Citat:
Ursprungligen postat av
EWT
Hahahaha..."Bilden är hyllad och applåderad utomlands..."
Nu är ju inte världen som du tror, kliv ut från Tantolunden...fan vilka spån det finns!
Man får ge skribenten viss förståelse. Folk tror ju faktiskt på den lättsamma "Journalistikens" beskrivningar i DN och Aftonbladet. Får bilden 1000 likes på Facebook så är den "hyllad". Om dessutom en b-kändis ger bilden tummen upp så är bilden rent "historiskt hyllad".
Citat:
Ursprungligen postat av
Eldrait
Något som jag tycker är märkligt är hur folk måste ge Trump regelbundna avsugningar hela tiden. Han har enligt mig inte gjort något annat än att skämma ut sig hittils(förutom TPP kanske), men ändå känner folk någon sorts underlig lojalitet med honom som nästan gränsar till fanatisicsm.
Speciellt konstigt är det med svenskar, som bara kommer att förlora på hans ledarskap.
Miljöpartiets bild skojar ju med det faktum att Trump begränsade hundratusentals kvinnors aborträttigheter, omgiven av hans skurkar till grabbkompisar. Hur de är klädda är väl helt irrelevant.
Du måste ju förstå att vi är rätt många som är motståndare till globalisering, till invandring från den muslimska världen. Alla kan vi inte vara PK-moraliska av Angela Merkel-mått. Får du större förståelse nu till hyllningarna av Trump, att vi hyllar att han begränsat inresorna för muslimer?
Man blir rätt chockad över den enorma oförståelse man möts av som SD- Brexit- eller Trumpsupporter. Att det alltså finns folk som på allvar tror att vi alla sitter och tycker synd om "svenskar" med dubbla medborgarskap som inte får flyga med SAS till New York. Tvärtom, jag är glad över att slippa kärringar med slöja på flyget.