2016-08-07, 08:31
Medlem
Så söt du är. Vi får väl se vilket bolag som tjänar mest pengar om 6 månader, Anoto eller Next.

Gör man sin research på Next så ser man vad som ligger i pipen.

Men om du har tur så kanske Ola Rollen går in i Anoto också?
HAHAHA!!!
Citera
2016-08-07, 09:29
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luggas78
Så söt du är. Vi får väl se vilket bolag som tjänar mest pengar om 6 månader, Anoto eller Next.

Gör man sin research på Next så ser man vad som ligger i pipen.

Men om du har tur så kanske Ola Rollen går in i Anoto också?
HAHAHA!!!

Ja för att motsvara bolagsvärdet ens i närheten så hoppas jag för din skull att de verkligen ökar sin omsättning med en 4000% till att börja med och visar lite plus på sista raden (bruttomarginalen verkar vek) men det kan ta tid och konkurrenterna har en ganska häftig försprång milt sagt.

Men är du långsiktig på 5år typ så kan du bli belönad men nu är det lite tidigt att vara inne tycker jag för det lär bli billigare,bara vad jag tror och kan tyda av rapporten. Det visar sig,hoppas ni får en jätteorder som ger lite substans till värdet iaf.

Nu när du tar upp Anoto så är de klara med en del av utvecklingsfas och börjat generera pengar redan så att de visar troligen plus de närmaste kvartalen med köpstarka kunder varav flera är på ingång med ordrar. Vi har en välfylld lager plus att massproduktion startar denna kvartal för att möta upp kundens (HP bla) orderstock.

Kassan förstärktes nyligen via Japan order och som gav ytterligare en order från samma nöjda kund.

Sen har vi nya utvecklingsområden som är till större del avklarade av vår nya partner Digiwork som kommer att bli jättespännande med världsomfattande teknik att erbjuda.
Citera
2016-08-07, 09:49
Medlem
alienfins avatar
Next har tidigare sagt att bolaget siktar på en produktionskapacitet om 2 miljoner flexibla sensorer 2017, något som är tänkt att växa till 10 miljoner 2018.

Vad kostar dem? 1000kr styck eller?
Kan inte tänka mig att de får mer än 100kr vilket innebär om de skeppas ut en omsättning på 200miljoner i bästa fall minus alla kostnader och vinsten delat med Innolux. Hmm..
Nån som har bättre koll på priserna? De här är kanske lite mer avancerade än FPC;S som får 3 dollar styck.
Senast redigerad av alienfin 2016-08-07 kl. 09:52.
Citera
2016-08-07, 12:00
Medlem
2 miljoner sensorer PER MÅNAD ja, som kan växa till 10 miljoner PER MÅNAD.

Research var det.
Citera
2016-08-07, 12:11
Medlem
alienfins avatar
Citat:

Research var det.

Och hur många dollar per styck? 3-4-5? Blir nog svårt att svara upp för bolagsvärdet med den produktionen ändå. Möjligen om nått år då
Bruttomarginal? Blir inte över så mkt efter alla utgifter men bra om man får upp omsättningen såklart.
Senast redigerad av alienfin 2016-08-07 kl. 12:14.
Citera
2016-08-07, 14:32
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Vad talar emot att de ska tjäna pengar? De har en ny flexibel sensor speciellt riktad mot kortmarknaden, där de samarbetar med Innolux för att snabbt rampa upp...

Bolaget räknar själva med att gå med vinstvredan Q4.

Ser inget märkligt med det.

Fingfantaster gapar och skriker lite väl högt om hur kassa Next är...man anar en oro där.

Som jag skrev tidigare så har dom hittills bevisat sig vara långt bakom FPC. Man säljer för dåliga sensorer.

Citat:

Research var det.

FPC säljer 1 miljon sensorer om dagen. Det finns en stor efterfrågan på deras sensorer. Marknadsläget kommer inte förändras särskilt mycket på kort tid. Väntar du några år så kanske du kan tjäna pengar på NB.
Citera
2016-08-07, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersnesduk
Som jag skrev tidigare så har dom hittills bevisat sig vara långt bakom FPC. Man säljer för dåliga sensorer.

FPC säljer 1 miljon sensorer om dagen. Det finns en stor efterfrågan på deras sensorer. Marknadsläget kommer inte förändras särskilt mycket på kort tid. Väntar du några år så kanske du kan tjäna pengar på NB.

Marknaden för smarta kort blir större än smartphonemarknaden. NEXT ligger, enligt egen utsago, väl positionerade där och har faktiskt fått den första volymordern. Om NEXT tar 10-20% av den marknaden så är uppsidan högre än i FPC, det är det det handlar om. FPC kan bli ledande och ta 40-50% där, det är helt okej.

Varför tror du Ola och gänget gått in i Next? Jo, de ser just detta.
Citera
2016-08-13, 17:46
Medlem
Sålde faktiskt av allt i Next efter senaste kursrusningen. Rädd att rapporten kan bli en besvikelse, köpa in på nästa dipp?
Citera
2016-08-14, 01:34
Medlem
LexComs avatar
Citat:
Sålde faktiskt av allt i Next efter senaste kursrusningen. Rädd att rapporten kan bli en besvikelse, köpa in på nästa dipp?

Det är väl kanon om du gjort lite pengar på det. Aktien är volatil så om du tror på bolaget så är det bara att köpa in sig i nästa dipp 😊

Personligen, oavsätt om tekniken är hållbar eller ej (som det diskuterats), så är jag mest fundersam till produktionsvolymen. Om marknaden tar fart så kommer man ändå inte kunna leverera nämnvärda volymer 2017-2018 så där ser jag en risk att kunder väljer konkurrerande sensorer som kan producera i den volym som eventuellt krävs. Där ser jag en risk.
Citera
2016-08-14, 16:27
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Marknaden för smarta kort blir större än smartphonemarknaden. NEXT ligger, enligt egen utsago, väl positionerade där och har faktiskt fått den första volymordern. Om NEXT tar 10-20% av den marknaden så är uppsidan högre än i FPC, det är det det handlar om. FPC kan bli ledande och ta 40-50% där, det är helt okej.

Varför tror du Ola och gänget gått in i Next? Jo, de ser just detta.

Om NB säljer en bättre sensor än vad man gör idag, så kommer man ta marknadsandelar.
Citera
2016-12-19, 12:33
Avslutad
Next Biometrics har ju aldrig tjänat några pengar utan hela tiden varit beroende av nyemissioner från sina aktieägare. Kan man lita på att aktieägarnas tålamod håller hur länge som helst?

Skulle nåt foundry våga ta emot volymbeställningar av Next Biometrics i och med att deras finansiella ställning är minst sagt tveksam och att de blöder pengar?

Jag är inte direkt kunnig inom tekniken, men ett smart kreditkort som är batteridrivet känns inte som en direkt hit?
http://nextbiometrics.com/newsroom/next_news/2016/next_biometrics_introduces_a_new_generation_of_sen sors_for_p

Det norska bolaget Zwipe erbjuder ju ett kreditkort som inte behöver ett batteri. Varför ha ett kreditkort med både sensor och batteri om man kan ha ett med bara sensor?
Citera
2017-02-06, 20:41
Avslutad
Återigen tvingas Next Biometrics ta in pengar via en nyemission av något slag. Verkar ju stabilt.
http://www.reuters.com/article/idUSFWN1FR0SC
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in