2017-01-31, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Medicinsk crack då? Det handlar ju om skademinimering och att normalisera bruk...

Stackars människa...
Hur ska någon kunna ta dig seriöst när du inte kan skilja mellan saker och ting.

Kanske inte det är den bästa iden att använda poliser till en vårdinsats....
Situationen med droger blir bara värre när man ska jävlas med människor istället för att ge dem vård.

Eftersom att folk får dricka vodka kan vi väl börja låta bensinmackar sälja shots med bensin !? är det ditt svar på legaliseringen som är på väg ?

USA (Cannabis är inte medicin Enligt Sverige ! )
Kanada (vad ska stackars Sverige göra nu ?)
Danmark (oj, vem fan kan ta Sverige seriöst nu? )
Tyskland (kanske dags att legalisera ?)

Det här med Kanada och Danmark har väl fått er anti människor lite....förvirrade ?
Gate-way teorier och snack om medicinskt crack.....

Fast media målar ju upp en bild av cannabis brukare också !
EN brukare i taget !
Undrar hur det går när halva USA och hela Kanada röker på.... Måste ju vara kaos där...kommer säkert inga dokumentärer under åren som visar skillnad mellan alkohol och cannabis.... (Kommer säkert vara rättvist när man ska jämföra detta, Cannabis: en kille sitter i sin soffa och gör inget...Alkohol: en småbarnspappa flyter död vid bryggan där han skulle lärt sina barn att simma...)

Vad gör Sverige när man ser att de flesta människor som röker är betydligt mer normala påverkade av sin drog än vad alkisar är på alkohol ?
Vad gör Sverige när cannabisrökare har stödet från multinationella företag baserade i USA och Kanada ?

Nolltoleransen är verkligen en lyckad politik !

Lycka till !
Citera
2017-01-31, 17:06
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wantitnow
Stackars människa...
Hur ska någon kunna ta dig seriöst när du inte kan skilja mellan saker och ting.

Kanske inte det är den bästa iden att använda poliser till en vårdinsats....
Situationen med droger blir bara värre när man ska jävlas med människor istället för att ge dem vård.

Eftersom att folk får dricka vodka kan vi väl börja låta bensinmackar sälja shots med bensin !? är det ditt svar på legaliseringen som är på väg ?

Det hade varit mer Svenskt, eller scratch that, licenser för att få bränna hemma som på 70-talet hade varit mer Svenskt. Bensinshots känns mer Ryskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Wantitnow
USA (Cannabis är inte medicin Enligt Sverige ! )
Kanada (vad ska stackars Sverige göra nu ?)
Danmark (oj, vem fan kan ta Sverige seriöst nu? )
Tyskland (kanske dags att legalisera ?)

USA kraftigt reglerad invandring, inreseförbud för muslimer (fri invandring och socialtjänsten skyddar illegala)
Norge för statistik om invandringrelaterad brottslighet (ingen forskning på området får bedrivas sedan 2005)
Danmark. Medborgarskapsprov med språktvång (frivillig SFI, inga prestationskrav för medborgarskap)
Finland. År 2014 bodde totalt 322 711 utlänningar i Finland (Sverige över 2 miljoner enligt SCB).

Jag är ironisk men den Svenska hållningen är i många frågor (vilket jag visar ovan) helt ur fas med hur man bedriver politik i andra länder. Du vet, drugs is drugs.
Det är de andra som är extrema och vi som är normala.

Medicinskt fultjack på dig!

I öronen på Svenska myndigheter är det vad de hör om ni snackar om att legalisera cannabis eller använda det i medicinskt syfte.
Senast redigerad av Bleppe_Bf 2017-01-31 kl. 17:21.
Citera
2017-01-31, 19:26
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueprintz
Hände det i anslutning till att polisen omprioriterat eller var det ett par år sedan? Inlägget du citerade verkar syfta på att polisen de facto avkriminaliserat eget bruk under det senaste året, typ.

