Citat:
Ursprungligen postat av
sushi84
Ja för jag har kört nolva förr efter en testo kur utan några biverkningar alls. Helt plötsligt kommer detta efter dag 4 på nolva. Skulle det hjälpa om jag minskar till 10mg o fortsätta 3v?
Inom medicinen så finns ett begrepp, att något når "terapeutic levels" , vilket betyder att ämnet når en koncentration i blodet där den börjar få effekt. Efter ett par dagar på Nolva är inte nivåerna höga nog att verka ordentligt och har svårt att tro att de är svåra nog för att du plötsligt ska börja må så dåligt som du beskriver. Enligt min research och erfarenhet så är 10 mg för lite. Dehär med att köra 40/40/20/20 eller likande görs för att det ska bygga upp i blodet (och för att förhindra rebound) , alltså är nivåerna i blodet bara marginellt mindre under vecka 3 och 4.
Mitt tips skulle vara att hålla kvar vid ett stabilt pct schema, det är inte direkt en tung kur du har kört så tror det mesta fungerar. Men 10 mg ED är nog ett slöseri med Nolva.
Nu har jag tänkt igenom allt som hände mig efter min var kur och började också må piss dag 4/5, därför tror jag att ditt illamående är ett resultat av låga test nivåer. Kör på med din planerade pct, med ordentliga doser Nolva och rapportera tillbaka.