Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-11, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Sverige som får ta smällen? Är du allvarlig?

Jimmie Å har nu tom gått ut och sagt att de kan "kompromissa" om invandringspolitiken.

Det kanske du har missat. Men det är deffenetivt inte ett parti som jag vill rösta på.

Folk måste inse att SD har blivit en politisk dörrmatta.

SD:s ledning har inget intresse av att förändra Sverige på riktigt. Varför tror du SD sitter i moderaternas knä just nu? Jo, för att de är så maktkåta att de är villiga att göra allting för att bli accepterade av etablissemanget.

Du tolkar kompromiss som att han vill ha öppna gränser. Du har helt enkelt fel och förstår inte det politiska spelet, precis som idioterna i det här nybildade skitpartiet. Vill man ha inflytande så gäller det att vara både pragmatisk och smart. Att du tolkar kompromiss om invandringspolitiken som något negativt visar med all önskvärd tydlighet hur smart och taktisk du är - d.v.s. inte alls. Det här nybildade skitpartiet besitter lika hög politiktaktisk intelligens som du gör.
Citera
2017-02-11, 11:41
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Några dissidenter som blev utslängda från SD ska alltså nu starta ett nytt parti och går i opposition mot 8-klövern. Kan ju inte bli något annat än en ökenvandring i all oändlighet detta. Nu tycker jag att SD:s invandringspolitik är tillräckligt restriktiv, men skulle man tycka att de är för vanilj så fattar jag inte varför man gå direkt till NMR ist.
Man kanske inte går igång på nationalsozialismus?
Sverige/Norden kommer aldrig kunna bygga ett sånt rike utan att det slutar som de gjorde med tyskarna. Tack men nej tack.
Citera
2017-02-11, 11:42
Medlem
Karjalainens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marikapsycho
Ni som "tänker rösta på detta"

Hur har ni tänkt att det skall gynna de ideologier ni har. SD må vara för humana för en del av er men betänk vad som händer om era röster sprids ut och blir typ 1% för alla!

Jag kan då lika gärna rösta på Kalle Anka för om vi med invandringskritiska åsikter sprids ut på olika partier så är vi politiskt döda...

Om det nu stämmer att gamla SDU startar ett nytt parti, så blir det inte ett Kalle Anka-parti, utan ett parti med 5000 medlemmar/aktivister. Fler medlemmar än vad SD hade vid riksdagsinträdet.
Citera
2017-02-11, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Detta är bra. Det behövs generellt fler partier i Sverige och framför allt fler alternativ till färglösa SD.

Precis.

Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Återigen ett bevis på vilka dem största sverigehatarna är. Det är ni extremister som pratar om att judar sitter och konspirerar i världen och att förintelsen är påhittad, marscherar med mördare och terrorister i nmr och aktivt försöker förstöra för SD för att dem inte tror på era konspirationer. Ni skrämmer bort människor från SD och arbetar aktivt emot det ENDA alternativet som har en rimlig chans att få stopp på den vansinniga invandringen. Det är ni som kommer få detta land helt på fall. Ni är inte bättre än IS mussarna. Snarare så att ni är av samma kött och blod.

Trams. Det är bara sunt med ytterligare ett alternativ. Jag vet inte varför du tror att alla som kan tänka sig rösta på detta nya parti hatar judar, förnekar förintelsen och marscherar med nmr. Riktigt löjligt faktiskt, det handlar bara om ett annat alternativ till oss som tröttnat hur mesiga SD har blivit.

Förresten, hur skrämmer vi bort människor från SD? Ifall vi nu är allt det du säger, vilket vi inte är, borde du väl vara glad att vi lämnar SD och går till ett annat parti, då det nya partiet kommer få all skit istället för SD.
Citera
2017-02-11, 11:47
Medlem
För det första: Om SD tappar röster till ett annat parti, så är det SD:s fel. Man hade utan vidare kunnat hålla samman en bred koalition, utan att vara "extrema". I vissa stycken har man aktivt valt oförsvarliga ståndpunkter som ÄR rasistiska - för att framstå som icke-rasister. Att som JÅ tycka att "etniska svenskar nog inte finns" är varken opinionssmart eller anständigt.

Att lova dubblad kvotflyktingmottagning gör inte att man mindre rasist eller mer rumsren - bara att man underminerar sitt eget budskap om hjälp i närområdet.

Att klaga på utmobbning och uteslutningar av SD:are inom t ex LO funkar inte när man själv utesluter hela ungdomsförbundet med samma motiveringar och metoder.

Att beklaga epitet som "fascist" blir hycklande när man själv använder det mot samma ungdomar.

Att legitimera M:s senkomna kursomläggning genom att desperat söka samarbete är inte röstmaximerande smartness.

