2017-02-09, 21:19
Medlem
BorisVians avatar
http://m.unt.se/nyheter/uppsala/polis-jagar-garningsperson-med-helikopter-4539206.aspx

Någon som vet mer om detta? Inge helikoptrar i området längre såvitt jag kan höra.
Senast redigerad av BorisVian 2017-02-09 kl. 21:26.
Citera
2017-02-09, 21:44
Medlem
Mannen är gripen. Hittades i en närbutik.

Fem polisbilar plus hundpatrull letade, och en helikopter cirklade runt i en och en halv timme. Låter som ett allvarlig misshandel.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/soker-med-helikopter-efter-misstankt-garningsperson
Citera
2017-02-09, 22:08
Medlem
BorisVians avatar
Verkligen. Måste varit rejält brutalt för det pådraget.
Citera
2017-02-09, 22:11
Medlem
BorisVians avatar
Gissar att det var ICA Stabby. Lugnt på Coop Ringgatan
Citera
2017-02-09, 22:19
Medlem
Eller Folkes Livs, eller den vid st1-macken.

Helikoptern snurrade en hel del över rackarberget.
Citera
2017-02-09, 22:44
Medlem
UNT:s första version sade Luthagen, Svt skriver nu Ekeby
"Larmet inkom till Uppsalapolisen strax innan klockan 18 på torsdagskvällen. Polis larmades till en bostad i Ekeby där ett bråk i en lägenhet inträffat. "

Kan ju förklara att helikopetern snurrade över just ekeby/flogsta.

F.ö så tyckte jag mig se och höra en helikopter som hängde över stan precis nyss, dvs inte ambulanshelikopter eftersom de sällan hovrar mitt över stan
Citera
2017-02-09, 22:47
Medlem
Boeg.Von.Aersles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
UNT:s första version sade Luthagen, Svt skriver nu Ekeby
"Larmet inkom till Uppsalapolisen strax innan klockan 18 på torsdagskvällen. Polis larmades till en bostad i Ekeby där ett bråk i en lägenhet inträffat. "

Kan ju förklara att helikopetern snurrade över just ekeby/flogsta.

F.ö så tyckte jag mig se och höra en helikopter som hängde över stan precis nyss, dvs inte ambulanshelikopter eftersom de sällan hovrar mitt över stan

Stämmer att helikoptern inte gick och lade sig efter 20:15 då gripandet sägs ha gjorts.
Citera
2017-02-09, 22:48
Medlem
Den är ute och flyger vid Ulleråker/Gottsunda klockan 22.40.
Senast redigerad av Kukilon 2017-02-09 kl. 22:50.
Citera
2017-02-09, 22:49
Medlem
Boeg.Von.Aersles avatar
Även gripandett var välan i Ekeby?
Citera
2017-02-10, 06:12
Medlem
Finsk-fyllas avatar
Det skedde ett rån i Ulleråker vid 21-tiden, så det var bara att fortsätta för helikoptern..
Citera
2017-02-10, 07:21
Avstängd
Ganska stor skillnad mellan Luthagen och Ekeby när det gäller klientelet...

Hade det varit i Luthagen hade jag gissat på en svensk MGM. I Ekeby är det med 95 % sannolikhet en babbe.
Citera
2017-02-10, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finsk-fylla
Det skedde ett rån i Ulleråker vid 21-tiden, så det var bara att fortsätta för helikoptern..
Stämmer bra, helikoptern fortsatte där:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2OLkG/helikopterjakt-efter-ran-mot-butik-i-uppsala

Vi har alltså haft en hel del helikopterflygande över stan de senaste två dagarna då vi för en gångs skull haft helikopter här. Det är säkert ett bra och effektivt sätt att jaga bovar och banditer, men kommer inte folk oroa sig då de plötsligt inser hur mycket bus det finns - så nära där de bor? Ignorance is a bliss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in