Citat:
Ursprungligen postat av
Arnstadokratin
Är det inte så också att SDare är mer motiverade att rösta än folk i övrigt? Känns som det enda logiska med rådande situation. Sen finns ju en hyfsad skara som hatar SD och därför också är väldigt röstbenägna. Men eftersom 60% säger sig kunna tänka sig att rösta SD är ju endast 30-40% hatare, så ganska många icke-SDare som inte bryr sig nämnvärt om att stoppa SD. Kanske får de därför några procent mer i val än vad det egentliga stödet är? Valdeltagandet var knappt 86% senast så finns lite utrymme.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnenwende
SD har de mest motiverade och engagerade väljarna och sympatisörerna enligt Karin Olsson på pisstidningen Expressen.
http://www.expressen.se/kultur/karin-olsson/donald-trump-ar-mannen-utan-vanner/
Torde tala för att SD kommer fortsätta vinna mark.
Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Jag håller med om att de som sympatiserar med SD är mest motiverade och inte gärna lägger sig på soffan vid valet 2018.
Jag hoppas på många soffliggare, som då kommer att drabba andra partier än SD. Jag hoppas också på att släktingar och anförvanter inte hjälper dom på äldreboenden att rösta i för stor utsträckning. Jag hoppas att personalen på boendena kan kontrolleras så att det inte massproduceras röster för S.
Nu är jag off topic men svenska politiker får inte gå in i utsatta områden för att fösa iväg utlänningarna att rösta S. eller V...FY FAN vilket fusk...

....
Upplopp nu i natt även i Slöddertälje är trots allt ett för svagt valarbete men jag känner ändå positiva signaler om att det sakta går uppåt för SD. Det känns bra men Sverige är kört, det är vi nog överens om vi som skriver här.
Skillnaderna är enorma gentemot andra partier, jag blev Plus-prenumerant hos Nyheter Idag igår och får därför ta del av Sentios nedbrutna siffror, såhär såg det ut i januari-mätningen:
LOJALA VÄLJARE - Väljare som skulle rösta på samma parti som vid senaste val.
Moderaterna 54,80%
Liberalerna 63,40%
Centern 67,50%
Kristdemokraterna 50,00%
Socialdemokraterna 51,30%
Vänsterpartiet 75,40%
Miljöpartiet 36,80%
Sverigedemokraterna 87,50%
FI 52,40%
Piratpartiet 25,00%
Övriga 60,00%
Det ser inte så bra ut för M och S gällande lojala väljare

Man hör ofta det märkliga påståendet om att SD skulle vara ett "missnöjesparti" som folk bara röstar på för att markera missnöje gentemot sitt vanliga parti. De här siffrorna talar definitivt för motsatsen.