2017-02-10, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainNemo
Skulle det ske blir det bara en än kraftigare motreaktion med ännu mer öppna hjärtan och 'refugees welcome' för att "gottgöra denna typiskt svensk terrorism". Feminister skulle gå hand i hand genom hela Sverige och kräva mer eller mindre avrättning av alla män som såg typiskt svenska ut.

Skulle däremot en invandrargrupp gå bärsärkagång i något svenskt villaområde blir det nog som vanligt att det är så fruktansvärt synd om alla dessa invandrare och deras uppdämda ilska. Klart att vi andra får förstå att de måste lätta på trycket emellanåt genom att meja ner hela skolklasser med svenska barn. Feminister skulle gå hand i hand genom hela Sverige återigen och kräva att alla typiskt svenska män lugnt accepterar att de närsomhelst kan bli dödade av missförstådda invandrarkids.

Du har fel. Om det drabbade svenskarna är barn eller på annats sätt anhöriga till dessa PK-människor, så ska du se hur de ansluter sig till Svenska motståndsrörelsen. Om attackerna håller på längre tid kommer det bli svenskar mot invandrare. Och då menar jag verkligen alla svenskar mot alla invandrare, och tvärtom. Ni har för höga tankat om dessa PK-folk. Deras lojalitet finns hos svensken när det väl kommer till att ta ställning.
Citera
2017-02-10, 23:22
Medlem
MrFolds avatar
Kort svar:

1) Ja, enskilda människor kan alltid flippa ur. Av olika orsaker och i olika kontexter.
2) Nej, vi står inte på randen till något inbördeskrig. Även om det är en populär fantasi bland de högerextremister som utgör uppskattningsvis 0,2% av befolkningen.
Citera
2017-02-10, 23:57
Moderator
tobess avatar
Från det jag en gång i tiden började hänga här på FB har dessa trådar alltid kommit upp med jämna mellanrum. Det ha varit snack om allt från statskupper till inbördeskrig. Slutresultatet under de senast 13 åren medan jag varit här; noll, nada, zip, ingenting.

Så svaret blir helt enkelt; aldrig. Inte ens de mest förvirrade nazisterna har gjort ett dyft. Om inte ens de får tummen ur röven att göra någonting så är gemene svensk ljusår därifrån. Snacket går oftast i stil med att "den dagen då alla andra gör X så då jävlar!".

För att något dylikt ska hända måste det finnas en djupt missnöje bland en stor del av folket och en vilja att gå ut i strid. Varkendera av dom kriterierna är ens nära att uppfyllas i dagsläget.
Citera
2017-02-11, 00:09
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
Något krig tror jag inte att blir, men man blir inte förvånad om det sitter ett 50- tal potentiella lasermän runt om i Sverige som är sugna på att skjuta av lite blattar.

Så attentat mot random invandrare är säker något vi kommer att få se i framtiden.
Senast redigerad av SS-Panzer-Division 2017-02-11 kl. 00:25.
Citera
2017-02-11, 00:23
Medlem
Blingons avatar
Du skriver ett inlägg som jag lika gärna hade kunnat skriva själv då jag känner exakt likadant.

Har personligen inte något större att förlora om jag skulle gå bananas, känns det som. Åren framöver kommer präglas av sjukdom, fattigdom och ohälsa. Och ännu lägre sjukersättning. Och högre skatt. Jag kommer ALDRIG kunna få det bättre, bara sämre. Under resten av mitt liv. Det är en realitet.

När sedan Transportstyrelsen börjar leva jävulen och vill dra in körkortet pga. sjukdom, samtidigt som man är för frisk för färdtjänst och bor på landet och är beroende av bil. Samtidigt som hemtjänst kostar en förmögenhet, och man inte kan ta sig till affären och köpa mat en mil bort, samtidigt som skatten höjs. Under tiden höjs elpriserna som gör att man inte kan värma huset ordentligt.

Då fan kokar blodet kan jag säga. Då känns det som att man blir direkt ansatt av stat och myndigheter. Det liksom inte räcker med att man blivit sjuk, man skall straffas för det också.

Tar man till sig detta, då känns helt plötsligt ett liv i fängelse faktiskt lockande. Det är varmt, man får mat, husrum och sjukvård. Gratis! Man får tom 13 kr i timmen i lön! Pluggar man 6 timmar om dagen, 5 dagar i veckan, får man fan MER över per månad än vad man får med sjukersättning. Perfekt!

Och ja, en mer instabil person som befinner sig i samma situation hade skridit till verket för länge sedan. Ett fortsatt liv i fängelse är ju bättre än vad man har idag! Idag sitter man ändå i ett sorts fängelse, både ekonomiskt och kroppsligt.

Så, visst det kommer dyka upp desperata enskilda individer som kommer begå enstaka vansinnesdåd, men att svenskarna som grupp kommer att organisera sig, det kommer aldrig att hända. Skall vi göra något så måste det vara godkänt av Staten.

Det är förvånansvärt hur mycket skit 'vanligt' folk tar innan det blir uppror. Många gånger blir det inga uppror alls.

Se på situationen i norra Mexico. Vanligt folk har varit urless på våldet i 20 år, men inget händer. I NordKorea har de mer eller mindre svultit sedan 70-talet. PolPot härjade fritt i flera år innan grannländerna tröttnade och avsatte fanskapet. Judarna i Nazityskland får man väl anse inte gjorde något större organiserat motstånd. Mao i Kina hade mer eller mindre fritt spelrum. Stalin också.

