Citat:
Ursprungligen postat av
Gwaha
Han har väl tagit in en massa outsiders i administrationen som väckt uppmärksamhet. Tillman har exempelvis aldrig ägnat sig åt politik. Ben Carsson som är fd hjärnkirurg ska ägna sig åt bostadsförsörjning och urbana frågor. Jeff Sessions är på sätt och vis en karriärspolitiker, men han har hållts borta från makt pga anklagelser om rasism. Osvosv. Att han skulle ta in framgångsrikt affärsfolk till viktiga poster var dock något Trump var tydlig med från början i kampanjen och på sätt och vis är dessa personer politiska outsiders som inte tillhör det politiska träsket.
Glöm inte bort att han även gjorde det lättare för wallstreet att göda sig självt, jag pratar inte om rasism när jag pratar om träsket utan jag pratar om finanshajar som endast är ute efter att sko sig själva och göda sina ekonomiska intressen.
Sedan så erkände ioförsig Trump att "Drain the swamp" var något han vart tillsagd och säga och som han inte trodde på utan det vart något som bara fastnade efter att han sa det, så hans dränering är nog i slutändan att apa efter Reagan och det kan leda till en total, total katastrof.