2017-02-09, 16:00
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Först fake news och/eller alternativa sanningar.
Ni börjar bli smått desperata nu. Vilket i och för sig gläder mig.
Sedan kommer du dragande med en anekdot som jag trodde tillhörde Saltkråkan. Hemma på våran gård har vi en...osv. Är det du som gjort dessa hemliga undersökningar bland dina kompisar? Försök att vara lite mera seriös nästa gång. Denna tråd handlar om opinionsinstitutens mätningar inte om påhittade anekdoter.

Är vi desperata när vårt parti har ett högre stöd än någonsin på 23-25% vid ett val idag? När vi med all säkerhet når 25%+ i valet 2018? Det är fantastiska siffror som vi ska glädja oss enormt åt och fira storslaget om vi får ytterligare en dubblering till drygt 25%. Det vore en otrolig bedrift

Nädu, vem är det som är desperat? Är det Sverigedemokrater som tjatar om sossarnas stöd eller tvärtom? Där ser vi vilka som är desperata. Ni stör er ju som fan på Sverigedemokraternas enorma stöd bland väljarna. Jag skiter i ditt döende parti, ni tappar långsiktigt mest av alla partier och är en spillra av ert forna jag. Ni har förlorat 90% av era medlemmar sedan er storhetstid. Till Sverigedemokraterna väller det in drivor av medlemsansökningar och vi slår nytt rekord varje dag. Det är verkligen med glädje och stolthet jag kan läsa SD:s explosionsartade medlemsutveckling dag för dag, vecka för vecka och år för år. Ni kan inte riktigt säga samma sak va?
Senast redigerad av 8711 2017-02-09 kl. 16:02.
2017-02-09, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Är vi desperata när vårt parti har ett högre stöd än någonsin på 23-25% vid ett val idag? När vi med all säkerhet når 25%+ i valet 2018? Det är fantastiska siffror som vi ska glädja oss enormt åt och fira storslaget om vi får ytterligare en dubblering till drygt 25%. Det vore en otrolig bedrift

Nädu, vem är det som är desperat? Är det Sverigedemokrater som tjatar om sossarnas stöd eller tvärtom? Där ser vi vilka som är desperata. Ni stör er ju som fan på Sverigedemokraternas enorma stöd bland väljarna. Jag skiter i ditt döende parti, ni tappar långsiktigt mest av alla partier och är en spillra av ert forna jag. Ni har förlorat 90% av era medlemmar sedan er storhetstid. Till Sverigedemokraterna väller det in drivor av medlemsansökningar och vi slår nytt rekord varje dag. Det är verkligen med glädje och stolthet jag kan läsa SD:s explosionsartade medlemsutveckling dag för dag, vecka för vecka och år för år. Ni kan inte riktigt säga samma sak va?

Du ska vara glad om SD tippar över 18%-gränsen. Någonstans kommer ni hamna. Någon makt kommer ni inte heller få och ert samarbete med M började ju bra...
2017-02-09, 16:09
Medlem
Grisbrottarens avatar
Ajajaj! Det här utspelet om att öppna för samtal och senare samarbete med SD för att störta Svetsaren från tronen kom lite för sent.
De som vill ha realism i invandringspolitiken har redan tröttnat och gått över till SD (för gott?) för att M har visat att de inte klarar av att hantera frågan och samtidigt ducka för angreppen från de andra allianspartierna, och nu överger dessutom invandringsdrömmarna partiet för att de tycker att de blivit för "främlingsfientliga".

Nåja, jag klandrar inte AKB så mycket, förutom för att hon är en svag och med sin maskinmässiga framtoning föga inspirerande ledare, utan mera Reinfeldt som med sin verklighetsfrånvända politik och samarbete med extremistpartiet MP lämnat över en rejäl sk-tmacka för efterträdaren att bita i.
2017-02-09, 16:13
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
Rätt väntat att M tappar lite till C, det är de sista flyktingvänliga som lämnar nu. Tror dock inte tappet är så stort som ena undersökningen visade utan runt 2 % enheter låter rimligt. Moderaterna kommer aldrig (inom närtid) få tillbaka de som redan flyttat till SD.
Jag hade också förväntat mig ett visst tapp för M till att börja med. SD-hatande moderatväljare lär inte blivit glada över Batras utspel, men det måste ju M-ledningen haft med i beräkningarna. I gengäld har man kanske strypt flödet till SD tills vidare.

