2017-02-10, 16:09
Medlem
E.Merckxs avatar
Clownen Chuck Schumer på twitter:

Pres Trump ought to see the writing on the wall, abandon proposal, roll up his sleeves & come up w/ a real, bipartisan plan to keep us safe.

Nu vill han ha ett samarbete med republikanerna. Han förstår i alla fall vilka som kommer att förlora på det här, men han förstår inte att demokraterna är maktlösa.
2017-02-10, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx

Pres Trump ought to see the writing on the wall, abandon proposal, roll up his sleeves & come up w/ a real, bipartisan plan to keep us safe.

Nu vill han ha ett samarbete med republikanerna. Han förstår i alla fall vilka som kommer att förlora på det här, men han förstår inte att demokraterna är maktlösa.

Vad har man för problem med maktlösa demokrater för? Det vimlar ju av terrorister som vill in i USA och massmörda amerikaner? Borde inte Trump göra något åt det?
2017-02-10, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx

Nope Trump ska bara vänta högsta domstolen beslut.

Det här är en taktik av demokraterna att försena fast man vet att Trump kommer få rätt, så att man ska få Trump att samarbeta.
2017-02-10, 16:31
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Nästan. Det värsta är att han inte fängslat Hillary

Glöm inte att han har dränerat träskmarken rakt in i vita huset också
2017-02-10, 16:32
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Vad har man för problem med maktlösa demokrater för?
Vad fick du det ifrån? Källa på att maktlösa demokrater är ett problem?
2017-02-10, 16:39
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Glöm inte att han har dränerat träskmarken rakt in i vita huset också
Han har väl tagit in en massa outsiders i administrationen som väckt uppmärksamhet. Tillman har exempelvis aldrig ägnat sig åt politik. Ben Carsson som är fd hjärnkirurg ska ägna sig åt bostadsförsörjning och urbana frågor. Jeff Sessions är på sätt och vis en karriärspolitiker, men han har hållts borta från makt pga anklagelser om rasism. Osvosv. Att han skulle ta in framgångsrikt affärsfolk till viktiga poster var dock något Trump var tydlig med från början i kampanjen och på sätt och vis är dessa personer politiska outsiders som inte tillhör det politiska träsket.
2017-02-10, 16:47
Medlem
Trump åker till Mara Lago och tillbringar inte all tid i Vita Huset men Obamas bor kvar och man kan ju tänka sig vilka strategier som dras upp där inför nästa val. Och även för att påverka det som sker i detta nu för att försvaga det sönderfallande republikanska partiet. De kommer att ha mycket svårt i nästa val. Och till valet om två år. Ska bli intressant att följa.
2017-02-10, 17:03
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwaha
Han har väl tagit in en massa outsiders i administrationen som väckt uppmärksamhet. Tillman har exempelvis aldrig ägnat sig åt politik. Ben Carsson som är fd hjärnkirurg ska ägna sig åt bostadsförsörjning och urbana frågor. Jeff Sessions är på sätt och vis en karriärspolitiker, men han har hållts borta från makt pga anklagelser om rasism. Osvosv. Att han skulle ta in framgångsrikt affärsfolk till viktiga poster var dock något Trump var tydlig med från början i kampanjen och på sätt och vis är dessa personer politiska outsiders som inte tillhör det politiska träsket.

Glöm inte bort att han även gjorde det lättare för wallstreet att göda sig självt, jag pratar inte om rasism när jag pratar om träsket utan jag pratar om finanshajar som endast är ute efter att sko sig själva och göda sina ekonomiska intressen.

Sedan så erkände ioförsig Trump att "Drain the swamp" var något han vart tillsagd och säga och som han inte trodde på utan det vart något som bara fastnade efter att han sa det, så hans dränering är nog i slutändan att apa efter Reagan och det kan leda till en total, total katastrof.
2017-02-10, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Här måste jag säga att Trump går över gränsen. Hans kommentar kan i värsta fall leda till att klädkedjan går i konkurs. Skärpning krävs. Fri företagsamhet kräver att presidenten vare sig gynnar eller missgynnar företag, som har självklar rätt att köpa och sälja vad fan de vill.

Instämmer. Vi håller vår käre Trumpet högt men ingen står över kritik och här är han helt fel ute. Förutom det som du förtjänstfullt skriver om fri företagsamhet så känns det bara ovärdigt att Presidenten håller på och tragglar såna här totalt ovidkommande banaliteter på Twitter. Samma sak när han var ute och jabbade mot dom där nonsensfigurerna på teatern..

Det var helt i sin ordning att basha folk till höger och vänster som privatperson och även som kandidat men som President så måste ribban ligga högre. Spar angreppen till rätt tillfällen och rätt personer. Chuck Schumer och John McCain är fair game för Presidenten. En affärskedja eller några bögar på en teater är inte det..
2017-02-10, 17:14
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Glöm inte bort att han även gjorde det lättare för wallstreet att göda sig självt, jag pratar inte om rasism när jag pratar om träsket utan jag pratar om finanshajar som endast är ute efter att sko sig själva och göda sina ekonomiska intressen.

Var tror du "Drain the swamp" betyder?

Till exempel
http://www.ibtimes.com/what-does-drain-swamp-mean-president-elect-donald-trumps-favorite-saying-has-harsh-2443961
Citat:
Trump supporters from across the nation have attached the phrase to varying meanings, from removing corruption and greed in local and federal government, to imposing term limits on politicians serving in Congress.

Tillagd:
Citat:
Sedan så erkände ioförsig Trump att "Drain the swamp" var något han vart tillsagd och säga och som han inte trodde på utan det vart något som bara fastnade efter att han sa det, så hans dränering är nog i slutändan att apa efter Reagan och det kan leda till en total, total katastrof.
Vad yrar du om?
Senast redigerad av FlashyBear 2017-02-10 kl. 17:19.
2017-02-10, 17:16
Medlem
Citat:

Har du någon länk till det erkännandet? Då menar jag inte fria fantasier från Cenk och de övriga turkburkarna när de i sin 24/7-besatthet diskuterar påstådda källor till fake news som CNN utan ett klipp där Trump själv säger att han blev tillsagd att använda den frasen. Även omåttligt nyfiken på vem som har sådan makt över Trump att han bara kan beordra honom vad han ska säga..
2017-02-10, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teameffort
Har du någon länk till det erkännandet? Då menar jag inte fria fantasier från Cenk och de övriga turkburkarna när de i sin 24/7-besatthet diskuterar påstådda källor till fake news som CNN utan ett klipp där Trump själv säger att han blev tillsagd att använda den frasen. Även omåttligt nyfiken på vem som har sådan makt över Trump att han bara kan beordra honom vad han ska säga..

https://www.youtube.com/watch?v=NT5XH9RdGQA

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in