2017-02-09, 12:45
Medlem
dacks avatar
Det är ju underbart glädjande från 12,8% vid valet 2014 till hela 17,5% nu 28 månader senare och öknings trenden verkar hålla i sig och 20 månader till val så kanske inte helt omöjligt att SD får närmare 20% i valet 2018.
2017-02-09, 12:48
Medlem
8711s avatar
Seriöst... Sitter folk och tror på den där mätningen? Det här är verkliga Fake News i bästa form.

Visst Sverigedemokraterna ökar, men det hos ett institut som sifo som konsekvent håller nere SD:s siffror på så låga nivåer som man kan, fast man val efter val efter val vet att man har fel i att göra på det sättet.

Politiserade mätningar. Det här är BARA till för politisk påverkan. För att folk ska TRO att det är sådär. Vi har haft 7 massinvandringsvurmande partier hela tiden och det finns fortfarande flera, det är inget särskilt med c. Det är rent trams.

Det finns flera syften med dessa Fake News:

* Få moderaterna att tveka på att samarbeta med SD.

* Att hålla SD på så låga nivåer som möjligt för att hindra verkligheten med att folk har tröttnat REJÄLT.

* Få folket att tro att c skulle gå om SD för att demoralisera.

* Ge bilden av att folk inte har problem med invandringen och invandringspolitiken.

Det är syftet. Det är Fake News. Tro inte på skiten...
Senast redigerad av 8711 2017-02-09 kl. 12:50.
2017-02-09, 12:53
Medlem
Maltsevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Det är ju underbart glädjande från 12,8% vid valet 2014 till hela 17,5% nu 28 månader senare och öknings trenden verkar hålla i sig och 20 månader till val så kanske inte helt omöjligt att SD får närmare 20% i valet 2018.
Nja, enligt Demoskop hade SD 11,2 vid valet 2014.
2017-02-09, 12:55
Medlem
8711s avatar
Citat:

SD har redan en bra bit över 20% om det vore val idag. Oddsen på spelsidor pekar på över 24,5%. Mätningarna som är dom enda som brukar ha rätt ligger ofta på 24-25% som senaste Yougov som visade 24,7%. Sentio och Yougov är instituten som alltid haft rätt gällande Sverigedemokraterna. Övriga institut har totalt misslyckats och har visat en enorm underskattning av SD. På valnatten senast trodde ett institut på 8,1% som exempel, det blev 12,9%.

SD har redan 23-25% om det vore val idag. Plus att det är ett valår kvar i förberedelser och valkampanjande där Sverigedemokraterna är mycket aktiva och mycket duktiga. SD har nu mycket pengar som man inte hade förr därtill.
2017-02-09, 13:05
Medlem
8711s avatar
Uppenbart samordnat mellan Demoskop och Sifo. Samma dag, samma resultat Snälla nån, det är ingen slump och svenska folket har blivit lurade mer än tillräckligt redan som det är. Man får vara bra naiv om man köper den samstämmiga propagandan.

När man läser Demoskop-artikeln blir man spyfärdig. Allt är ordnat som en propagandakampanj mot invandringskritiker. SD nämns knappt trots sin extremt viktiga position i svensk politik och återigen stora ökningar mellan valen. Trots att SD:s ökningar tvingas synas även hos dessa institut så hålls SD kraftigt ner med ett flertal procentenheter. M påstås rasa och C växa trots att man inte är unika som hycklande invandringsvurmare trots konsekvenserna för svenska folket i form av en enorm kriminalitet och usel sjukvård och stor bostadsbrist med mera. Ändå kallar man m för "det klart största oppositionspartiet". Allt är för att verka i massinvandringens tjänst och förminska förändringen vi ser nu framför våra ögon. Allt detta och hela artikeln är ett verk för att demoralisera just nu m men långsiktigt framförallt Sverigedemokrater.
Senast redigerad av 8711 2017-02-09 kl. 13:10.
2017-02-09, 13:08
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykosomalisk
Fast de andre tre från Alliansen ökar rejält tillsammans. Man fruktar ju att invandringsvänner flytt dit från M.

