2017-02-08, 21:53
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradocs
Ser att du kan klippa och klistra från Wikipedia. Grattis. Då kanske du kunde ta och läsa hela artikeln... Psykopati används inte som en diagnos och har aldrig så gjorts. Begreppet är väl mest använt av WT-kärringar om sina senaste ex.
Men listan är lite kul att använda. Har följt politiker på ganska nära håll i några decennier och jag vet tre som direkt plockar höga poäng på listan: Fredrik Reinfeldt, Mona Sahlin och Gudrun Schyman!

Jag har inte klippt från Wikipedia utan från länken i min kommentar. Jag vet att psykopati, trots sitt namn, snarare är ett personlighetsdrag än en sjukdom. Men psykopater är farliga. Även om många ledare har har psykopatiska drag så är Trump extrem. Jag håller heller inte med att de politiker du listar kan kallas psykopater.
Citera
2017-02-08, 22:36
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Något säger mig att Nordstrom kommer pudla riktigt hårt när Trumps ord börjar kännas i plånboken hos aktieägarna

Mycket möjligt, men nog håller du med mig om att vi nu befinner oss riktigt, riktigt långt ifrån de frågor Trump förväntas koncentrera sig på i sitt jobb som president i världens mäktigaste nation?
Citera
2017-02-09, 08:02
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Beror väl främst på att dagens journalistkår är oinsatta nollor som har sitt ego som första, andra och tredje prio. Trump har skrivit flera böcker där han i detalj går igenom sina strategier och hur han tänker - ändå fumlar journalisterna i blindo och får byxorna neddragna stup i kvarten

Men visst fan är de kul att se dem underskatta honom gång, på gång, på gång, på gång och städigt bli totalt förnedrade.
Han lyckades förfan bli PRESIDENT trots förmodligen världshistoriens största motkampanj - och de maler fortfarande på om att han är "en gapig idiot"...

Han lyckades bli president genom att fuska i tre delstater. Han fick 2 miljoner mindre röster men behövde tre delstater och jag är övertygad om att de valdes ut för att de hade data-röstningapparater som går att manipulera. Putin har ett finger med i spelet.

Jag har följt valet noga och såg hur aktiv den vita-matkrörelsen var på Twitter.
Så fort Hillary skrev nåt så 0.02 sekunder senare var det 15 negativa kommentarer från Vit-makt-rörelsens trollfabrik från st. Petersburg.
Likadant när Trump la ut.

Nu när Trump är president har alla de kontona försvunnit. Många av trollkontona har slutat skriva helt.

Allt är en väl iscensatt propaganda kampanj, väl utförd. Folk går att lura.
Idag följer jag trådar med Trumpanhängare som ångrat sig.
De växer dag för dag. Eftersom är man inte trovärdig så genomskådas det förr eller senare.

Han kan nog hålla på ett tag, men inte hur länge som helst.

Kampen mot media kommer han förlora förr eller senare. Eftersom det är fel land.
Putin kan göra det eftersom han kontrollerar nästan allt. de kommersiella kanalerna har inte så stor makt och han dessutom äger två av de största.

Det gör inte Trump. Media kommer att mala ner honom som den lus han är.

Du tror att han fick media att skriva om muslimska terrordåd. De visar tvärtom upp hur patetsikt hysteriska Trump-gang är när de fabricerar händelser som inte skett.

Gång på gång visar de upp hans lögner. De kommer gynna hans sekt, men de som röstade på honom av andra orsaker än rasism, de som trodde han skulle "Swamp" ser att han ljög.
De som trodde han skulle gynna amerikanska fattiga ser att han ljög.
De som röstade för att han skulle gynna amerikanska intressen ser att strategin att håna andra länders presidenter kanske fungerar i businessvärlden men inom politiken är det annorlunda.
Han har kommit upp en liga. Där han är som en femåring.

