2017-02-10, 21:33
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Ok, ren brainstorming nu: Han skulle kunna ha haft en affär med Helena samtidigt som han var ihop med Ulrika. Möjligheten finns.

"Problemet" med mig är jag alltid tänker "öppet". I min värld kan det ha varit Kungen som sköt Palme ...

Ja, du har lite speciella tankar. Kan mycket väl tänka mig att du kan tänka dig kungen som Palmes gm.
Citera
2017-02-10, 21:36
Medlem
Ugglan.s avatar
Nej, Prinzezzan, jag skrev inte att jag kan tänka mig Kungen som Palmes mördare - bara att han skulle kunna ha skjutit honom. Förutsättningslöst, du vet ...

Som journalist ogillar jag starkt otydligheter. Testa den infallsvinkeln någon gång, vet jag!
Citera
2017-02-10, 21:43
Medlem
Ugglan.s avatar
Fast jag måste ta rygg på "TheExterminator". Även jag vill minnas att PR ska ha kvaddat en kompis bil under senhösten 1991. Om jag inte har förstått fel ska bilen ha tillhört en "Micke" i stan. Nu reserverar jag mig för eventuell osäkerhet, men eftersom "TheExterminator" tog upp saken hakar jag på.

Jag vill dock vara tydlig med att jag själv inte vet säkert (bara hakar på "TheExterminator") och att det därmed inte nödvändigtvis behöver ha varit så. Kanske kan Richard svara på detta?
Senast redigerad av Ugglan. 2017-02-10 kl. 21:45.
Citera
2017-02-10, 21:45
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Nej, Prinzezzan, jag skrev inte att jag kan tänka mig Kungen som Palmes mördare - bara att han skulle kunna ha skjutit honom. Förutsättningslöst, du vet ...

Som journalist ogillar jag starkt otydligheter. Testa den infallsvinkeln någon gång, vet jag!

"I min värld kan det ha varit Kungen som sköt Palme ...", skrev du. Om nu kungen skulle ha skjutit Palme, så skulle han väl ha varit Palmes gm/mördare?

Jag tror på att utgå ifrån fakta och uppgifter som kommit fram. Att fantisera ihop scenarion som är väldigt osannolika och som inte har någon grund, tror jag inte är en bra väg att gå. Men det är min infallsvinkel.

Tillbaka till topic.
Citera
2017-02-10, 21:48
Medlem
TheExterminators avatar
Citat:
Fast jag måste ta rygg på "TheExterminator". Även jag vill minnas att PR ska ha kvaddat en kompis bil under senhösten 1991. Om jag inte har förstått fel ska bilen ha tillhört en "Micke" i stan. Nu reserverar jag mig för eventuell osäkerhet, men eftersom "TheExterminator" tog upp saken hakar jag på.

Jag vill dock vara tydlig med att själv inte vet säkert (bara hakar på "TheExterminator"). Kanske kan Richard svara på detta?

Det är korrekt bilen blev skrot men när polisen kom var bilen tom och senare ska PR ihop med ägaren gått till polisen och hans försvar var att han blev chockad och fick dricka alkohol för att lugna sig och han klarade sig fick en tusenlapp för vårdslös körning då han kört på något innanden stora kraschen och detta finns säkra källor på.
Citera
2017-02-10, 21:48
Medlem
Ugglan.s avatar
Återigen: Som journalist ser jag som min roll i just det här läget att undanröja otydligheter. Det ingår i en journalists jobb, det också.
Citera
2017-02-10, 21:59
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Återigen: Som journalist ser jag som min roll i just det här läget att undanröja otydligheter. Det ingår i en journalists jobb, det också.

Vari ligger det "otydligheter" i detta fall? Och skulle detta ha något med Helenas försvinnande att göra?
Citera
2017-02-10, 22:02
Medlem
Ugglan.s avatar
Det kan väl inte ha undgått dig under de senaste dagarna att jag har ansett att det föreligger otydligheter som jag har velat få svar på? Kom igen! Backa några sidor och läs.
Citera
2017-02-10, 22:06
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Det kan väl inte ha undgått dig under de senaste dagarna att jag har ansett att det föreligger otydligheter som jag har velat få svar på? Kom igen! Backa några sidor och läs.

Jag undrade vari det förelåg "otydligheter" i detta fall, d v s med en kvaddad bil. För det var det du kommenterade. Funderade bara på vad det skulle kunna ha med Helenas försvinnande att göra.
Citera
2017-02-10, 22:11
Medlem
Ugglan.s avatar
Jag ber om ursäkt för att jag glömde att tillägga att det just inte har något med Helenas försvinnande att göra. Jag var däremot tydlig med att jag bara hakade på "TheExterminators" inlägg. (Möjligen att det kan ge en bättre bild av PR - en bild som inte heller den behöver säga varken "bu eller bä").) Dessutom bad jag faktiskt PR att själv kommentera saken. Kan vi låta honom göra det (om han nu vill)? Annars släpper jag det här och nu. (Gud, så känsligt allt är ...)
Citera
2017-02-10, 22:16
Medlem
RichardKimbles avatar
Citat:

Jag vill dock vara tydlig med att jag själv inte vet säkert (bara hakar på "TheExterminator") och att det därmed inte nödvändigtvis behöver ha varit så. Kanske kan Richard svara på detta?

Nu fick du in mig igen snyggt jobbat även om jag sitter och dricker rödtjut med vänner vill bara klargöra en sak för dig jag var inte på Stadshotellet och hade ingen affär med Helena.
Olyckan stämmer inget jag är stolt över men det var 1991 och jag har betalt böter.
Vad är din agenda du får gärna skriva om mig men är det inte Helena som är viktigast och inte min bilkörning.
Citera
2017-02-10, 22:24
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RichardKimble
Nu fick du in mig igen snyggt jobbat även om jag sitter och dricker rödtjut med vänner vill bara klargöra en sak för dig jag var inte på Stadshotellet och hade ingen affär med Helena.
Olyckan stämmer inget jag är stolt över men det var 1991 och jag har betalt böter.
Vad är din agenda du får gärna skriva om mig men är det inte Helena som är viktigast och inte min bilkörning.

Utmärkt, Richard! Jag gillar dig!

Även jag dricker "rödtjut".

Jag tackar för svaren om att du inte var på Statt och inte hade en affär med Helena. Jag tackar också för bekräftelsen (ser du nu då, Prinzezzan?) att du var ute på äventyr med en bil. Det hedrar dig att du svarar ärligt.

Jo, Helena är viktigast. Det är därför som jag vill få klarhet i saker, även om vissa saker kan tyckas vara triviala.

Ha en fortsatt trevlig kväll!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in