Det är vad man ska fås att tro. Sifo jobbar frenetiskt enligt sin agenda.
2017-02-09, 13:09
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Seriöst... Sitter folk och tror på den där mätningen? Det här är verkliga Fake News i bästa form.

Visst Sverigedemokraterna ökar, men det hos ett institut som sifo som konsekvent håller nere SD:s siffror på så låga nivåer som man kan, fast man val efter val efter val vet att man har fel i att göra på det sättet.

Politiserade mätningar. Det här är BARA till för politisk påverkan. För att folk ska TRO att det är sådär. Vi har haft 7 massinvandringsvurmande partier hela tiden och det finns fortfarande flera, det är inget särskilt med c. Det är rent trams.

Det finns flera syften med dessa Fake News:

* Få moderaterna att tveka på att samarbeta med SD.

* Att hålla SD på så låga nivåer som möjligt för att hindra verkligheten med att folk har tröttnat REJÄLT.

* Få folket att tro att c skulle gå om SD för att demoralisera.

* Ge bilden av att folk inte har problem med invandringen och invandringspolitiken.

Det är syftet. Det är Fake News. Tro inte på skiten...

Faktiskt, man häpnar över att folk fortfarande tar dessa plojmätningar på allvar. De är inte ens värda att kommentera.

För mig är det uppenbart vad den senaste tidens mätningar handlar om: Regimen och OI kör nu en gemensam raid för att styra fåren(väljare/politiker) till en viss fålla.

Deras huvudpoäng är att visa att om du emot massinvandring och närmar dig SD så kommer du få ett minskat stöd och bli paria i media(M)

Om du däremot fortfarande vill ha mångkultur, massinvandring och annan galenskap så kommer du få ökat stöd och bli omhuldad i media(C)

Verkligheten ser givetvis helt annorlunda ut, folket får bara ett större och större förakt för mångkulturen/invandringen och givetvis ökar det invandringskritiska partiet SD kraftigt, dock inte M då de helt saknar förtroende efter Reinfeldts bravader.

Sanningen är väl att M skulle minska oavsett hur de gör, men självklart passar regimen på att påtrycka att det beror på att de nu närmat sig SD och OI hjälper till genom att krydda nedgången lite extra samt att de även kryddar C.s uppgång lite extra. S har givetvis heller inga 27%, 5% av dessa ska läggas direkt på SD.s stapel.

FB-gruppen "Stå upp för Peter Springare" med sina 150.000 medlemmar på tre dagar tycker jag säger desto mer om opinionsströmningarna just nu.

Proppen är ur!
2017-02-09, 13:14
Medlem
8711s avatar
Dom hycklande instituten samarbetar ju för bövelen just med tidningarna som mest av allt vurmar för massinvandringen och förstörandet av alla vita folk och alla vita nationer. Allt av den här skiten är propaganda och för att styra medias vinkling rätt och få folk att tro på skiten. Det är medias mätningar som vill ha det på ett visst sätt. Korrupt och vidrigt.
2017-02-09, 13:14
Medlem
Returpappers avatar
Citat:

Gör inte det statistiska misstaget att jämföra mätningar med verkligt resultat. Jämför mätning med tidigare mätning vid valet 2014 och extrapolera. Sd får då 20% enligt Demoskop.
2017-02-09, 13:34
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raventon
Foliehatten sitter bra märker jag

Så klart att allt som visar att SD står still mer eller mindre är bluff och båg!
Skrattade högt idag åt OU som släpptes. Det ser allt mörkare ut för SD att få lite makt 2018

SD har enligt alla seriösa mätningar, dom utländska utan intresse av media i Sverige, plus oddssättarna störst chans på att få mer än 24,5%. Skratta på du, det kommer fastna i halsen på valnatten! Ser fram emot det. Förstår att du inte gör det.

Du är djupt okunnig om du inte känner till att samtliga av dessa övriga institut kraftigt underskattar SD. På valnatten senast sa ett av dom 8,1%, det blev 12,9%. Skrattade du då också? Jag med. SD har som jag sa 23-25% IDAG och har därmed god chans på 25%+ i valet 2018.

