2017-02-04, 00:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Ok, efterbliven idiot då? Eller är det förtryckande gentemot de genuint förståndsvarierade?
Tar jag som en förolämpning att du anklagar mig för att vara Sosse.
Citera
2017-02-04, 00:23
Medlem
dannees avatar
tide. Har sprungit iväg för wallström, hon låter inte som en uttrikesminister utan som en bräcklig liten gumma.
Fel kvinna på fel plats.
Citera
2017-02-04, 00:26
Medlem
Citat:
Men EU måste ju expandera... För att bli en politisk supermakt. Låt gå en odemokratisk och korrupt supermakt. Som inte ens har en egen armé. Än.

Men ja, hade EU varit mer moderat i sina politiska strävanden så hade UK inte lämnat. Det är korrekt.

Britterna skulle överge sin ö - EU var väldigt bra för GB i transferering från Imperium till minisupermakt i klass med lillebror Frankrike.

Spännande tider. Framtidens EU militära makt luta på Frankrike? Man vill nog att Tyskland utvecklar sin militära makt - vilket historiskt sett är bra för Sverige. lol
Citera
2017-02-04, 00:27
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
I och med Trump blev vald har UK:s förhandlingsläge förbättrats avsevärt. Och då skulle jag säga det är ett understatement.

Trump skulle inte tveka en sekund att använda UK för sänka EU:s aktier om det gynnar USA.

"America first"

Trump är inte ute efter å sänka europas befolkning utan makthavarna.
Citera
2017-02-04, 00:27
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Siffran 50 miljarder pund är inget som Margot har hittat på eller gått ut med vilket framgår för den som orkar läsa mer än rubriken i det länkade. Hon ombads kommentera siffran.
Citera
2017-02-04, 00:28
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnalFisting
Tar jag som en förolämpning att du anklagar mig för att vara Sosse.

Inte sosse. Vilket är hedervärt enligt det gamla folkhemsbygget. Såsse (socialdemokrat post 1970) däremot är en förolämpning.
Citera
2017-02-04, 00:30
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grobil
Framtidens EU militära makt luta på Frankrike? Man vill nog att Tyskland utvecklar sin militära makt - vilket historiskt sett är bra för Sverige. lol

Fast Frankrike kommer troligen lämna EU som sagt. Vad blir kvar då? Tyskland, Sydeuropa och Östeuropa. Lycka till.
Citera
2017-02-04, 00:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Jag tycker nog att det är ganska begåvat av någon med hennes minst sagt bristfälliga utbildning att ta sig så pass långt som hon har gjort.

http://www.regeringen.se/49baf2/globalassets/regeringen/dokument/utrikesdepartementet/cvn-och-sant/cvmw1.pdf

Det är kanske inte så konstigt att skolresultaten är så dåliga när det räcker med en kortare svetskurs, 3 års gymnasium samt ett år på Komvux (Infrastrukturminister Anna Johansson) för att få tillhöra den styrande eliten. Varför plugga?

Är väl ett enigma, att politiker tycker att gemene person skall utbilda sig. När dom saknar utbildning själva. Tankevurpa där.
Citera
2017-02-04, 00:34
Medlem
Citat:
Fast Frankrike kommer troligen lämna EU som sagt. Vad blir kvar då? Tyskland, Sydeuropa och Östeuropa. Lycka till.

Ett EU utan atomvapen = godnatt

Det har ju hela tiden sen 2:a vk varit USAs avsikt att hålla Europa obeväpnade - lösningen NATO

Om EU står utan NATO då kan EU kanske äntligen blomstra - ta befälet! Underkuva jorde....hmmmm je eh..
Citera
2017-02-04, 00:34
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Du är väl medveten om att vid 1800talets slut så emigrerade runt miljonen svenskar till USA pga fattigdom och umbäranden.
Klarade sig bra

Nu har du allt förenklat det lite väl mycket.
Citera
2017-02-04, 00:36
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grobil
Om EU står utan NATO då kan EU kanske äntligen blomstra - ta befälet! Underkuva jorde....hmmmm je eh..

Mmm, men som du kanske vet så finns det något som heter MAD gällande kärnvapen. Så det kommer nog inte bli så mycket underkuvande på den fronten.
Citera
2017-02-04, 00:37
Bannlyst
Så, tråden spårar ur lite. Varför tror Wallström att hon kan utpressa UK på £ 50 Mdr? Tror snarare att Trump kommer se till att Sverige får betala dyrt för millitärt skydd från USA. Hur hänger den ekvationen ihop?
Har Wallström uttalat sig om Sveriges utomordentliga försvars kapacitiet. Hon är trots allt Utrikesminister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in