Citat:
Ursprungligen postat av
EnLitenFrys
Jag är så less på Williams och Carrasco på yttrarna i mitt La Liga-lag! OK budgetspelare men verkligen inte bra nog när det gäller. Carrasco är för långsam och klen, Williams snabb men utan passningsspel eller end product.
Jag har testat IF Aspas som RW men var inte nöjd med honom heller. Vela och Orellana också för dåliga.
Kvarstår att testa som budgetlösning: IF Carrasco, Nani, Gaitan, IF Piatti. IF Orellana och IF Samu Castillejo. Annars börjar det vara dags att spana på guldklimparna (Neymar, Bale, CR7, Messi) eller byta liga. Någon som har liknande bekymmer, eller har ni bara köpt de dyra och aldrig tittat bakåt?
Jag menar att det är det stora problemet med La Liga, yttrarna. Mittfältet är bäst.
Det jag gjorde var att köpa IF carrasco när han var billig. Han har gått upp till typ 300.000 nu va? Inte värd 300.000.
Sen har jag sparat ihop till Bale för 400.000.
Så mitt anfall är IF Carrasco, Griezman och Bale. Kör IF Gaspar som reserv och IF Piatti.
Är sjuk skillnad på guldklimparna och de andra. Så min rekommendation är att du hellre lägger typ 400.000 på neymar än 250.000 på IF Carrasco. Säger inte att den sistnämnda är dålig men inte värd priset kan jag tycka.
I övrigt om du inte har coinsen eller vill tjäna ihop dem så byt till den betydligt enklare Premier leauge. Tråkigare men fan mer alternativ att välja på.
IF Orreleana körde jag med länge. Tycker han var bra. Kan ej skjuta men löper fint, dribblar och passar. Castillejo skulle man kunna köra, med en stark striker då han inte kan skjuta själv.
Williams bytte jag ganska tidigt då det bara går att springa med honom. Funkar i simpla matcher men ska man ha mer än två passningar i ett anfall blir det svårt.