2017-02-10, 21:01
Medlem
Prinzezzans avatar
Klargörande: Jag skrev tidigare att killen som Helena var "glad i" hade "säkert alibi". Jag uttryckte mig otydligt där. Vad det skulle stå var "hade ett säkert alibi". Han fanns efter Statt på ett helt annat ställe än Helena, och hade flera som kunde bekräfta detta. Han kunde därmed inte ha haft något att göra med Helenas försvinnande.
Citera
2017-02-10, 21:06
Medlem
Ugglan.s avatar
Det känns nästan som att jag träffade lite mitt i prick ... Prinzezzans hurtiga "Nej, nej"-reaktion var i alla fall intressant!

Vem som var den som Helena var glad att se kan ju ha varit "vem som helst". Kanske någon som hon var förtjust i, kanske någon som hon inte hade sett på ett tag, kanske någon som hon inte trodde att hon skulle få se där och då - eller någon gammal vän som typ oväntat dök upp. Det finns uppgifter - lite osäkra, för all del - om att PR skulle ha haft ihop det lite med Helena, men jag personligen vet inte. Någon annan som möjligen vet något om detta?

Det allra bästa - för att "döda" den här frågan en gång för alla - vore ju att Prinzezzan skriver ut namnet (eller i åtminstone initialerna).

Vidare (citat från Prinzezzan): "Han fanns efter Statt på ett helt annat ställe än Helena, och hade flera som kunde bekräfta detta."
Ok, han fanns efter Statt på ett helt annat ställe än Helena?! Fanns han "på" Statt medan Statt pågick? (Svaret på detta må vara självklart, kan tyckas, men ändå.)
Och hur vet Prinzezzan var Helena fanns efter Statt?
Senast redigerad av Ugglan. 2017-02-10 kl. 21:17.
Citera
2017-02-10, 21:13
Medlem
TheExterminators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det känns nästan som att jag träffade lite mitt i prick ... Prinzezzans hurtiga "Nej, nej"-reaktion var i alla fall intressant!

Vem som var den som Helena var glad att se kan ju ha varit "vem som helst". Kanske någon som hon var förtjust i, kanske någon som hon inte hade sett på ett tag, kanske någon som hon inte trodde att hon skulle få se där och då - eller någon gammal vän som typ oväntat dök upp. Det finns uppgifter - lite osäkra, för all del - om att PR skulle ha haft ihop det lite med Helena, men jag personligen vet inte. Någon annan som möjligen vet något om detta?

Det allra bästa - för att "döda" den här frågan en gång för alla - vore ju att Prinzezzan skriver ut namnet - eller i åtminstone initialerna.

Finns även uppgifter att PR totalkvaddade en ny bil samma kväll han gjorde slut med UA detta ska varit november 91 nu har det inte med Helena att göra men ägaren till bilen var en kille som hade gym i stan.
Citera
2017-02-10, 21:16
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:

Det allra bästa - för att "döda" den här frågan en gång för alla - vore ju att Prinzezzan skriver ut namnet - eller i åtminstone initialerna.

Tror att vad jag än svarat, så skulle du tolka det som att du träffade "mitt i prick"... För du verkar vända och vrida på saker så att det passar ditt syfte.

Jag har inte fått några uppgifter om att det skulle varit något mellan Helena och PR. Tvivlar på det. Helena ska ha varit intresserad av killar med ett annat utseende.
Citera
2017-02-10, 21:18
Medlem
Ugglan.s avatar
Nej, jag vrider och vänder inte på saker och ting för att det ska "passa mitt syfte". Jag vill bara att allt ska vara tydligt (vilket det ofta inte är i tråden) - vilket jag har varit tydlig med under ordväxlingen med PR.
Citera
2017-02-10, 21:19
Medlem
TheExterminators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Tror att vad jag än svarat, så skulle du tolka det som att du träffade "mitt i prick"... För du verkar vända och vrida på saker så att det passar ditt syfte.

Jag har inte fått några uppgifter om att det skulle varit något mellan Helena och PR. Tvivlar på det. Helena ska ha varit intresserad av killar med ett annat utseende.

Är du helt säker på att dom inte kunde ha något ihop eller gissar du.
Citera
2017-02-10, 21:24
Medlem
Ugglan.s avatar
Hon skrev att hon "tvivlar". Vad det nu betyder ...

Men då "vet" vi alltså följande:

"Han" var på Statt. Han var "på ett annat ställe än där Helena var" efter Statt, enligt Prinzezzan. Detta "vet" alltså några personer, men hur trovärdiga vet vi att de personerna var? Och var var Helena? (Nu tror jag inte att Prinzezzan vet det, men det lät i alla fall en aningen konstigt.)
Citera
2017-02-10, 21:26
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheExterminator
Är du helt säker på att dom inte kunde ha något ihop eller gissar du.

100% kan ingen vara. Men det skulle förvåna mig mycket. Under tiden som PR bodde i M-stad var han tillsammans med Helenas syster. Därefter flyttade han därifrån och hade andra tjejer. Så när skulle detta ha skett? Och hur? Och - varför?
Citera
2017-02-10, 21:28
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Hon skrev att hon "tvivlar". Vad det nu betyder ...

Men då "vet" vi alltså följande:

"Han" var på Statt. Han var "på ett annat ställe än där Helena var" efter Statt, enligt Prinzezzan. Detta "vet" alltså några personer, men hur trovärdiga vet vi att de personerna var? Och var var Helena? (Nu tror jag inte att Prinzezzan vet det, men det lät i alla fall en aningen konstigt.)

Oroa dig inte. Dessa personer är kontrollerade.

Helena var på väg hem.
Citera
2017-02-10, 21:28
Medlem
Jourhavandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheExterminator
Finns även uppgifter att PR totalkvaddade en ny bil samma kväll han gjorde slut med UA detta ska varit november 91 nu har det inte med Helena att göra men ägaren till bilen var en kille som hade gym i stan.

Har du säkra uppgifter på det och om den blev totalt kvaddad hur gick det med PR jag vet han lever men det låter som större skador även på honom.
Citera
2017-02-10, 21:30
Medlem
Ugglan.s avatar
Ok, ren brainstorming nu: Han skulle kunna ha haft en affär med Helena samtidigt som han var ihop med Ulrika - eller precis strax efter. Möjligheten finns.

"Problemet" med mig är jag alltid tänker "öppet". I min värld kan det ha varit Kungen som sköt Palme ...
Citera
2017-02-10, 21:32
Medlem
Jourhavandes avatar
Citat:
Ok, ren brainstorming nu: Han skulle kunna ha haft en affär med Helena samtidigt som han var ihop med Ulrika. Möjligheten finns.

"Problemet" med mig är jag alltid tänker "öppet". I min värld kan det ha varit Kungen som sköt Palme ...

Chansen finns alltid men jag utesluter att PR var på Statt någon hade känt igen han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in