Man hade också kunnat avväpna de ständiga angreppen från media enligt Trumps mall att ifrågasätta medias motiv och trovärdighet - en mall som jag presenterade här på FB långt innan Trump satte den i verket. Istället har man tvärtom skapat incitament för media att utlösa belöningen med uteslutningar enligt en hycklad nolltolerans.

Ingen har anledning eller skyldighet att rösta på ett parti som inte kan förklara varför på ett övertygande sätt.
Citera
2017-02-11, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HairyCojones
Du tolkar kompromiss som att han vill ha öppna gränser. Du har helt enkelt fel och förstår inte det politiska spelet, precis som idioterna i det här nybildade skitpartiet. Vill man ha inflytande så gäller det att vara både pragmatisk och smart. Att du tolkar kompromiss om invandringspolitiken som något negativt visar med all önskvärd tydlighet hur smart och taktisk du är - d.v.s. inte alls. Det här nybildade skitpartiet besitter lika hög politiktaktisk intelligens som du gör.
Det är möjligt du har rätt men om man kollar på MP så ser du själv vad som händer när man kompromissar. Vi är många som röstar på det man tror mest på och om man då kompromissar med kärnfrågor så finns inget förtroende kvar. MP är synade där makt betyder mer än värderingar. Hyllar V jag för är det något deras ledare gör så är det att stå rak i ryggen. Sedan att jag inte kan rösta på dom må så vara.
Citera
2017-02-11, 11:49
Medlem
roflmao123s avatar
De har min röst om de uttryckligen agerar i etniska svenskars intresse.

Annars röstar jag MP så förfallet kan fortgå.
Citera
2017-02-11, 11:50
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinku
Man kanske inte går igång på nationalsozialismus?
Sverige/Norden kommer aldrig kunna bygga ett sånt rike utan att det slutar som de gjorde med tyskarna. Tack men nej tack.

Vad kommer skilja det här nya partiet från SD då? Finns ju inget partiprogram, men vissa hyllar det ju redan som frälsningen. Finns inte risken att Afs också triangulerar sig mot mitten om de skulle närma sig riksdagsspärren för att väljarmaximera? Nu bor jag inte i Stockholm, så kan ju endå inte rösta på partiet...
Citera
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HairyCojones

Du kallar mig osmart. Medans du samtidigt har det värsta språkbruket jag sett på flashback.

Att vara politiskt taktiskt och pragmatisk är absolut bra. Men när man börjar kompromissa om sina hjärtefrågor så är det inte taktiskt och smart. Särskilt inte när man ska kompromissa med det partiet som startade detta helvete.

Du får gärna rösta på SD i valet 2018. Du har all rätt att göra det. Men gnäll inte sedan när du inser att SD har fått noll inflytande i den faktiska politiken.
Citera
Medlem
RagingHippies avatar
De får säkert min röst.

SD verkar ha blivit infiltrerat av diverse intressegrupper, om det är strategi eller ej låter jag vara osagt.
Men det ska inte för mig kännas som jag uppehåller dessa intressegrupper när jag röstar.
Citera
2017-02-11, 11:52
Medlem
Enbolots avatar
Själv kommer jag reservationslöst att stödja "Alternativ för Sverige" så gott jag kan. Redan efter valet 2014 bestämde jag mig för att det var sista gången SD fick min röst. Ett mer odemokratiskt och toppstyrt parti får man leta efter. Med sådana sluskar som Mattias Karlsson kan det inte bli annat än vänskapskorruption och andra oegentligheter. Partiet svajar som ett grässtrå i storm, de har ingen klar riktning i någon fråga. I allt utom invandringsfrågan är det som ett Moderaterna light, det är definitivt inget arbetarparti. Jag hoppas AfS söker en bredare väljarbas än SD och inte blir ännu ett parti som präglas av en liten klick elitistiska unga män med borgerlig bakgrund. Vad Sverige behöver är ett nationellt parti som kan bli en folkrörelse, en protestvåg mot systempartierna och deras väljarförakt.
Citera
2017-02-11, 11:53
Medlem
Fot.Notens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Du ska alltså rösta på ett parti som du inte har en aning om vilka frågor de kommer driva? Det känns inte så genomtänkt direkt. Å andra sidan är det nog inte många som har koll på hur SD står i många frågor så.det kanske inte är så viktigt.

Man kan väl förvänta sig att gamla SDU:s program plus litet till gäller. Klart man röstar på det.

Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Det underbara vore ju om de försvagar SD. Det är vad jag hoppas på och då vorde det ju förträffligt om de stal några riksdagsmän.

Det är ju SD som försvagar partiet genom sina handlingar. Jag ser alla dar i veckan hellre en partiledare Kasselstrand som svarar enkelt och snabbt precis det jag vill höra än en stammande, argt stirrande Jimmie (gillar honom också rätt bra, han har blivit bättre med tiden). Synd att de inte kunde samarbeta.

/Ingrid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in