Du är ju en del av den här korrupta mediapropaganden, du står ju på deras sida och hoppas som dom att det ska vara på det viset och att det ska påverka folk. Men det gör det inte, folk är ÖVERJÄVLIGT trötta på massinvandringen och dess enorma vidriga konsekvenser.

Här handlade det inte bara om SD heller, utan agendan i media gäller nu minst tre partier. SD, m och c på olika sätt för att demoralisera och bedriva agenda i politiken. Men det har du såklart missat också. Du vet ju ingenting och kan ingenting.

Till skillnad från dig har jag följt dessa mätningar senaste snart 10 åren och nära noterat vad som stämmer och inte stämmer. Därtill är jag på flera sätt intresserad av och kunnig angående statistik i olika former. Så jag har naturligtvis analyserat det här många gånger och vet hur det fungerar och ligger till.
Senast redigerad av 8711 2017-02-09 kl. 13:42.
2017-02-09, 14:22
Medlem
Returpappers avatar
Invandringen kommer att bli vattendelaren i valet 2018. För eller emot den avgjort skiljande frågan.
Förut kan man nog kunnat vara invandringskritisk i flera partier, men nu är det snart slut med det.

Partier måste ta tydligare ställning för eller emot invandring och deras väljare har sedan 1,5 år på sig att välja om de ska byta parti.

Sd kan bli väldigt stort om alla partier tar ställning för invandring. M och S förlorar mest men även L och Kd kan förlora så mycket att de får lämna riksdagen.

Jag tror att de borgerliga väljarna just nu är i gungning det vet inte vad och de får ingen ledning av opinionsmätningar för de är Fake news. Om Sifo och det övriga anhanget vågar fortsätta på den inslagna vägen fram till valet ska bli intressant att se.
S väljarna som inte vill ha invandring är röda fattiglappar och mer rädda för moderaterna. De skulle bli lugnade av om Sd står ensamma på barrikaderna.
2017-02-09, 14:26
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
SD har enligt alla seriösa mätningar, dom utländska utan intresse av media i Sverige, plus oddssättarna störst chans på att få mer än 24,5%. Skratta på du, det kommer fastna i halsen på valnatten! Ser fram emot det. Förstår att du inte gör det.

Du är djupt okunnig om du inte känner till att samtliga av dessa övriga institut kraftigt underskattar SD. På valnatten senast sa ett av dom 8,1%, det blev 12,9%. Skrattade du då också? Jag med. SD har som jag sa 23-25% IDAG och har därmed god chans på 25%+ i valet 2018.

Du är ju en del av den här korrupta mediapropaganden, du står ju på deras sida och hoppas som dom att det ska vara på det viset och att det ska påverka folk. Men det gör det inte, folk är ÖVERJÄVLIGT trötta på massinvandringen och dess enorma vidriga konsekvenser.

Här handlade det inte bara om SD heller, utan agendan i media gäller nu minst tre partier. SD, m och c på olika sätt för att demoralisera och bedriva agenda i politiken. Men det har du såklart missat också. Du vet ju ingenting och kan ingenting.

Till skillnad från dig har jag följt dessa mätningar senaste snart 10 åren och nära noterat vad som stämmer och inte stämmer. Därtill är jag på flera sätt intresserad av och kunnig angående statistik i olika former. Så jag har naturligtvis analyserat det här många gånger och vet hur det fungerar och ligger till.

Gråt en skvätt så går det över. Demoskop och Sifo är seriösa aktörer på marknaden när det gäller opinionsmätningar. Visserligen underskattade de SD tidigare och möjligen är SD fortfarande något underskattat med någon eller några procentenheter.
Ditt tjat om hur trötta folk är på massinvandring är lögn och förbannad dikt. Du vet liksom jag att de de allra flesta invandrare vill inte annat än att göra rätt för sig. Sedan finns det en klick som sysselsätter sig med kriminalitet etc. Det är dock ingen etnisk fråga utan en social dito men den är förbannat obehaglig. Dock har jag inte sett att SD har något kraftfullt förslag som löser den problematiken.
I övrigt skriv inte så mycket skit om andra partier . Det finns en tråd för dem om du inte visste det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in