Vilka otroliga fjantscener emellanåt!!! Krepper kommer med knarkpolishund till Mobsterfrun, låtsas utöva polismobbning samtidigt som poliskollega med hund står på andra sidan bilen där hunden ljudligt markerar. Efteråt meddelar Krepper de andra poliserna att Mobsterfun misstänkte ingenting, hon tog det som vanlig polismobbning. WTF.
Tänkte exakt likadant.
Hur kan man låta den scenen gå igenom? Någon måste ju se absurditeten och reagera.
Jag ska villigt tillstå att jag inte vet ett skit om kriminella kretsar och motorcykelgäng, knarkaffärer osv. Men när Davor säger "förlåt" och "det var olyckligt" att de sköt ihjäl en av Mobsters medlemmar, är det på något sätt realistiskt? Det är inte några gram kokain som har försvunnit, en kurir som snott med sig något.. saker som kan ersättas... De ska ersätta det som de spädde ut.. fine.. och.. så får ni lite pengar eftersom vi råkade skjuta din kompis.. sånt som händer liksom...
Dock var ju slutet hyfsat spännande, jag hade nästan börjat undra om det skulle dröja till avsnitt 10 innan mor och son förstod vem de haft kontakt med..
Att Petter skulle ha ihjäl sin ledare var jag inte alldeles beredd på heller.
Senast redigerad av vergissmeinnicht 2017-02-12 kl. 22:13.
1. Det här med mc-gäng som ska skildras i Beck/Wallander/Falk/och andra svenska serier, dom springer alltid runt som några svettiga losers i västar och jackor med emblem på ryggen. Något säger mig att bandidos eller HA i verkligheten kör en lite diskretare stil??
2. Magnus Krepper som nervig snut är bra. Den här skådisen har vart bra sedan han dök upp första gången i TV i serien Tusenbröder för 15 år sedan och satte på Hoffas fru medan Hoffa (Ola Rapace) satt på kåken.
Rimligen borde Mobsters ha varit allihop på klubben när deras ledare varit försvunnen (Dom visste la inte om att han var mördad innan liket kom) men det såg inte ut att vara ens tio pers. Det är ju en sanslöst liten krets. Visst att det nämnts prospects men likväl en sanslöst liten skara för att vara ett "tungt" gäng som det framställs.
Blir iaf intressant att se var Inez-storyn nu tar vägen när det är avslöjat.
1. Det här med mc-gäng som ska skildras i Beck/Wallander/Falk/och andra svenska serier, dom springer alltid runt som några svettiga losers i västar och jackor med emblem på ryggen. Något säger mig att bandidos eller HA i verkligheten kör en lite diskretare stil??
Haha va?
Bandidos och Hells Angels har såklart alltid sina västar på sig med sian tuffa emblem. Och dom är också svettiga losers, precis som dom framställs i tv-serier. Förvuxna moppepojkar helt enkelt.
Haha va?
Bandidos och Hells Angels har såklart alltid sina västar på sig med sian tuffa emblem. Och dom är också svettiga losers, precis som dom framställs i tv-serier. Förvuxna moppepojkar helt enkelt.
varför ser man aldrig några i sådana västar då?
förövrigt tycker ja hon är en riktig fitta som sätter dit sin son.
varför ser man aldrig några i sådana västar då?
förövrigt tycker ja hon är en riktig fitta som sätter dit sin son.
"bättre att han sitter inne och är någorlunda skyddad, än att han blir måltavla för knarkmafia"
så resonerar antagligen en (polis)mor som har sett knarkkurirer som fäller som flugor
"bättre att han sitter inne och är någorlunda skyddad, än att han blir måltavla för knarkmafia"
så resonerar antagligen en (polis)mor som har sett knarkkurirer som fäller som flugor