2017-02-09, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Dom hycklande instituten samarbetar ju för bövelen just med tidningarna som mest av allt vurmar för massinvandringen och förstörandet av alla vita folk och alla vita nationer. Allt av den här skiten är propaganda och för att styra medias vinkling rätt och få folk att tro på skiten. Det är medias mätningar som vill ha det på ett visst sätt. Korrupt och vidrigt.

Batra föreslog i en debatt med Löven nyligen att M och S skulle diskutera, för att göra upp om en långsiktigt hållbar migrationspolitik.
Löfven passade och sade varken jag eller nej.
På fråga i SR sade Åkesson han kommer att stödja M, även om Löfven accepterar Batras förslag och man lyckas träffa en sådan överenskommelse M och S.

SD förtjänar absolut minskning i OM och senare ett dåligt valresultat med sådana rent förrädiska ställningstaganden!
Senast redigerad av Hultabultan 2017-02-09 kl. 15:24.
2017-02-09, 14:40
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Visserligen underskattade de SD tidigare och möjligen är SD fortfarande något underskattat med någon eller några procentenheter.

Ditt "visserligen" är inte så litet som du gör gällande. I övrigt är det bara en massa vänstersmörja på upprepning.

Tappet för M är ju episkt, avgrundsstort, och SD vinner återigen någon procent.

Snart röstar EU om Vapendirektivet. Det måste omsättas i praktiken under valåret, när det är som mest hektiskt och påverkar närmre 700,000 vapenägare. Där framstår SD som de enda med någon form av sans.
2017-02-09, 14:41
Medlem
Mera fake news från de historiskt överbevisade falsarieinstituten.Intet annat att förvänta och inget nytt under solen.
Alla som har den minsta lilla elementära kunskap vet ju att SD ligger i spannet 23-27 procent i dagsläget,och såsom tidigare påpekats lär knappast ett valresultat 2018 som understiger 25 procent komma ifråga..såtillvida Åkesson och övrig partiledning inte kompromissar bort sin kommande valframgång vill säga.

Det är härligt med lite äkta och rejält ljugeri.SIFO och Demoskop har inte förnekat sig på över ett decennium nu och deras näsor är så långa så de släpar i marken vid detta laget.
2017-02-09, 14:42
Medlem
Citat:
SD har enligt alla seriösa mätningar, dom utländska utan intresse av media i Sverige, plus oddssättarna störst chans på att få mer än 24,5%. Skratta på du, det kommer fastna i halsen på valnatten! Ser fram emot det. Förstår att du inte gör det.

Du är djupt okunnig om du inte känner till att samtliga av dessa övriga institut kraftigt underskattar SD. På valnatten senast sa ett av dom 8,1%, det blev 12,9%. Skrattade du då också? Jag med. SD har som jag sa 23-25% IDAG och har därmed god chans på 25%+ i valet 2018.

Du är ju en del av den här korrupta mediapropaganden, du står ju på deras sida och hoppas som dom att det ska vara på det viset och att det ska påverka folk. Men det gör det inte, folk är ÖVERJÄVLIGT trötta på massinvandringen och dess enorma vidriga konsekvenser.

Här handlade det inte bara om SD heller, utan agendan i media gäller nu minst tre partier. SD, m och c på olika sätt för att demoralisera och bedriva agenda i politiken. Men det har du såklart missat också. Du vet ju ingenting och kan ingenting.

Till skillnad från dig har jag följt dessa mätningar senaste snart 10 åren och nära noterat vad som stämmer och inte stämmer. Därtill är jag på flera sätt intresserad av och kunnig angående statistik i olika former. Så jag har naturligtvis analyserat det här många gånger och vet hur det fungerar och ligger till.

Ja, den allvetande 8711 ser och vet allt. Alla OU som visar att SD står still är självklart oseriösa. Alla OU som gynnar SD är självklart toppen! Psst, sitter foliehatten så hårt fortfarande?

Du är ju för fan en vandrande parodi. Dag in och dag ut sitter du här och propagerar och så fort någon säger emot dig så poppar varenda kärl i din skalle. I din värld så blir allt guld och gröna ängar om SD får någon makt.

PS. Inför valet 2014 så tippade jag att SD skulle få mellan 12-13%. Tydligen är jag inte helt kass på när det gäller detta.

