Citat:
Ursprungligen postat av
jo5h2pe
När det krånglade igår postade jag några inlägg, ett i Sista utvägen och ett i Laidback. I bägge fallen kom felmeddelandet när jag tryckte på Skicka svar. När jag öppnade sidan igen hade det i Sista utvägen i alla fall postats, men inte det i Laidback. Någon som vet vad det kan bero på? Annars är ju problemet över nu.
Det var en slump vilken tråd som fungerade och vilken som inte fingerade.
När man t.ex. postar så skickas ju det som du skrivit och som finns i din dator till fb-server, låt oss säga, via lastbalanserare. När "postningen" är avklarad så får du tillbaka en sida som visar hur det blev.
Jag postade några inlägg i går. En del gick igenom och en del inte.
Jag tolkade det som att felet ibland uppstod på vägen från mig till servern. Då blev det inget inlägg.
Ibland uppstod felet på vägen tillbaka, när fb försökte visa mig resultatet. Postningen var klar, men jag såg bara en vit skärm.
Jag kollade vilkendera det var genom att titta i ett annat fönster.
Om postningen gått fram var det bara att köra vidare. Om inte så tryckte jag på "tillbaka" i browsern och skickade sedan postningen igen. Upprepade detta tills det gick bra.
Det händer när jag skriver lite längre inlägg att jag spar inlägget i en textfil lokalt, för att vara säker på att inte tappa det skrivna.
Någon här föreslog att minska buffertstorleken. Jag gjorde det (från 1520 till 1280, om jag minns rätt) och tyckte att det gick bättre, men det var ändå inte 100%.
–