2017-02-10, 14:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Sätter gärna in en slant. Men då helst till Advokat De Basso´s klientmedelskonto.

Så vet jag att allt går rätt till.

Va?? Litar du inte på gubben och Avpixlat?
Citera
2017-02-10, 14:25
Medlem
Desertwalkers avatar
Svensk slaskmedia måste ju vara bland de vidrigaste på denna planet.
http://www.friatider.se/expressen-firar-segern-genom-att-hanga-ut-sitt-offer-igen

Då hänger dom ut han igen, på förstasidan.
Citera
2017-02-10, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Varför borde vi alla bli förbannade? Ge man sig in i leken får man leken tåla. Bara för gubben att betala

Finns säkert pedofiler som blir orättvist behandlade av rättvisan, lipar du för dem också?

Jag lipar för alla som blir orättvist behandlade av rättsvisan.

Klart detta skadar förtroendet för svensk rättsväsendet när man inte behöver motivera ett domslut.

Det är direkt absurt och går emot allt annat Sverige står för som rättsstat. Och Europakonventioner.

Tänk dig att du ger en asylsökande avslag men inte behöver förklara varför. Vad säger du då?
Citera
2017-02-10, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Va?? Litar du inte på gubben och Avpixlat?

Nu var det väl Fria Tider som gjorde insamlingen?
Citera
2017-02-10, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Desertwalker
http://www.friatider.se/expressen-firar-segern-genom-att-hanga-ut-sitt-offer-igen

Mattson är vidrig.

Han tjänar tydligen 3 miljoner om året på sin tjänst. Mer än statsministern.
Citera
2017-02-10, 14:32
Medlem
Mullrets avatar
Citat:

Kommer enbart bli bakslag för tidningen då ingen gillar mobbare, pekpinnar eller redaktörer som slår sig för bröstet.

Hade tidningen varit smart så hade de enbart hållit käften och inte skrivit en enda rad.

Men med Mattsson vid rodret så kan man nog inte begära mera. Tvångströja, munkavle och god man rekommenderas för ansvarig utgivare på denna tabloid.
Citera
2017-02-10, 14:35
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Det är i grunden bra att det fria ordet försvaras. Man skall kunna tycka vad man vill om Jim Olsson och hans uttalanden. Begreppet förtal bör reserveras för det fall när någon medvetet tillvitar någon falska uppgifter. Detta är inte minst viktigt för att Flashback skall kunna vara ett diskussionsforum där man fritt får uttrycka sin åsikt.

Så ur den aspekten är det bra att Mattsson frias.

Vad jag anser man kan ha synpunkter på är om Expressen medvetet spred lögner om Olsson och var det så fanns det kanske fog för att fälla. Om det var så har jag inte satt mig in i nog för att bedöma.
Citera
2017-02-10, 14:40
Medlem
ppp333s avatar
Citat:

Dom visar sin makt...lite som folk som njuter av makt brukar göra.
Men Mattson den runde, får mig att tänka på Klumpe Dumpe (eng Humpty Dumty)...ägget som satt på en mur i barnramsan.
Högmod går före fall.
Citera
2017-02-10, 14:41
Medlem
Det är som att detta är ett reportage hämtat från tidningen en ding ding värld.
Det kan inte vara sant.
Inte nog med att en politiskt tillsatt jury friar brottslingen Thomas Mattsson och dömer honom att betala hela rättegångskostnaden och att det inte går att överklaga domen. Man har mage att hänga ut honom igen.
Domen visar att en tidning (vinstdrivande företag) helt riskfritt kan hänga ut folk gång på gång.

Man snackar om att Sverige är en demokrati men det här är ju ett bevis på att man är totalt rättslös.
Jag får sura uppstötningar och hjärnblödning.

När kommer högafflarna fram?
Senast redigerad av nilserikkk 2017-02-10 kl. 14:44.
Citera
2017-02-10, 14:43
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=-9a6aaWHkHI

Intressant att lyssna på. Advokaten är uppenbarligen extremt kritisk till hela systemet...
Citera
2017-02-10, 14:52
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:

Det beteendet från Expressens sida är inget annat än "så här går det om du jiddrar med oss!" Mattsson t.om. gottar sig i Olssons samlade rättegångskostnader. Och jag måste tillstå att jag personligen inte gillar det Olsson bevisligen har skrivit, och inte heller tonen i och sättet han skrivit på. Men däremot måste jag ge Olsson rätten att skriva och ge uttryck för sina åsikter utan repressalier. Något Expressen i ord och handling tydligt visat att de inte vill, tvärtom. Så hot mot yttrandefriheten är detta absolut! Inte mot de stora mediedrakarna, utan mot den enskilde. Just den enskilde som tryckfrihetsordningen tillkom för att skydda.
Senast redigerad av PlutoJ 2017-02-10 kl. 14:55.
Citera
2017-02-10, 14:54
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det är i grunden bra att det fria ordet försvaras. Man skall kunna tycka vad man vill om Jim Olsson och hans uttalanden. Begreppet förtal bör reserveras för det fall när någon medvetet tillvitar någon falska uppgifter. Detta är inte minst viktigt för att Flashback skall kunna vara ett diskussionsforum där man fritt får uttrycka sin åsikt.

Så ur den aspekten är det bra att Mattsson frias.

Vad jag anser man kan ha synpunkter på är om Expressen medvetet spred lögner om Olsson och var det så fanns det kanske fog för att fälla. Om det var så har jag inte satt mig in i nog för att bedöma.
Problemet är att Expressen och Mattsson inte velat utsträcka den rättigheten till Jim Olsson själv. De menar uppenbarligen att det är en rättighet som är enkelriktad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in