Citat:
Ursprungligen postat av
Rasande-Rose
Du ger tummen upp du.
Ett gäng stockholmskvinnor signerar ett klimatavtal vars syfte endast är att försvaga Sveriges konkurrenskraft. MP:s politik har så här långt gjort livet på landsbygden svårare och gynnat fattigare länder med mindre klimatregleringar. Alltså mer utsläpp när man ska stänga ned svensk kärnkraft och ersätta den med rysk kärnkraft eller tyskt kol. Kruxet är ju att Trump inte ljuger och hittar på hela tiden, journalisterna är besatta av Trump och vänder ut och in på varenda uttalande karln gör för att hitta minsta kryphål. Du måste ta och läsa på bättre, slit blicken från dumburkens SVT nån gång, människa!
Jag tror inte "enda syftet" är att försvaga Sveriges konkurrenskraft, det har nog snarare något med miljön att göra, kan tycka att det är ganska viktigt. Jag struntar i vad MP´s politik gjort, allt jag kommenterade var bilden efterssom det var den du tagit upp som diskution. Har inte sagt någonstans att jag tycker MP´s politik är bra.
Naä, kruxet är inte att Trump ljuger och hittar på hela tiden (och det har jag inte sagt), kruxet är att han gör det så pass ofta att man inte kan lita på honom. Håller man inte med på den punkten har man sådana jävla skygglappar att det fan är sorgligt.
Jag kollar inte ens på svt, jag är faktiskt väldigt insatt i USA´s politik, sett ur flera olika synvinklar. Bara för att man har andra åsikter behöver man inte vara dåligt insatt, tycker du Obama är dåligt insatt? Han är förmodligen mer insatt än dig och har ändå ganska motsatta åsikter.
Kort och gott sa jag tre saker:
1) Jag gav tummen upp till BILDEN efterssom jag tyckte det sände ett smart budskap. (Jag har full förståelse för att man inte tycker det med).
2) Att det är larvigt att gå på kvinnornas utseende.
3) Att Trump ljuger och hittar på fakta frekvent.
Och på det tycker du alltså att jag är obildad. Jag tycker inte du är obildad men du verkar ha ett tunnelseende och bör kanske vidka dina vyer något.