Citat:
Vad jag menar med materien är den i form av studieobjekt som låter sig undersökas under lupp så att säga, och kontrolleras genom upprepade experiment osv.Fast energi i bunden form so i materia, är faktiskt ingen begränsning som du försöker fastställa. All materia övergår i olika form över tid. Vad du tycks ha svårt med, är att helt enkelt acceptera livs-FORMEN ; vad som äe liv ä också form det finns en slags underliggande ångest i dig som utmynnar i tron att den livsform som kan detekteras enbart via sinnen, skulle ha något slags inbyggt fel.. som något fullständigt oidentifierat väsen.. däremot har full koontroll över, men som vi människor.. behöver kunna detektera, fast... inte med sinnesnärvaro.. utan med sinnesfrånvaro.
Detta utifrån din nu tröttsamma vals om att liv som pågår, är begränsat och det som definieras av människor är falskt, så länge man inte erkänner denna mystiska kraft som du läst om , i väldigt populära böcker där en "skapare" innehar huvudrollen.
Ditt problem är att du ser liv som defekt. Att ha den utgångspunkten är ju vldigt, väldigt sorgligt, till en böerjan.. en melankoli som självklart stöter ifrån sig vad som dremot bejakar livspremissen, om t.ex biologisk, geologisk osv, massa.. som högpotent och så det viktigaste ;
utan massa/materia... ingen tanke! du kan alltså inte såga av den gren du sitter på, dör då finns absolut inget underlag längre, tankar upphör, kommunikation avstannar.. det är elementär kunskap att konsoliderad energi inte "fiinns" bara så där... utan behöver färdas i glidunderlag , bl.a via elektrmagnetiska fält
du skulle icke kunna ta ett enda steg med enbart rörelseorganen, krävs en massa enzymer och hormonder som inte finns vid "sälva studieögonblicket" dock återbildas jämt o ständigt
någonsin funderat på det kanske? om inte, så är det hög tid!!
att det krävs kontinuerliga studier i geofysiologi och astronomi o matematik, för att minutiöst kontinuerligt förstå energi, omvandlingsprocesser o.dyl
så din vy tycks mkt begränsad, mer än vanligt... för att vara begränsad är det vanligaste, mn du är nitiskt övertygad om skeenden du inte ens behärskar.
vikten av massa (sic)
Detta utifrån din nu tröttsamma vals om att liv som pågår, är begränsat och det som definieras av människor är falskt, så länge man inte erkänner denna mystiska kraft som du läst om , i väldigt populära böcker där en "skapare" innehar huvudrollen.
Ditt problem är att du ser liv som defekt. Att ha den utgångspunkten är ju vldigt, väldigt sorgligt, till en böerjan.. en melankoli som självklart stöter ifrån sig vad som dremot bejakar livspremissen, om t.ex biologisk, geologisk osv, massa.. som högpotent och så det viktigaste ;
utan massa/materia... ingen tanke! du kan alltså inte såga av den gren du sitter på, dör då finns absolut inget underlag längre, tankar upphör, kommunikation avstannar.. det är elementär kunskap att konsoliderad energi inte "fiinns" bara så där... utan behöver färdas i glidunderlag , bl.a via elektrmagnetiska fält
du skulle icke kunna ta ett enda steg med enbart rörelseorganen, krävs en massa enzymer och hormonder som inte finns vid "sälva studieögonblicket" dock återbildas jämt o ständigt
någonsin funderat på det kanske? om inte, så är det hög tid!!
att det krävs kontinuerliga studier i geofysiologi och astronomi o matematik, för att minutiöst kontinuerligt förstå energi, omvandlingsprocesser o.dyl
så din vy tycks mkt begränsad, mer än vanligt... för att vara begränsad är det vanligaste, mn du är nitiskt övertygad om skeenden du inte ens behärskar.
vikten av massa (sic)
Apropå vals... allt du skriver om vad jag tror och inte tror är ju rent påhitt, det stämmer ingenstans!
Var fick du det ifrån att jag skulle se liv som en defekt!
Det är ju minst sagt makabert! När man trodde sig inte kunna se maken till fräckhet, så överglänser du dig själv till den grad...