Citat:
Ursprungligen postat av
luggas78
Så söt du är. Vi får väl se vilket bolag som tjänar mest pengar om 6 månader, Anoto eller Next.
Gör man sin research på Next så ser man vad som ligger i pipen.
Men om du har tur så kanske Ola Rollen går in i Anoto också?
HAHAHA!!!
Ja för att motsvara bolagsvärdet ens i närheten så hoppas jag för din skull att de verkligen ökar sin omsättning med en 4000% till att börja med och visar lite plus på sista raden (bruttomarginalen verkar vek) men det kan ta tid och konkurrenterna har en ganska häftig försprång milt sagt.
Men är du långsiktig på 5år typ så kan du bli belönad men nu är det lite tidigt att vara inne tycker jag för det lär bli billigare,bara vad jag tror och kan tyda av rapporten. Det visar sig,hoppas ni får en jätteorder som ger lite substans till värdet iaf.
Nu när du tar upp Anoto så är de klara med en del av utvecklingsfas och börjat generera pengar redan så att de visar troligen plus de närmaste kvartalen med köpstarka kunder varav flera är på ingång med ordrar. Vi har en välfylld lager plus att massproduktion startar denna kvartal för att möta upp kundens (HP bla) orderstock.
Kassan förstärktes nyligen via Japan order och som gav ytterligare en order från samma nöjda kund.
Sen har vi nya utvecklingsområden som är till större del avklarade av vår nya partner Digiwork som kommer att bli jättespännande med världsomfattande teknik att erbjuda.