Detta är M:s bästa chans att på sikt ta sig ur det hörn de har målat in sig i. Men lita på att de känner sig förnedrade för tillfället.
Senast redigerad av Floragatan 2017-02-09 kl. 16:16.
2017-02-09, 16:18
Medlem
Citat:
För oss har det börjat bra ja, vi är större och starkare än någonsin inför ett val till valet 2018. 23-25% vid ett val idag och med ett valår kvar där vi är extremt heta och aktiva. 25%+ är mycket troligt precis som Yougov och Sentio säger. Även Inizio, tidigare United Minds, ligger rätt bra till att kunna hamna mer rätt det här valet i sina mätningar. Oddsättarna och spelbolagen som har stora pengar på spel säger över 24,5% Det är härligt att vara Sverigedemokrat i dessa tider! Det har varit ständig framgång sedan jag började engagera mig, förstår du det? Över 10 år av oavbruten framgång och glädje!

Om du säger 18% så ska du verkligen satsa allt du har, så kan du mer än dubblera dina pengar. Men det vågar du väl inte? Under 24,5% erbjuder långt över 2 X pengarna, typ 2,20-2,40 X pengarna i odds. Men du befarar ju att det blir över som oddsen, spelbolagen och tidigare lyckosamma opinionsinstitut säger...

Ja, det är underbart att vara SD:are! Ständiga uteslutningar mm. Kent Ekesnor som springer runt på stans och örfilar folk för att dom har en åsikt. Heja SD!

Dina drömmar om ca 25% nästa val är och förblir drömmar. M kommer tappa. SD ligger stadigt där dom är. Nya regeringen 2018: S/C/L med stöd av V och MP (om dom inte åker ut dvs)
2017-02-09, 16:22
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raventon
Ja, det är underbart att vara SD:are! Ständiga uteslutningar mm. Kent Ekesnor som springer runt på stans och örfilar folk för att dom har en åsikt. Heja SD!

Dina drömmar om ca 25% nästa val är och förblir drömmar. M kommer tappa. SD ligger stadigt där dom är. Nya regeringen 2018: S/C/L med stöd av V och MP (om dom inte åker ut dvs)

SD ligger stadigt där vi är ja, i mätningar som visar ett stöd på 23-25% vid ett val idag. Med en valrörelse emellan där SD alltid väcker stor sensation och ett enormt intresse så är 25%+ mycket mycket troligt. Som spelbolagen, oddssättarna, tidigare pricksäkra opinionsinstitut säger, 24,5%+ för Sverigedemokraterna i valet 2018! Det kommer vi fira storslaget. Medan vi tredje gången gillt ser tårarna på sossegrav-vakan.
2017-02-09, 16:25
Medlem
Citat:
SD ligger stadigt där vi är ja, i mätningar som visar ett stöd på 23-25% vid ett val idag. Med en valrörelse emellan där SD alltid väcker stor sensation och ett enormt intresse så är 25%+ mycket mycket troligt. Som spelbolagen, oddssättarna, tidigare pricksäkra opinionsinstitut säger, 24,5%+ för Sverigedemokraterna i valet 2018! Det kommer vi fira storslaget. Medan vi tredje gången gillt ser tårarna på sossegrav-vakan.

Samt andra mätningar som visar ett SD på runt 16-18%.

Jag står fast vid mitt stalltips:
SD 2018 runt 18%.
2017-02-09, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenab
Varför tro du dig veta det? Är du månne Saida? SD steg i både demoskop och i Sifo två OI som alltid har underskattat SD. Jag är ingen övertygad SDare däremot är jag **** trött på sådana som du. Det betyder att jag måste vända alla andra partier ryggen. De infantila dårar som tror att de skyddar demokratin, genom att motarbeta demokratiska processer.
Har du tänkt på hur det är för invandrarna själva? Att inte vara välkomnade av en stor grupp svenskar kommer kanske leda till att de inte trivs så bra som du tycker att de borde.

SD kommer jag att börja klaga på, från och med den dag, de har fått inflytande, inte förr.