Jaja, jag får hoppas att ni har rätt i era spekulationer. God kväll
Det hände i somras. Det har hänt mig ett par gånger tidigare också. Men någon de facto avkriminalisering är det ju inte.

Citat:
Kanske det är dags för medicinskt metaamfetamin och krokodil snart?
Nej men bruket av dessa borde helt klart avkriminaliseras.
Citera
2017-01-31, 20:47
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det hände i somras. Det har hänt mig ett par gånger tidigare också. Men någon de facto avkriminalisering är det ju inte.

Nej, det är väl snarare så, att man har större chans att ha tur nu än förr.
De som blev jagade av fyra polispatruller, en rättskaffens privatperson med en andfådd polis på passagerarsidan och en HELIKOPTER i Tuve för några månader sedan, hade inte tur. Brottet: rökning av cannabis. I sig en historia som är så bisarr att folk tror man fabulerar när man berättar det för utländska bekanta.
Senast redigerad av LivinginthePast 2017-01-31 kl. 20:49.
Citera
2017-01-31, 21:59
Medlem
blueprintzs avatar
Citat:
Medicinsk crack då? Det handlar ju om skademinimering och att normalisera bruk...
Alla vet att du trollar men jag kan svara ändå. Kan du bevisa att crack har medicinska fördelar som folk kan må bättre av så får du gärna tycka det, utan att jag idiotförklarar dig.

Oavsett om det gäller crack, cannabis eller LSD så r min åsikt att ingen ska kunna straffas med böter/fängelse för att man har spår av substansen i kroppen. Av samma anledning som att man inte straffas för att man har tatueringar även om det sticker i ögonen på en del. Låt folk göra vad de vill med sina liv. Ett förbud när det gäller integritet bidrar sällan till något bra.
Citera
2017-01-31, 22:09
Medlem
blueprintzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det gläder mig att höra. Nej det är det kanske inte, men det kan ju vara ett steg åt rätt håll. Blir detta vanligare kanske bruket kommer ses som det minst värda brottet att prioritera inom polisen.
Citera
2017-01-31, 22:27
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueprintz
Det gläder mig att höra. Nej det är det kanske inte, men det kan ju vara ett steg åt rätt håll. Blir detta vanligare kanske bruket kommer ses som det minst värda brottet att prioritera inom polisen.
Värt att notera att det var en rätt ung polis jag hade med att göra med, yngre än jag i alla fall och jag är på väg mot 40. Det är inte alls otänkbart att det är en generationsfråga.
Citera
2017-02-01, 00:26
Medlem
Citat:
Kanske det är dags för medicinskt metaamfetamin och krokodil snart?

Det finns redan! Både metamfetamin och dosomorfin som är den aktiva substansen i krokodil.
Citera
2017-02-01, 08:17
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Gillar att ingen av er läste förklaringen ovan... I Sverige där drugs is drugs lär det aldrig hända.
Citera
2017-02-01, 12:30
Medlem
Rickuzs avatar
Citat:
Gillar att ingen av er läste förklaringen ovan... I Sverige där drugs is drugs lär det aldrig hända.
Jo jag läste och håller helt med. Din jämförelse med Sveriges extremistiska hantering av invandringen är väldigt träffsäker. Jag har länge sagt att Sverige är som det avvikande lilla särbarnet, som sitter tyst för sig själv i ett hörn, medan dom andra barnen kommer överens med varandra och leker tillsammans.

Någon legalisering lär vi inte få se här, oavsett direktiv från FN eller EU. I alla fall inte inom en överskådlig framtid.
Senast redigerad av Rickuz 2017-02-01 kl. 12:33.
Citera
2017-02-03, 00:58
Bannlyst
På tiden
Citera
2017-02-05, 00:18
Medlem
Vi behöver höja straffen på alla brott. Så begår färre brott, och dom som gör det går bort från samhället längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in