Jag tror han förr eller senare kommer falla och då kommer republikanerna äta upp sig själva.
Citera
2017-02-09, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Han lyckades bli president genom att fuska i tre delstater. Han fick 2 miljoner mindre röster men behövde tre delstater och jag är övertygad om att de valdes ut för att de hade data-röstningapparater som går att manipulera. Putin har ett finger med i spelet.

Jag har följt valet noga och såg hur aktiv den vita-matkrörelsen var på Twitter.
Så fort Hillary skrev nåt så 0.02 sekunder senare var det 15 negativa kommentarer från Vit-makt-rörelsens trollfabrik från st. Petersburg.
Likadant när Trump la ut.

Nu när Trump är president har alla de kontona försvunnit. Många av trollkontona har slutat skriva helt.

Allt är en väl iscensatt propaganda kampanj, väl utförd. Folk går att lura.
Idag följer jag trådar med Trumpanhängare som ångrat sig.
De växer dag för dag. Eftersom är man inte trovärdig så genomskådas det förr eller senare.

Han kan nog hålla på ett tag, men inte hur länge som helst.

Kampen mot media kommer han förlora förr eller senare. Eftersom det är fel land.
Putin kan göra det eftersom han kontrollerar nästan allt. de kommersiella kanalerna har inte så stor makt och han dessutom äger två av de största.

Det gör inte Trump. Media kommer att mala ner honom som den lus han är.

Du tror att han fick media att skriva om muslimska terrordåd. De visar tvärtom upp hur patetsikt hysteriska Trump-gang är när de fabricerar händelser som inte skett.

Gång på gång visar de upp hans lögner. De kommer gynna hans sekt, men de som röstade på honom av andra orsaker än rasism, de som trodde han skulle "Swamp" ser att han ljög.
De som trodde han skulle gynna amerikanska fattiga ser att han ljög.
De som röstade för att han skulle gynna amerikanska intressen ser att strategin att håna andra länders presidenter kanske fungerar i businessvärlden men inom politiken är det annorlunda.
Han har kommit upp en liga. Där han är som en femåring.

Jag tror han förr eller senare kommer falla och då kommer republikanerna äta upp sig själva.

Vill bara påpeka att familjen Trump kontrollerar en del media.
Det gäller åtminstone Rupert Murdochs imperium
http://fortune.com/2017/02/08/ivanka-trump-trustee-murdoch-daughters/
och New York Observer
http://www.huffingtonpost.com/entry/ross-barkan-new-york-observer-donald-trump-endorsement_us_570e6f1ce4b08a2d32b897ea
Citera
2017-02-09, 13:04
Medlem
Leckies avatar
De väll inte så konstigt?
Man vill inte få människor tro att alla muslimer är terrorister.
Ungefär som alla svenskar är homosexuella, eller alla invandrare begår brott.

Trump skapar muslimer mot amerikaner och mer hat kommer flöda.

Fuck denna patetiska värld.
Fattar ingen att alla kommer från samma planet 🤣
Citera
2017-02-09, 13:43
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Fox verkar inte hålla med.

Kappan efter vinden.
Citera
2017-02-09, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Kappan efter vinden.

Tja, Murdochs media är väl mest känt för att vilja tjäna pengar. Murdoch lät ju Ivanka Trump kontrollera hans döttrars aktier i medieföretaget. Det är svårt att tänka sig att den ekonomiska ömsesidigheten ändrar sig i brådrasket.
Citera
2017-02-09, 15:13
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Tja, Murdochs media är väl mest känt för att vilja tjäna pengar. Murdoch lät ju Ivanka Trump kontrollera hans döttrars aktier i medieföretaget. Det är svårt att tänka sig att den ekonomiska ömsesidigheten ändrar sig i brådrasket.

Ömsesidigheter kan tvärtom snabbt ändras.
Citera
2017-02-09, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Ömsesidigheter kan tvärtom snabbt ändras.