Motarbeta demokratiska processer? Jag bryr mig inte vad folk röstar på. Rösta på SD för all del, jag skiter i vilket. Är dock fascinerad av sd-väljarnas övertro till deras partis politik. För att vara ett "socialkonservativt" parti så fjäskar dom väldigt mycket för högerpartierna. Allt för lite makt, eller hur?

Citat:
Vågar du slå vad? Om du sätter på <20% vilken summa du vill, upp till 5000SEK så sätter jag emot.

Av princip så håller jag mig undan vadslagningar, lotto, tipset mm. Kommer dock korka av en flaska gott efter valnatten 2018.
2017-02-09, 16:52
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raventon
Samt andra mätningar som visar ett SD på runt 16-18%.

Jag står fast vid mitt stalltips:
SD 2018 runt 18%.

Vilket jag och många andra förklarat för dig är uppenbara stora underskattningar. Vi lite mer insatta som hängt i tråden länge brukar kolla på månadssnittet, även det är erkänt en stor underskattning av Sverigedemokraternas stöd just pga dom mätningar du hänvisar till. Som att på valnatten säga att SD kommer få 8,1%, sen är verkligheten 12,9%. Inför förra valet brukade vi säga att månadssnittet underskattade SD med 2-3 procentenheter. Nu med större siffror är det sannolikt en underskattning på 4-6 procentenheter.

Men sitt du där. Du har verkligheten, historien, spelbolagen, tidigare pricksäkra institutet emot dig. Det enda du har för dig är dom som alltid tidigare haft enormt felaktiga och mycket underskattande siffor.
Senast redigerad av 8711 2017-02-09 kl. 16:56.
2017-02-09, 17:02
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
SD upp till 17,5%. Fast allt fokus lär läggas på Moderaternas resultat.

https://unvis.it/expressen.se/nyheter/matning-moderaterna-stortdyker-i-opinionen

S: 26,9 (+0,2)
V: 9,0 (+0,9)
Mp: 4,7 (+/- 0)
M:18,5 (-5,8)
L: 5,8 (+1,1)
Kd: 3,6 (+1,0)
C: 11,1 (+1,7)
Sd: 17,5 (+1,3)

Övriga: 0,8 (-0,4)

Osäkra: 18,3 (+ 4,5)

Moderaternas ras kom ju onekligen lägligt. Jag brukar inte vara konspirationiskt lagd när det gäller opinionsmätningar men här vetefan. Jag hade snarast förväntat mig en uppgång.

Edit: blir oerhört intressant att se hur kommande opinionsmätningar ser ut.
Senast redigerad av S.Kandal 2017-02-09 kl. 17:12.
2017-02-09, 17:03
Moderator
Strix m/94s avatar
Mycket OT nu. Tråden handlar om SD:s opinionsresultat - inte SD:s politik i största allmänhet.

OT raderat.

Strix/Mod
2017-02-09, 17:25
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bannon
Visst är det så.

Det finns en enda förklaring till Cs framgångar i opinionsundersökningarna nu-nämligen deras invandringspolitik. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15937853.ab

Med C;s stöd kan gränserna öppnas och 2015 års totalkaos återställas. C vill visserligen att villkoret är att invandraren klarar sig själv helt själv.
Men kompisarna i VPK-kamraterna ser till att de är med och delar på bidragstillgångarna och då får man halvera bidragen, pensionerna och ransonera sjukhusbesöken. Akut finns inte längre det blir en nummerbricka. "Du har hjärtflimmer men din tur är om två veckor"

Men om dessa omaka, men lika stora dårar får någons slags gemensam makt så kommer S och Sd att bli nya parhästar. Så död åt alliansen, låt Kd och L försvinna, C växa ihjäl sig och få storhetsvansinne, M bli ett obetydligt embryo.

Sd får 35% och S 20%, antagligen. Hoppas på att det inte mörkar för väljarna om sina egentliga avsikter före valet. Mer övertygad än någonsin om att det inte går att förutspå något om valet.

Att invandringskritikerna är minst 35% av folket, det vet vi, Var de lägger sin röst är oklart så förvirrade som de är av alla falska besked och fake propaganda.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in