Bärgslagsbadet/Arboga Tidning) gör:

GW Persson: "42-åringen har berättat om mordet på ex-maken för 18-åringen"

http://www.bblat.se/blaljus/brott/gw-persson-42-aringen-har-berattat-om-mordet-pa-ex-maken-for-18-aringen

Hade vi haft "capital punishment" så hade jag sett hennes agreande som ett sätt att ta sikte på "death row".
Nu har vi dessbättre inte det, så då blir det nog Hinsan...

Nu är det tydligare varifrån LGWs ganska detaljerade redogörelse för mordet på Aki kom.

Citera
2017-02-15, 10:19
Medlem
cossinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cossinus
även om han inte drar med henne i hans berättelse så framstår det som ologiskt och omotiverat att han dödar hennes föräldrar på egen hand eller andra motiv.

vad skulle alternativ till att utan körkort, utan tillgång till egen bil, utan vetskap om föräldarna ( ute i skogen ), och utan att vara bekant med hennes föräldrar ta sig dit och mörda ett par ? slumpen ? praktiskt taget uteslutet!

hon är på sannolika skäl för hon har kunnat bindas till plats vid aktuell tid.
annars skulle det bara vara han som är misstänkt.

så vi har bevisat att paret fanns där på aktuella tiden och bevis för att 18 åringen ( troligtvis 25 åring ) har mördat och mordförsök. vad gör hon där samtidigt ?!?!?!

Sen också om hon är oskyldig, varför lämnar hon från platsen med 18 åringen och inte ringer efter polisen/ambulans. Ett starkt indicie som talar emot henne.

Hon kommer stryka med även om han inte blandar in henne. Sen om det blir anstiftan till mord eller medhjälp till mord eller om hennes agerande varit så pass aktivt och deltagande att det är mord återstår att se.

Jag citerar mig själv för att jag sa samma saker en vecka innan som gw gjorde i veckans brott. Vilken träffsäkerhet jag har med tanke På att GW har blivit informerad om situationen medan jag inte har det förutom tidningar.
Citera
2017-02-15, 10:23
Medlem
lasternassummas avatar
Stickmärken i armen i samband med drunkningen
I artikeln i bblat.se står också:

"– Det är andra personer som stått för skjutsen och som hjälpt till att hantera mannens kropp. Brottet har inte inletts i vattnet vid bryggan utan troligen har han försatts ur stridbart skick på annan plats, sannolikt genom insulin eftersom han har stickmärken i armen. Sedan körs han till platsen och kastas i vattnet, förklarade Leif GW Persson i "Veckans Brott" på tisdagskvällen."

http://www.bblat.se/blaljus/brott/gw-persson-42-aringen-har-berattat-om-mordet-pa-ex-maken-for-18-aringen

Frågan är om det var tolkningen av vad LGW sa eller om det är fastställt att Aki fick en spruta kort tid innan han drunknade.

Var skaffar JM insulin?
Nu börjar frågan om var JM skaffade sitt insulin bli intressant. Hade hon tillgång till det hela tiden genom någon i omgivningen med diabetes eller har hon skaffat det vid två tillfällen, först i februari 2015 och sedan mitt i sommaren 2015?

Senast redigerad av lasternassumma 2017-02-15 kl. 10:26.
Citera
2017-02-15, 10:45
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lo1BL/tre-anhallna-for-arbogamord

Nu är tre personer anhållna för delaktighet i mordet på A*i

Vilka är dessa tre?
Citera
2017-02-15, 10:47
Medlem
Sannolikt har mördarhäxan rekryterat de tre i asylindustrin.
Citera
2017-02-15, 10:48
Medlem
Tre personer anhållna i Arboga fallet med mordet på ex maken.. LGW vet nog mkt mer än vad han säger såklart. Ska bli spännande o se vad det är för klientel som 41 åringen hade med sig i släptåget när ex maken togs av dagar.
Citera
2017-02-15, 11:02
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Tre personer anhållna i Arboga fallet med mordet på ex maken.. LGW vet nog mkt mer än vad han säger såklart. Ska bli spännande o se vad det är för klientel som 41 åringen hade med sig i släptåget när ex maken togs av dagar.

Antagligen afghanhazarer. Precis som han som dödade pappan.
Citera
2017-02-15, 11:14
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag

Han sa ju faktiskt "troligen tre personer" i går.

Två huvudspår
Det finns två huvudspår, IMO. Antingen hennes "kriminella svans" som enligt uppgift rekryterats direkt från de som hon borde tagit hand om och sett till att dom fått arbete och blivit fungerande samhällsmedborgare i Sverige eller också någon eller båda hennes äldsta döttrar, med respektive och kanske någon i deras omgivning.
Jag känner inte till vilken bakgrund döttrarnas respektive har, men har för mig att det förekommit uppgifter om tidigare kriminalitet och att dom relativt nyligen (inom ca 4-6 år) kommit till Sverige som flyktingar eller på annat sätt.

Att reda ut detta närmare kan väl bli intressant beroende på vilka det är som gripits...

Senast redigerad av lasternassumma 2017-02-15 kl. 11:32.
Citera
2017-02-15, 11:17
Medlem
Det finns under de senaste åren fall som varit extremt intressanta och som jag följt noga och läst varje bokstav i FUP.

Alexander Åman och kidnappningen i Uppsala.
Yara mishandlad till döds i Karlskrona
samt denna händelse som skall bli högintressant att följa när förhandlingarna drar igång.

Jag antar att jag fascineras av gärningsmännen som gör det hela spännande även om det naturligtvis är djupt tragiskt för alla anhöriga.

Den här Johanna tror jag tar priset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in