2017-02-07, 19:29
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag tycker det är helt rätt att galna aktivister som vill kullkasta demokratin tas om hand av medborgare med bil, kniv, pistol eller gevär.

Tack för att du erkänner för alla här på flashback att du anser att yttrandefrihet är något som är fel.

Hade det varit folk som delar din ideologi som hade blivit mördade så hade du gråtit, du är en av de största hycklarna här på flashback!
2017-02-07, 19:30
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Äh, vad gnäller du över? Det var ju du som bara för något inlägg sedan hyllade mord på oliktänkande.

Jag anser redan att mord på oskyldiga är fel så för mig gör din länk ingen som helst skillnad.
Jag förstår attt du anser självförsvar vara mord, men det tycker inte jag. Ej heller tycker USAs rättsväsende det. Dina egna, högst personliga definitioner saknar betydelse.
2017-02-07, 19:30
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Tack för att du erkänner för alla här på flashback att du anser att yttrandefrihet är något som är fel.

Hade det varit folk som delar din ideologi som hade blivit mördade så hade du gråtit, du är en av de största hycklarna här på flashback!
Du tycker det ingår i yttrandefrihet att misshandla oskyldiga och blockera trafiken?

Kommentera gärna dessa personer och förklara hur du värnar deras yttrandefrihet att slå folk sönder och samman.

https://www.youtube.com/watch?v=dUVuzbfu3aQ
2017-02-07, 19:31
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jag undrar över och har länge misstänkt att Putin/FSB har något personligt och komprometterande på Trump. Och/eller någon närstående dvs familj till Trump.

Varför envisas Trump med detta beteende?

Detta konstanta, envetna vurmande för Putin och Ryssland?

Det verkligt anmärkningsvärda här är ju alltså att det inte nämnvärt ytterligare skadar Trump hos en opposition som redan har massor av goda skäl att avsky honom, utan att stödet för Putin riskerar att alienera Trumps väljarbas och eroderar, till och med frakturerar, stödet från Kongressen och i synnerhet Senaten?

För att inte nämna USA´s allierade runt om i världen, (oklart dock hur mycket Trump faktiskt bryr sig om internationella relationer.)

Vad är det egentligen Putin har på Trump?

Trump måste ju rimligtvis begripa att han inte har någonting över huvud taget att vinna sett till de politiska realiteterna på att fortsätta envisas med sina uttalanden och ställningstaganden?

Det är enkelt. Han inte bara respekterar Putin som en stark ledare (även Flynn, Tillerson och Mad Dog gör det, däremot anser de att Ryssland är en fiende; för Mad Dog är rent av ärkefiende) utan genuint gillar honom

Citat:
Som Bernad Law uttryckte i ett tidigare inlägg då inte nödvändigtvis något som går att omsätta i direkta politiska beslut, utan något som har inflytande över Trumps generella inställning och PR-arbete till gagn för Putin och Ryssland.

Det där stämmer ju inte. Trump har alltid pratar om samarbetet i kampen mot ISIS och även Pence (se hans senaste intervju) insinuerar att samarbetet mot ISIS eventuellt kan leda till upplyftning av sanktioner. Helt ofattbart att en Republikan som Pence säger det.

Jag rekommenderar också att kolla på hela intervjun i O'Reilly Factor. https://www.youtube.com/watch?v=l0nbEALzIMM

Trump är Trump, men det intressanta är eftersnacket (från 28:00) . O'Rielly och hans första gäst fortsatt att yra om att "Putin is killer"... men sedan säger O’reilly att Trump vill använda "the same philosophy that Roosevelt when he dealt with Stalin" men mot ISIS/Iran.
Hans andra gäst jämförde det med Nixon och Kissenger. Han syftade nog på avspänning med Kina och triangulär diplomati. Men med Ryssland.
O'Reilly instämde och sa "a deal with a devil sometimes and get what you need" something-something mot Iran/Kina... Som AKB med SD. "SD är ett parti med nazistiska/auktoritära rötter something-something, men Moderaterna vill prata politik med Sverigedemokraterna för att få fram så mycket moderat politik som möjligt something-something "…

Jag kan inte tolka det på annat sätt än att man sonderar terrängen och förbereder sig för eventuell vändning i relationer med Ryssland... Speciellt med tanke på Pences intervju.

http://www.politico.com/story/2017/02/pence-russia-sanctions-234657

Vad tycker du?
2017-02-07, 19:34
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Du tycker det ingår i yttrandefrihet att misshandla oskyldiga och blockera trafiken?

Har du bevis för att dessa demonstranter misshandlade folk?

Blockader är fel väg att gå men försvarar inte agerandet av att köra över dem, men du har bevisat att så länge meningsmotståndare far illa så är det okej men när något som du ser som bra hamnar i en icke bra sitts så är det hemskt.

