2017-02-08, 12:02
Medlem
Champagneoclocks avatar
FU blir synnerligen intressant att ta del av. Kommer absolut att närvara på rättegången.
Mitt tips är livstid för kvinnan för anstiftan, likt Fossmo i Knutby.
För killen är åldern avgörande för straffets längd. 5 till 25+.
Citera
2017-02-08, 12:38
Medlem
Kingahzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Nu är det så att polisen inte får ljuga och bete sig hur som helst. Det är helt enkelt inte tillåtet att hävda "hon har berättat allt/erkänt" som en lögn för att manipulera fram ett erkännande.

Jo, poliserna kan säga i princip vad dom vill, och bryter det mot några regler så tar dom bara inte med det i förhörsprotokollet. Har själv varit med om en polis som går ut ur rummet ett tag och kommer tillbaka in "din vän här bredvid sjunger som en fågel, är det inte dags att du också berättar vad som hänt?"
Citera
2017-02-08, 12:40
Medlem
Kingahzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
FU blir synnerligen intressant att ta del av. Kommer absolut att närvara på rättegången.
Mitt tips är livstid för kvinnan för anstiftan, likt Fossmo i Knutby.
För killen är åldern avgörande för straffets längd. 5 till 25+.

Rättegången kommer ske i Västerås va? Då ska jag med försök närvara, mycket intressant!
Citera
2017-02-08, 12:45
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingahz
Rättegången kommer ske i Västerås va? Då ska jag med försök närvara, mycket intressant!
Stämmer.
Kommer vara fullsmäckat, så var där i tid alt boka plats.
Citera
2017-02-08, 12:45
Medlem
Citat:
Jo, poliserna kan säga i princip vad dom vill, och bryter det mot några regler så tar dom bara inte med det i förhörsprotokollet. Har själv varit med om en polis som går ut ur rummet ett tag och kommer tillbaka in "din vän här bredvid sjunger som en fågel, är det inte dags att du också berättar vad som hänt?"

Det låter som den medsittande advokaten har sovit.
Citera
2017-02-08, 12:46
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Det är av den anledningen man alltid ska ha med sitt försvar vid alla förhör.
Citera
2017-02-08, 12:48
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det låter som den medsittande advokaten har sovit.
Om hen haft någon, låter inte så.
Citera
2017-02-08, 12:53
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:

FUP, med 4000 sidor, kommer att vara tung men intressant.

Den bild jag ser framför mig från rättegången, och som jag skulle ge en hel del för att få se, är när bevis framlagts, MR har berättat om hur allt gått till och JM sedan ska berätta att "det hade jag ingen aaaaning om, vi var ju hemma hela kvällen...".
Jag har aldrig hört bu-rop i en rättssal, men då är det väl risk?

Jag hoppas fortfarande att hon erkänner innan det kommer så långt.

Citera
2017-02-08, 13:00
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
FUP, med 4000 sidor, kommer att vara tung men intressant.

Den bild jag ser framför mig från rättegången, och som jag skulle ge en hel del för att få se, är när bevis framlagts, MR har berättat om hur allt gått till och JM sedan ska berätta att "det hade jag ingen aaaaning om, vi var ju hemma hela kvällen...".
Jag har aldrig hört bu-rop i en rättssal, men då är det väl risk?

Jag hoppas fortfarande att hon erkänner innan det kommer så långt.

Får känslan att hon lider av samma syndrom som Stefan Börjesson, han som styckade Eva i Örebro. Han nekade i sten trots övertygande bevisning. Hur han hade agerat i domstolen fick vi tyvärr aldrig veta då han slutade sitt tragiska liv i skosnören fastknutna i styret på motionscykeln i träningsrummet på Örebrohäktet. Jag tror som du att hon kommer neka hela vägen.
Citera
2017-02-08, 13:25
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Får känslan att hon lider av samma syndrom som Stefan Börjesson, han som styckade Eva i Örebro. Han nekade i sten trots övertygande bevisning. Hur han hade agerat i domstolen fick vi tyvärr aldrig veta då han slutade sitt tragiska liv i skosnören fastknutna i styret på motionscykeln i träningsrummet på Örebrohäktet. Jag tror som du att hon kommer neka hela vägen.

Man ska nog inte bortse från suicidrisken även när det gäller JM.

Sedan kommer det, som ofta, att bli två poler i tolkningen av "varför":

– Det var ett tyst erkännande.

– Det var resultatet av ett omänskligt häktessystem.

I de här två fallen (om det nu är en risk för JM) så skulle jag definitivt luta åt det första som orsak.

Om jag skulle bli oskyldigt misstänkt och inte se någon annan utväg än att ta livet av mig, då skulle jag vara noga med att dokumentera varför jag tar mitt liv. Finns det någon misstänkt för allvarligt brott som tagit sitt liv och skriftligt deklarerat sin oskuld?

Senast redigerad av lasternassumma 2017-02-08 kl. 13:29.
Citera
2017-02-08, 13:30
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
(min fetning-kursivering ovan)

Vad vet vi om MRs erkännande?
Det finns någon eller ett par i tråden som förkastar alla uppgifter som kommer från media, men jag räknar inte dig till dessa.

Lite information har vi om när erkännandet kom från MR:

När ägde erkännandet rum?
"– Det har skett nu under den senare delen av utredningen och det har väl kommit steg för steg. Ungefär under den senaste månaden, säger Jessica Wenna."

http://www.expressen.se/nyheter/42-aringens-pojkvan-har-erkant-mordet/

Jag borde naturligtvis angivit källa i det förra inlägget, men det är inte så lätt i en forumdiskussion att alltid ange källa till allt man skriver.

Sorry, gjorde bara en snabb faktakoll i AB och missade Wennas uttalande. Intressant att det kom såpass sent.
Jag tolkar det som att MR binds till brottsplatsen med tekniska bevis. Det har ju spekulerats i tråden om MR eventuellt varit i huset tidigare, vilket då skulle kunna kraftigt försvaga sådana bevis. Men iom att han nu erkänt brottet tyder ju det på att utredarna har konfronterat honom med något som han inte kan neka till eller bortförklara. Det är bra!

Nu får vi bara hoppas att MR inte hävdar att JM inte hade något med saken att göra. Men chansen är minimal. Som jag ser det så försvann den möjligheten när han misslyckades med mordförsöket på modern. Hade han lyckats med det, så kan man tänka sig en deal där JM lovat MR halva sitt arv (vilket kan vara en rätt ansenlig summa pengar) när han kom ut. Nu har han ingen som helst anledning att skydda JM.
Citera
2017-02-08, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Utmärkt att de verkar inkludera Akis död i åtalet. Säkerligen då även försäkringsbedrägeriet (kanske även misshandeln och bolagsfifflet).
Längtar till Fupen!

Jag misstänker att huruvida de inkluderar Aki eller inte beror på vad de får ut av de senaste anhållandena. Fupen? ja tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in