2017-01-30, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dexter
Det började en tv-serie i en av våra svenska kanaler ganska nyligen, december 2016 eller januari 2017. Religiöst tema, i inledningen av varje avsnitt ser man en kropp som ramlar ner från en höjd. En polis från Stockholm kommer hem och blir förundersökningsledare.

Har totalt tappat namnet, någon som känner igen den?

Gissar på Saknad, http://www.tv4play.se/program/n%C3%B6jesklipp?video_id=3690492
Citera
2017-01-30, 18:02
Medlem
Dexters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupsu
Gissar på Saknad, http://www.tv4play.se/program/n%C3%B6jesklipp?video_id=3690492

Visst är det den!! Stort tack!!
Citera
2017-02-05, 19:26
Medlem
Söker serie (tror jag)

Leter efter en serie/film jag kom att tänka på igår, avsnittet handlar om en föredetta brandman som springer runt och tänder eld och dödar brandmän under utryckning. Vet att denna mordbrännare har på sig någon flammsäker dräkt och gömmer sig inne i dom brinnande byggnaderna och sprutar någon vätska på brandmännen när dom kommer in

Det visar sig vara någon hämndaktion då mordbrännaren tydligen var i samma enhet som dessa brandmän som dödades och skulle tydligen ha dött i en utryckning då byggnaden blev övertänd men lyckades överleva med svåra brännskador. har för mig att det var någon hämnd mot kaptenen på stationen.

utspelar sig i USA, kommer inte på vad serien heter, plz help me
Citera
2017-02-05, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boomb0x
Söker serie (tror jag)

Leter efter en serie/film jag kom att tänka på igår, avsnittet handlar om en föredetta brandman som springer runt och tänder eld och dödar brandmän under utryckning. Vet att denna mordbrännare har på sig någon flammsäker dräkt och gömmer sig inne i dom brinnande byggnaderna och sprutar någon vätska på brandmännen när dom kommer in

Det visar sig vara någon hämndaktion då mordbrännaren tydligen var i samma enhet som dessa brandmän som dödades och skulle tydligen ha dött i en utryckning då byggnaden blev övertänd men lyckades överleva med svåra brännskador. har för mig att det var någon hämnd mot kaptenen på stationen.

Oj, känner igen, det är något liknande Criminal Minds, tror jag.

...

Eller Arrow? http://greenarrow.wikia.com/wiki/Burned_(Episode)
Senast redigerad av lupsu 2017-02-05 kl. 20:45.
Citera
2017-02-05, 21:06
Medlem
Citat:
Oj, känner igen, det är något liknande Criminal Minds, tror jag.

...

Eller Arrow? http://greenarrow.wikia.com/wiki/Burned_(Episode)

ah tack, arrow var det, har inte kunnat sluta tänka på det
Citera
2017-02-05, 23:19
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boomb0x
Söker serie (tror jag)

Det är inte filmen "Backdraft" då?
Citera
2017-02-09, 21:06
Medlem
BePatients avatar
Jag letar efter en låt som är med i en sitcom från USA (tror jag) där den svarta (tror jag) familjen som serien handlar om tävlar i en sångtävling med en låt de gjort själva, och är oroliga eftersom flera andra tävlanden redan framfört med rockiga låtar och de tror att de är fel ute med sin mer disco-aktiga låt. Tror de vinner sen.

Vem känner igen det?
Citera
2017-02-09, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BePatient
Jag letar efter en låt som är med i en sitcom från USA (tror jag) där den svarta (tror jag) familjen som serien handlar om tävlar i en sångtävling med en låt de gjort själva, och är oroliga eftersom flera andra tävlanden redan framfört med rockiga låtar och de tror att de är fel ute med sin mer disco-aktiga låt. Tror de vinner sen.

Vem känner igen det?

Ungefärligt årtionde?
Citera
2017-02-10, 00:56
Medlem
BePatients avatar
Citat:
Ungefärligt årtionde?
90-tal.
Citera
2017-02-10, 19:20
Medlem
Söker efter en serie som inte har mer än 1-2 år på nacken. Ska vara hypad i USA. Är nån slags blandning mellan musikal och sitcom. Låtarna som sjungs liknar de i Glee fast mer skämtsamt.
Citera
2017-02-10, 19:44
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Söker efter en serie som inte har mer än 1-2 år på nacken. Ska vara hypad i USA. Är nån slags blandning mellan musikal och sitcom. Låtarna som sjungs liknar de i Glee fast mer skämtsamt.
Crazy Ex-Girlfriend passar.
Citera
2017-02-13, 07:25
Medlem
Jag har ett vagt minne av ett humorprogram som jag har för mig visades på SVT eller möjligtvis TV 4 när jag var en liten grabb och jag skulle nu behöva hjälp med att komma på vad det hette. I programmet kunde man se kända profiler som den numera avlidne Mitt i naturen programledaren Jan Danielsson, Jan Guillou, och den dåvarande statsministern Göran Persson. Om man jag minns rätt var programmet uppbyggt kring ett koncept där man klippt in dessa personer i olika miljöer där de aldrig befunnit sig. Man hade även tagit ljudinspelningar ifrån program och intervjuer där dessa personer talat för att kunna "klippa och klistra" ihop diverse humoristiska meningar. Jag minns en scen där programmets "huvudpersoner" blev jagade av Jan Guillou skjutandes med ett gevär, och en annan scen där Göran Persson hade gömt sig i garderob på sitt kontor. Tror även det fanns en scen där programmets huvudpersoner stod på en bro där en i det närmaste aggressiv Jan Danielsson gick emot dem babblande om natur och djur och hur de sakta med säkert fick lov backa från honom längs bron och hur Danielsson följde efter. Detta känns som en väldigt vag och dålig beskrivning, svårt att komma med något bättre när ens minnen är så passa suddiga.
Senast redigerad av Morgion 2017-02-13 kl. 07:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in