2017-02-12, 01:36
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Vi är medvetna om att forumet inte fungerar optimalt för närvarande, men vi arbetar på att rätta till det.

admin5
Hoppas ni hittar en lösning snart för nu har det krånglat i flera timmar och det är trist. Flashback verkar vara ett tacksamt mål för dom som vill sabotera och ställa till med oreda.
Citera
2017-02-12, 02:52
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Inget felmeddelande men vita sidor stup i ett. Lär väl rassla in en drös dubbelposter när proppen lossnar... Ska försöka hålla mig borta ett par dagar tills det är fixat. Tror jag.
Citera
2017-02-12, 03:17
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Kan problemen ha att göra med attackerna mot Margot Wallström?
Attackerna Skärp dig nu, man blir kokko i huvudet av att lita på fakemedia.

Så nej, det finns givetvis inget samband mellan en artikel på internet och att Flashback krånglar.

Såhär beter sig sajten ibland, inga tekniker jobbar på helgerna. Så det löses väl först under dagen.

Edit: Nvm, nu såg jag att du inte var seriös Så hoppa över första styckena du.
Senast redigerad av SilentVictory 2017-02-12 kl. 03:19.
Citera
2017-02-12, 03:18
Medlem
goran744s avatar
Verkar vara störningar överlag på nätet idag och inte bara här inne.
Inte vet jag.
Blir vitt stup i kvarten. Konstigt.
Citera
2017-02-12, 03:54
Medlem
kajus333s avatar
Fel hela tiden.
Citera
2017-02-12, 07:16
Moderator
Arne.Ankas avatar
Tekniker har fixat problemet så nu ska forumet snurra på som vanligt igen
Citera
2017-02-12, 09:06
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka

Nu är det full fart framåt igen!
Framför vårt tack till teknikerna för deras insats!

Citera
2017-02-12, 09:15
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Var det ett tekniskt fel eller en extern attack?
Citera
2017-02-12, 10:09
Medlem
När det krånglade igår postade jag några inlägg, ett i Sista utvägen och ett i Laidback. I bägge fallen kom felmeddelandet när jag tryckte på Skicka svar. När jag öppnade sidan igen hade det i Sista utvägen i alla fall postats, men inte det i Laidback. Någon som vet vad det kan bero på? Annars är ju problemet över nu.
Citera
2017-02-12, 11:43
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Var det ett tekniskt fel eller en extern attack?
Tekniskt fel.
Citera
2017-02-12, 19:31
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
När det krånglade igår postade jag några inlägg, ett i Sista utvägen och ett i Laidback. I bägge fallen kom felmeddelandet när jag tryckte på Skicka svar. När jag öppnade sidan igen hade det i Sista utvägen i alla fall postats, men inte det i Laidback. Någon som vet vad det kan bero på? Annars är ju problemet över nu.

Det var en slump vilken tråd som fungerade och vilken som inte fingerade.

När man t.ex. postar så skickas ju det som du skrivit och som finns i din dator till fb-server, låt oss säga, via lastbalanserare. När "postningen" är avklarad så får du tillbaka en sida som visar hur det blev.

Jag postade några inlägg i går. En del gick igenom och en del inte.
Jag tolkade det som att felet ibland uppstod på vägen från mig till servern. Då blev det inget inlägg.
Ibland uppstod felet på vägen tillbaka, när fb försökte visa mig resultatet. Postningen var klar, men jag såg bara en vit skärm.

Jag kollade vilkendera det var genom att titta i ett annat fönster.
Om postningen gått fram var det bara att köra vidare. Om inte så tryckte jag på "tillbaka" i browsern och skickade sedan postningen igen. Upprepade detta tills det gick bra.

Det händer när jag skriver lite längre inlägg att jag spar inlägget i en textfil lokalt, för att vara säker på att inte tappa det skrivna.

Någon här föreslog att minska buffertstorleken. Jag gjorde det (från 1520 till 1280, om jag minns rätt) och tyckte att det gick bättre, men det var ändå inte 100%.

Citera
2017-02-12, 20:25
Medlem
sebnies avatar
Sedan gårdagens fel var fixat så har annonssystemet fått sig en rejäl törn.
Jag får hela tiden "Annonsblockering skadar oss bla bla bla" trots att jag inte kör någon blocker. Det är totalt random, ibland får jag en annons, ibland får jag meddelandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in