Vad skulle kunna ändra det så länge det är lönsamt för båda parter, både Trump och Murdoch.
Att Murdoch kanske vill gynna någon annan i nästa presidentval är väl ganska givet, men det är 4 år dit.

Och Trumps hälsa lär väl hålla hela den vägen. Med Trumps läkares egna ord "Mr. Trump kommer att bli den friskaste individ som någonsin valts till president.”
http://www.mediaite.com/online/meet-harold-bornstein-personal-physician-to-donald-trump/
Citera
2017-02-09, 15:46
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trojaner
Ja det är lustigt att se dessa journalisters desperation. Hur de än vrider och vänder sig så står de där med rumpan bar och brallorna nere vid fotknölarna. Vad de än skriver blir det till deras nackdel.

Det mest lustiga är hur de förfäras över att han håller sina vallöften. I början försökte de med att han inte skulle få igång någon verkstad utan att det mest var snack och att han nog minsann skulle bli som vilken annan politiker som helst. När det visade sig vara en helt felaktig förhoppning så började som sagt klaga på att han stod för det han sagt.

Vår media (SVT och TV4) tog fram den här branden i Malmö som ett exempel där Trump kommer med ett falskt påstående. Stämmer ju inte alls. Det enda är att åtal ännu inte väckts men misstankarna kvarstår, dock rubricerats om till mordbrand (just typiskt).
Ja det är riktigt vansinnigt, att de gnäller på att han genomför politiken han gick till val på. Det är ju den folket vill ha.

åde media och demokraterna verkar inte riktigt ha förstått att kampanjen är över och att de förlorade. Titta bara på hur de förhalar och förhalar Trumps ministrar och det här inreseförbudet. Inreseförbudet har stöd i lagen i en lag från 1952 så det kommer gå igenom. Men domarna är väl livrädda för att bli de som ger Trump rätt.

Han har även faktiskt sagt sin cathcphrase "Your fired" när han sparkade nån Obama-tillsatt byråkrat.

Fan vi borde ansöka om att gå med i USA som en semisjälvstyrande delstat. Hellre att den makt vi lämnat från oss hamnar hos nån som Trump än hos EU.
Citera
2017-02-09, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Egentligen är det bara tre år till nästa presidentval. November 2020 med en lång valkamnj innan.

Det har du rätt i. Murdoch kanske satsar på en annan häst redan om två år.
Den senaste insatsen från Fox news för att gynna Trump var väl när de i direktsändning lät Trumps taleskvinna KellyAnne Conway inifrån Vita Huset göra reklam för Ivankas Trumps kläder och uppmana tittarna att går ut och handla Ivanka Trumps stuff (de är väl inte ens producerade i USA).
Är det America first som gäller eller är det Trump first?

Det ser i vart fall som om Trump och Murdoch nu samarbetar bra för ömsesidig nytta.
Trump trollar knappast hela mediekåren. Han och Fox News verkar ha ett nära samarbete.
Citera
2017-02-09, 21:49
Medlem
Raglefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Nej, det är bara sorgligt när utgången för medierna blir den samma i vissas ögon, oavsett hur medierna gör och om olika handlingslinjer de kan följa skulle vara kontradiktoriska till sin natur. Det är inte sakligt eller objektivt att fördöma eller förlöjliga medierna oavsett vad de gör.

Men eftersom MSM-journalister är vidriga avskum, vars yrke går ut på att ljuga för allmänheten och dölja fakta i syfte att främja massinvandring, kulturmarxism och Västerlandets undergång, samt att förfölja, håna och trakassera människor som törs säga sin mening, är det ingen vettig människa som längre bryr sig om att vara saklig eller objektiv mot dem. De har förlorat inte bara sin trovärdighet utan sin heder och sitt människovärde.

Eftersom vi ännu inte har möjligheten att sätta dessa vedervärdiga förrädare mot allt som är gott och vackert i omskolnings- eller dödsläger, får vi istället njuta av deras vanmakt när Trump förnedrar dem om och om igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in