2017-02-09, 22:31
Bannlyst
Har haft en låt på huvudet i ett par dagar nu och kan för mitt liv inte komma på vilka det är som gör den..

Refrängen visslas och jag har försökt planka melodin så gott jag kan här: https://onlinesequencer.net/405039

Någon som vet? Jag blir fan tokig av att inte komma på det!
Citera
2017-02-09, 22:51
Medlem
En house/trance-låt jag hörde på Nordic Wellness men inte han SoundHound:a. Låten är typ likadan hela tiden med ett stadigt beat på ungefär 120-130 bpm och en röst som hela tiden låter "jaha, näehäe"
Egentligen sjunger den nog något annat men jag tycker verkligen den låter "jaha näehäe!"
Citera
2017-02-11, 00:46
Medlem
Rembrandths avatar
Söker tre olika låtar:

Den första låten tror jag är ganska ny, en elektronisk låt som påminner mig otroligt mycket om SMK, men de sjunger något i låten så den är inte instrumental. "Refrängen", eller huvuddelen av låten, är några toner som upprepas om och om igen.

Den andra låten är en hiphop-låt, eventuellt rap, och det är en man med ganska grov röst som sjunger. I refrängen hör sjunger hand typ "Everybody say heeeeey, and you know my naaaaaaame" eller liknande, det viktiga är att han drar ut på sista ordet. Låten är från 2015/2016.

Sista låten är en låt som är väldigt lugn, en kvinna som sjunger med lugn röst. Vissa partier i låten påminner extremt mycket om "My heart will go on", skulle gissa att låten är från mitten av 00-talet.

Alla tips och förslag är välkomna!
Citera
2017-02-11, 16:37
Medlem
Vad heter låten med texten "Vi rakar pungen och smörjer den med tigerbalsam" ???? Hittar den inte nånstans
Citera
2017-02-11, 16:38
Medlem
Vad heter pung-låten?

Jag kan omöjligt hitta låten med texten , "Vi rakar pungen och smörjer den med tigerbalsam". Någon som vet vilken jag menar? haha kom nyss o tänka på den och kan inte hitta den på youtube eller nånstans
Citera
2017-02-11, 16:46
Medlem
RaketDoriss avatar
Eddie meduza kanske?
Citera
2017-02-11, 16:49
Medlem
Onkel Kånkel? Pure X?
Citera
2017-02-11, 19:28
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needcounseling
Jag kan omöjligt hitta låten med texten , "Vi rakar pungen och smörjer den med tigerbalsam". Någon som vet vilken jag menar? haha kom nyss o tänka på den och kan inte hitta den på youtube eller nånstans

http://fragbite.se/forum/ovrigt/ovriga-tradar/thread/127848/tigerbalsam-effekt

Se inlägg #78
Citera
2017-02-11, 19:38
Medlem
Söker efter en låt, texten går såhär:

Ner vid stranden i en eka, bom faderi å bom faderalla.
Såg jag pojke, flicka leka, bom faderi faderullan lej.

Kind mot kind och buk mot buk, bom faderi faderullan lej. Hugg i

Och sen kommer jag inte ihåg mer av texten, någon som vet?
Citera
2017-02-11, 21:53
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diing
Söker efter en låt, texten går såhär:

Ner vid stranden i en eka, bom faderi å bom faderalla.
Såg jag pojke, flicka leka, bom faderi faderullan lej.

Kind mot kind och buk mot buk, bom faderi faderullan lej. Hugg i

Och sen kommer jag inte ihåg mer av texten, någon som vet?
Melodin är iaf "Amanda Lundbom", finns en massa, särskilt snapsvisor, med den melodin.
Citera
2017-02-11, 21:58
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insperatus
En vän till mig spelar dragspel. Det finns en låt jag tänkt på som verkar ganska svår för en nybörjare som honom. Jag försökte förklara för honom vilken jag menar, men jag vet inte vad den heter. Jag har hört den många gånger. Den har förekommit i bland annat ett Vänner-avsnitt och ett gammalt dataspel. Någon som vet vad detta är för melodi ursprungligen? Den spridda förekomsten av den har gjort mig nyfiken på vad det är.

Den spelas i sin helhet här vid 1.25

https://m.youtube.com/watch?v=1MzbLl00Rjk

Och här i Stefan & Kristers Full Fräs vid 1.38

https://youtu.be/yR0FgGmTsUI
Sailor's Hornpipe
Citera
2017-02-12, 13:23
Medlem
Det finns en låt som jag väldigt gärna skulle vilja höra, vet vilken det är (nästan säker iallafall) och det är Sommar igen med Fredrik Willstrand. Har sett något klipp någon gång för ett antal år sen som är från Skara Sommarland om jag inte minns fel där han sjunger denna låten, även Kicki Danielsson är med i programmet och sjunger Bra Vibrationer.
Har sökt lite på nätet efter låten men hittar den verkligen inte någonstans. Finns det någon annan som kan hjälpa mig att finna den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in