Gå och lägg dig nu, din pappskalle. Sluta böla så fort någon säger emot dig.

Citat:
Gråt en skvätt så går det över. Demoskop och Sifo är seriösa aktörer på marknaden när det gäller opinionsmätningar. Visserligen underskattade de SD tidigare och möjligen är SD fortfarande något underskattat med någon eller några procentenheter.
Ditt tjat om hur trötta folk är på massinvandring är lögn och förbannad dikt. Du vet liksom jag att de de allra flesta invandrare vill inte annat än att göra rätt för sig. Sedan finns det en klick som sysselsätter sig med kriminalitet etc. Det är dock ingen etnisk fråga utan en social dito men den är förbannat obehaglig. Dock har jag inte sett att SD har något kraftfullt förslag som löser den problematiken.
I övrigt skriv inte så mycket skit om andra partier . Det finns en tråd för dem om du inte visste det.

Precis. Han är som en trasig grammofon som upprepar samma spår om och om igen. I hans snedvridna värld så existerar det inte att brunskjortorna inte får makt nästa val.

SD2018!!! Hahahahaha

Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Batra föreslog i en debatt med Löven nyligen att M och S skulle diskutera, för att göra upp om en långsiktigt hållbar migrationspolitik.
På fråga i SR sade Åkesson han kommer att stödja M, även om Löfven accepterar Batras förslag och man lyckas träffa en sådan överenskommelse M och S.

SD förtjänar absolut minskning i OM och senare ett dåligt valresultat med sådana rest förrädiska ställningstaganden!

Exakt.
Senast redigerad av Raventon 2017-02-09 kl. 14:45.
2017-02-09, 14:58
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Gråt en skvätt så går det över. Demoskop och Sifo är seriösa aktörer på marknaden när det gäller opinionsmätningar. Visserligen underskattade de SD tidigare och möjligen är SD fortfarande något underskattat med någon eller några procentenheter.
Citat:
Ursprungligen postat av Raventon
Ja, den allvetande 8711 ser och vet allt. Alla OU som visar att SD står still är självklart oseriösa. Alla OU som gynnar SD är självklart toppen! Psst, sitter foliehatten så hårt fortfarande?

Istället för att tjafsa om vem som är seriös och inte seriös så kan vi titta på facit:

September 2014 (http://www.status.st/):

SIFO: 9,9%
Demoskop: 11,2%
Sentio: 12,7%

Valresultat: 12,9%

Sentio var närmast. Och det är inte första gången Sentio lyckats spå SD:s siffror bra.

Senast (i januari) spådde Sentio att SD har 22,3%. Så det är mer troligt att SD ligger kring 22% än kring 16-17%.
2017-02-09, 14:59
Medlem
greta75s avatar
Jag skrattar så jag gråter över er som nu kallar opinionundersökningarna för "fake news". Så töntigt på så många plan.

Den stilen funkar vare sig i USA eller här.
2017-02-09, 15:25
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raventon

Du är ju för fan en vandrande parodi. Dag in och dag ut sitter du här och propagerar och så fort någon säger emot dig så poppar varenda kärl i din skalle. I din värld så blir allt guld och gröna ängar om SD får någon makt.

PS. Inför valet 2014 så tippade jag att SD skulle få mellan 12-13%. Tydligen är jag inte helt kass på när det gäller detta.

Gå och lägg dig nu, din pappskalle. Sluta böla så fort någon säger emot dig.

Det är väl du som bölar din lilla sosse på nedgång Lägg dig själv, ditt parti saknar ju framtid. Jag är nog inte här mer än vad du själv är. Du stör dig dock för att du förlorar debatten och ditt parti tynar bort med tiden till förmån för mitt parti. Du tror ju allt är guld och gröna skogar med sossarna, du vet ditt parti som föreslagit Adolf Hitler som Nobels Fredspristagare Go historia ni har.

Jag har följt mätningar sedan SD låg på 0% och hade exempelvis 0,8% i stöd i opinionsmätningar jag minns. Redan då var jag med. Jag har sett den mycket stora MEDVETNA underskattningen av Sverigedemokraterna val efter val, som på valnatten när ett institut sa 8,1% för Sverigedemokraterna och det blev 12,9%. Jag baserar ju detta på analyser som stämt massor av gånger tidigare, det är inget jag tror utan jag vet att dessa institut kraftigt underskattar Sverigedemokraterna. Att du inte vet det säger ju mer om din insyn i det här med opinionsmätningar.