Rumänerna fick dock nog och avlivade sin diktator. Östtyskarna gjorde någon sorts hybridrevolution.

Som kollektiv verkar folk mest vara som får. Det är enskilda individer som är vargar.
Citera
2017-02-11, 00:25
Medlem
trojaners avatar
Nä vi svenskar är världens mest blida och timida befolkning som nog aldrig kommer att ta till våld. När "vi" för några århundraden sen krigade mot andra europeiska länder bestod till största delen soldaterna våra av utländska legosoldater. Nä vi svenskar tiger i tanken och knyter näven i byxfickan
Citera
2017-02-11, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trojaner
Nä vi svenskar är världens mest blida och timida befolkning som nog aldrig kommer att ta till våld. När "vi" för några århundraden sen krigade mot andra europeiska länder bestod till största delen soldaterna våra av utländska legosoldater. Nä vi svenskar tiger i tanken och knyter näven i byxfickan

Det var väl smart att låta tyskar och ryssar kriga för vår sak och mot sin egen.
Citera
2017-02-11, 01:19
Medlem
MADs avatar
Göra uppror mot vad eller vilka för det första?
Det är ju väldigt enkelt att anonymt skrivs att svensken ska till vapen och göra uppror.
Det kan väl ändå inte finnas någon som på allvar tror att samhället skulle bli till det bättre för några individer skulle döda invandrare?
För att det ska bli någon form av uppror så krävs det ett mycket stort antal människor som anser att de inte har något att förlora.
Sverige är trots allt elände fortfarande ett rikt land med väldigt lite korruption och fattigdom.
Vi är inte ens i närheten av någon revolution.
Citera
2017-02-11, 01:25
Medlem
Ett sådant terrordåd skulle inte gjort någon skillnad. Ett attentat mot politiker leder bara till att de isoleras än mer mot vanligt folk och fattar ännu mer verklighetsfrånvända beslut.

Ilskan kan bubbla upp men våld är aldrig lösningen. Det man kan göra är att prata med folk. Varför vill de ha denna invandring? Varför denna polarisering? Ser de inte att det inte fungerar?

Problemet är att svenskar inte fattar att vi inte har råd med den politik som förs. Vi får väldigt lite tillbaka på världens högsta skatter. Det är inte hållbart. De har hört i så många år att Sverige är ett rikt land och att vi visst har råd.

Mer diskussion om kostnader och kvalitetsuppföljning (görs inte i Sverige). En ny Riksrevision kanske? Ifrågasätt statlig media och mediastöd. Helt sjukt att knyta media, som ska granska makten, till just makten. Sinnessjukt.
Citera
2017-02-11, 01:32
Avslutad
Kan lova att de flesta av er här inne som sitter och klankar ner på att Svennen aldrig reser sig är samma personer som inte gör ett skit för kampen. Svennen reser sig inte, för ni har blivit dränerade Vikinga blodet sedan länge. Jag har själv krigat för att ni ska resar er, men börjar ge hoppet.
Citera
2017-02-11, 01:58
Medlem
Autobahn76s avatar
Det skulle nog krävas att majoriteten av befolkningen förlorar jobb och hem. Men det är vi så klart inte ens i närheten av. De flesta lever relativt gott, om man jämför globalt. Tack vare vansinniga lån iofs . Det skulle vara om den ekonomiska bubblan brister då kanske. Men vansinnet tycks ju fortgå i all evighet.

Men en ny laserman är nog inte omöjligt.
Senast redigerad av Autobahn76 2017-02-11 kl. 02:03.
Citera
2017-02-11, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 251
Jag är uppvuxen i det gamla Sverige med gamla värderingar och precis som många andra kokar jag nästan över av ilska när jag läser om allt som händer i landet. Jag fantiserar ibland om olika metoder att slå tillbaka främst mot våra politiker som förstört vår framtid men även alla proffstyckare på vänsterkanten med sina självgoda uttalanden, domare och tjänstemän som låter packet komma undan alldeles för lindrigt efter våldtäkter osv.

Jag börjar närma mig den punkt då jag inte bryr mig längre och hade jag haft tillgång till vapen och fortfarande varit alkis och inte tänkt klart över konsekvenserna, ja då kanske jag gjort en Breivik vid det här laget. Då ska man veta att jag är en väldigt lugn och sansad person normalt, som hellre pratar än tar till våld men jag kan inte låta bli att undra hur många det sitter där ute i landet som har liknande funderingar men till skillnad från mig inte har samma impulskontroll, kanske har nån psykisk sjukdom, är labila pga. droger eller liknande. Jag misstänker att det finns en del riktigt farliga personer därute..

Hade jag fått besked om att jag har en obotlig sjukdom eller om någon i min familj skulle utsättas för något som våldtäkt, rån, misshandel eller liknande, skulle det definitivt vara droppen för mig.

När tror ni den första svensken flippar på allvar och vad tror ni händer sen? Kan det bli startskottet som alla väntar på? Står vi på randen av ett inbördeskrig snart?
Hur nära känner ni att det är för er att börja slå tillbaka med våld?
Jag kan ju knappast vara ensam om att tänka så här, eller?

Intressant tråd.

Väl beskriva tankar och känslor. Heder åt det.
Jag återkommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in