Du kommer för alltid att ses som en hycklare efter din hyllning av terrorism.
2017-02-07, 19:35
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Har du bevis för att dessa demonstranter misshandlade folk?

Blockader är fel väg att gå men försvarar inte agerandet av att köra över dem, men du har bevisat att så länge meningsmotståndare far illa så är det okej men när något som du ser som bra hamnar i en icke bra sitts så är det hemskt.

Du kommer för alltid att ses som en hycklare efter dib hyllning
Så du tycker alltså att det ingår i yttrandefriheten att blockera trafik mitt på en motorväg och att personer som kör in i dessa tokdårar är mördare? Har jag förstått dig rätt då?

Jag lovar dig att detta knappt ens har börjat. Folk är så satans trötta på dessa hulliganer. Jag kommer inte gråta några tårar när de drabbas av självförsvar.
2017-02-07, 19:36
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Jag förstår attt du anser självförsvar vara mord, men det tycker inte jag. Ej heller tycker USAs rättsväsende det. Dina egna, högst personliga definitioner saknar betydelse.
Jag frågade dig:
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Vidriga saker du skriver. Menar du att du anser att det är rätt att politiska motståndare mördas?

Länken du postade skickar förresten vidare till en sida som "varnar" om virus.

Ditt svar var:
Citat:
Jag tycker det är helt rätt att galna aktivister som vill kullkasta demokratin tas om hand av medborgare med bil, kniv, pistol eller gevär.
Du kan ägna dig åt hårklyverier hur bäst du vill, men jag tror att de flesta förstår vad du menade och vad du försökte få fram. Sådant skulle t.ex. garanterat betraktas som olaga hot under domstol om du hade sagt det till en privatperson.

Citat:

Kommentera gärna dessa personer och förklara hur du värnar deras yttrandefrihet att slå folk sönder och samman.

https://www.youtube.com/watch?v=dUVuzbfu3aQ
Haha, din jävla hycklare där
2017-02-07, 19:40
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Så du tycker alltså att det ingår i yttrandefriheten att blockera trafik mitt på en motorväg och att personer som kör in i dessa tokdårar är mördare? Har jag förstått dig rätt då?

Jag lovar dig att detta knappt ens har börjat. Folk är så satans trötta på dessa hulliganer. Jag kommer inte gråta några tårar när de drabbas av självförsvar.

Tack för att du erkänner att du vurmar för terrorism, mord av meningsmotståndare och är starkt antidemokratisk.

Det är garanterat att du nu har bränt exakt allt förtroende då du inte är bättre än extremist PK som försvarar när folk ger sig på meningsmotståndare på högerkanten, våld är inte en lösning oavsett hur mycket du hyllar våld och mord.
2017-02-07, 19:44
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Tack för att du erkänner att du vurmar för terrorism, mord av meningsmotståndare och är starkt antidemokratisk.

Det är garanterat att du nu har bränt exakt allt förtroende då du inte är bättre än extremist PK som försvarar när folk ger sig på meningsmotståndare på högerkanten, våld är inte en lösning oavsett hur mycket du hyllar våld och mord.
Våld löser många problem. Tex självförsvar. Men du håller alltså inte med om att folk har rätt till självförsvar? Trumpsupportrar kanske förtjänar att misshandlas, enligt dig?
2017-02-07, 19:46
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Våld löser många problem. Tex självförsvar. Men du håller alltså inte med om att folk har rätt till självförsvar? Trumpsupportrar kanske förtjänar att misshandlas, enligt dig?

Är det självförsvar att köra över någon som inte är ett direkt hot?

Fortsätt försvara ditt hycklande men i mina ögon så är du endast en fjantig och farlig clown som inte går att se som en intellektuell eller ens värd att diskutera med då du är fruktansvärt oärlig.
2017-02-07, 19:56
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Betsy Devos in. Hon verkar inte vara den skarpaste kniven i lådan men hon har rätt intentioner, så det blir nog bra. Om lärarfacken är emot så är det något bra, enkel logik.

Jag undrar lite hur man kan se nedmonteringen av utbildning i ett land som något positivt?
Är allmän bildning och kunskap ett sådant hot emot samhället?

Det är fascinerande att se USA sakta men säkert avveckla sig självt. Från ledande i-land till... något annat. Förändringarna vi ser nu kommer inte göras ogjorda.
Visst kommer Donald bli historisk, men inte på det vis supportrarna förväntar sig.
2017-02-07, 19:56
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:

Om den falska nyheten du postade var på riktigt och det helt enkelt var så att han körde över människor som protesterar och hävdar att det var självförsvar så skulle han troligen dömas till livstid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in