Samma sak gäller idag som alla tidigare val. 17,5% hos ett sånt institut är minst 23% i verkligheten. Oddssättarna och utländska institut säger samma sak. SD får över 24,5% i valet 2018.

Du kan bli rik om du sätter allt på under Men det vågar du såklart inte.
Senast redigerad av 8711 2017-02-09 kl. 15:28.
2017-02-09, 15:29
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Dom hycklande instituten samarbetar ju för bövelen just med tidningarna som mest av allt vurmar för massinvandringen och förstörandet av alla vita folk och alla vita nationer. Allt av den här skiten är propaganda och för att styra medias vinkling rätt och få folk att tro på skiten. Det är medias mätningar som vill ha det på ett visst sätt. Korrupt och vidrigt.
Jodå nog hycklar man och ljuger.
men det är inte för att få tillbaks några som gått till SD,det vet man är kört.
Nu gäller det att lura kvar de "grå" hos sina partier.Folk som inte är politiskt intresserade och fortfarande läser ljugmedia.
2017-02-09, 15:31
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan

SD förtjänar absolut minskning i OM och senare ett dåligt valresultat med sådana rent förrädiska ställningstaganden!

Det sa han ju inte. Du kan ju uppenbarligen inte tolka ett samtal korrekt så du gör väl bäst i att inte lyssna. Om du inte förstår realiteterna i att man inte kan få igenom någon politik ensam så är det ditt problem, för andra är det bara fakta. Det Jimmie Åkesson sagt och säger är att om det är som idag, så måste han välja det minst dåliga. Då föredrar han s invandringspolitik för c:s invandringspolitik. Men det bästa vore ju att få bestämma själv, som han sa.

Har du inget bättre för dig än att i tråd på tråd ljuga om en intervju?
2017-02-09, 15:34
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Jag skrattar så jag gråter över er som nu kallar opinionundersökningarna för "fake news". Så töntigt på så många plan.

Den stilen funkar vare sig i USA eller här.

Tror man på makten, staten, media och politikerna så är det väl sanning och något man bör följa.

När du tittar ut över samhället, är det då väl fungerande och har invandringspolitiken verkligen gjort Sverige något gott?

Litar man på dessa mätningar från just dessa så visst, tro på det. Men du kommer bli mycket lurad och förnedrad på vägen mot avgrunden
2017-02-09, 15:37
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hawka
Även Sentio och yougov kommer visa på nedgång, var så säker.

Osäkerhet är det mest oattraktiva som finns både inom politik och relationer.

Batra vågade inte kommunicerade vad hon ville och det straffar sig alltid, spelar ingen roll om du säljer politik, badbollar eller raggar på krogen. Reagerar du istället för att agera förlorar du. Människor kan känna när någon gömmer något.

Vill man vinna i politik säljer man en vision, kolla på alla framgångsrika politiska rörelser från vänster till höger så ser du samma mönster. Man bankar in sin vision i folk, upprepar den gång på gång och tvekar eller ifrågasätter aldrig sin egna agenda.

America First, Folkhemmet, Yes We Can osv osv simpelt

Inte ens jag som är politiskt intresserad vet vad Batras vision är, jag vet inte vad hon vill göra eller hur hon vill regera eller om hon vill regera överhuvudtaget.

Batra vet att med samarbete med SD så blir det egen majoritet. Vet att hemliga undersökningar visat resultat på kring 30% på SD,i det läget åker minst två småpartier ut ,om inte allt tapp kommer från sossar och moderater.
2017-02-09, 15:51
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Batra vet att med samarbete med SD så blir det egen majoritet. Vet att hemliga undersökningar visat resultat på kring 30% på SD,i det läget åker minst två småpartier ut ,om inte allt tapp kommer från sossar och moderater.

Först fake news och/eller alternativa sanningar.
Ni börjar bli smått desperata nu. Vilket i och för sig gläder mig.
Sedan kommer du dragande med en anekdot som jag trodde tillhörde Saltkråkan. Hemma på våran gård har vi en...osv. Är det du som gjort dessa hemliga undersökningar bland dina kompisar? Försök att vara lite mera seriös nästa gång. Denna tråd handlar om opinionsinstitutens mätningar inte om påhittade anekdoter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in