2017-02-11, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Häktad.

?
Enl AB har en person anhållits på skälig grund.
Citera
2017-02-11, 15:28
Medlem
är den gripne g*rt joh*nsson ? e a
Citera
2017-02-11, 15:29
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Vad för gas tänker du på då? Hurdå tryckt in?

Jag tänker på en engångsgrill...

Vet ej vad han tänkte på.
Citera
2017-02-11, 15:36
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ab12
Kolonivägen 14

Företag! Ny ägare för tre år sedan, så det finns ingen mantalskriven där
Citera
2017-02-11, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cumminspower

Vad får dig att tro det?
Citera
2017-02-11, 15:57
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cumminspower

Det var märkligt att läsa ditt inlägg eftersom att jag själv har denne GJ som stark kandidat. Inte för att jag kan lägga fram något vetenskapligt belägg för mitt antagande mer än att JH skulle ha en kompis med sig och han nämner i sin Facebook att han har haft en trevlig kväll med GJ för inte så länge sedan.

Däremot om det är han som är gripen kan jag inte svara på eftersom att vi vet ju inte vilka tre som är avlidna.
Citera
2017-02-11, 16:15
Medlem
Grumpe0000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikki1971
Dessa länkar verkar spärrade nu??
Icke. Alla funkar hur bra som helst. Du kanske skulle prova att byta stjärnorna mot bokstäverna som det står, så kanske det går lite bättre.
Citera
2017-02-11, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Vad får dig att tro det?

jag har skum vän som nämnde detta innan idag .
Citera
2017-02-11, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Tack!

Jag är själv väldigt nyfiken på vad det kan vara som får polisen att misstänka ett mord? Det kräver ju ett uppsåt som inkluderar ett "planerande".
Tillfället gör tjuven, tar du något så är stölden ett faktum.
Men orsakar du någons död så finns det ju flera möjligheter vad det gäller brottsrubriceringen. (jag förstår att du vet detta men jag vill förklara hur jag tänker)

Min första tanke är att man rubricerar det som "mord" för att lägga ribban maximalt högt då omständigheterna fortfarande är oklara (och det kan komma att ändras under utredningens gång), eller så har man funnit tecken som tyder på att någon aktivt har gjort något som orsakat 3 personers död?

Hur skall jag uttrycka mig, det finns mer som skall bevisas om det handlar om ett mord i jämförelse med vållande till annans död?

Handlar det om att gärningsmannen har försett offrena med en dödlig drog så vill det till att ha rejält på fötterna för att bevisa att det var "överlagt" och inte enbart ett "vållande".

Ja, det blir intressant att följa.

När det är oklara omständigheter så kan det underlätta utredningsläget om man arbetar utifrån en rubricering med högt straffvärde (som t.ex. mord). Det kan öppna upp en verktygslåda med tvångsmedel som inte alltid finns tillgänglig om man jobbar efter en annan rubricering med lägre straffvärde (som t.ex. vållande till annans död).
Citera
2017-02-11, 17:00
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brutus01
Ar* Huht*nen *=i står som ägare av fastigheten.

Var hittade du det?
Jag hittade bara några motorcyklist killar och videos när jag kollade
Citera
2017-02-11, 17:37
Medlem
LaScalas avatar
Ni som vet en del om olika gaser och kemiska ämnen som kan orsaka död utan att det lämnar nåra ytliga spår, vad kan dödsorsaken vara här?

Jag har för mej att koldioxid ger röd ansiktsfärg. Hur är det med kolmonoxid?

Hur är det med kylarvätska? Om man spär ut groggen? Tillsätter man nåt ämne numera som gör den osmaklig att dricka? Man ser väl inga yttre tecken på förgiftning?

Iofs kan jag tänka mej att man kan skrämma ihjäl nån utan att det ger nåra spår?
Jag tror förstås inte att nån skrämt ihjäl tre personer men jag är intresserad av osynliga mordmetoder.
Nej, jag tänker inte mörda nån. Bara hypotetiskt.
Citera
2017-02-11, 17:39
Bannlyst
Kan det vara så att de hittat nån tom flaska glykol som använts till groggvirke och att det inte fanns spår av glykol på ett fjärde grogglas som kopplats till den nu anhållne via olika avtryck.
Alternativ till glykol kan vara nån typ av ghb.

Edit: "Mycket giftigt att förtära. Symtomen kan vara fördröjda. Ger bl.a. medvetandepåverkan, kramper, hjärn- och njurskada." källa giftinformation.se
Senast redigerad av beaver_se 2017-02-11 kl. 17:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in