2017-02-03, 20:56
Medlem
5549s avatar
Men varför skulle man anta att någon ens har med sig en kniv, och vill ha ihjäl den här kvinnan som man bor granne med? Det är helt otänkbart.
Så man går in i rummet och tittar till vad som har hänt.
Troligtvis har någon tappat något i golvet?...
Citera
2017-02-03, 20:59
Moderator
KomissarieBecks avatar
Såklart så är det upp till var och en att ha sina olika teorier.

Här kommer dock min protest mot att det är två GM.

1. Att det skulle befinna sig två sinnessjuka människor samtidigt i Råbo 22 december 2016 håller jag för otroligt.

2. Om nu detta till trots skulle vara fallet så har vi en häktad och en på fri fot. Att båda två skulle klara av att knipa käft i 6 veckor verkar helt osannolikt.

3. Har svårt att tro att polisen inte skulle ha ett enda spår efter en eventuell GM nr 2.
Om man verkligen vore på jakt efter ytterligare en GM så tror jag att man skulle "ruska" väsentligt mer i buskarna än vad man gör nu.

4. Om nu uppgifterna stämmer att GM blev skjutsad de ca 500 meter efter att han ensam steg av bussen. Var finns då GM nr 2? Varför nämnes inget om en andra person i larmsamtalet? Vart var GM nr 2 på morgonen den 23:e december?. Lämnat honom i skogen eller vid vägkanten själv på morgonen??

Självklart kan man spekulera fram olika teorier att Mollgan gömde sig bakom huset etc etc.....

Nej, jag tror inte ett spår på att det rör sig om flera GM.

Detta är en ensam dåre:s verk.......
Citera
2017-02-03, 22:00
Medlem
Bo kan apsolut blivit chockad och handfallen.
Men eftersom han var brandman borde han ha varit med om att sett kaotiska och jobbiga saker i sitt arbete.
Att vara beredd borde väll också vara som en instinkt med det arbetet. Att något plötsligt händer. Är ej brandman så jag spekulerar.
Det är en man. Jag skulle aldrig säga det om en 20 åring och jag undrar skulle ni säga så?

Om något sker helt plötsligt så kan man ju tänka sig att man inte hinner reagera som första Bo men som andra? Men det kan ju ha varit trång och det kan ha skett på några sekunder
Citera
2017-02-04, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Såklart så är det upp till var och en att ha sina olika teorier.

Här kommer dock min protest mot att det är två GM.

1. Att det skulle befinna sig två sinnessjuka människor samtidigt i Råbo 22 december 2016 håller jag för otroligt.

2. Om nu detta till trots skulle vara fallet så har vi en häktad och en på fri fot. Att båda två skulle klara av att knipa käft i 6 veckor verkar helt osannolikt.

3. Har svårt att tro att polisen inte skulle ha ett enda spår efter en eventuell GM nr 2.
Om man verkligen vore på jakt efter ytterligare en GM så tror jag att man skulle "ruska" väsentligt mer i buskarna än vad man gör nu.

4. Om nu uppgifterna stämmer att GM blev skjutsad de ca 500 meter efter att han ensam steg av bussen. Var finns då GM nr 2? Varför nämnes inget om en andra person i larmsamtalet? Vart var GM nr 2 på morgonen den 23:e december?. Lämnat honom i skogen eller vid vägkanten själv på morgonen??

Självklart kan man spekulera fram olika teorier att Mollgan gömde sig bakom huset etc etc.....

Nej, jag tror inte ett spår på att det rör sig om flera GM.

Detta är en ensam dåre:s verk.......

Den enda anledningen till att Simon P hamnade hos Farbror Haffa är att han blev skadad.

Vi vet ingenting om hur (illa) det ser ut på brottsplatsen och hur många spår det finns som initialt sinkade polisen.

Larmsamtalet kan syfta på någon annan än Simon. Larmsamtalet nämner bara EN man men Simon kan ha varit utanför huset.

Manliga BO hittades väl utanför stugan vilket indikerar att det pågått en strid.
Citera
2017-02-04, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Den enda anledningen till att Simon P hamnade hos Farbror Haffa är att han blev skadad.

Vi vet ingenting om hur (illa) det ser ut på brottsplatsen och hur många spår det finns som initialt sinkade polisen.

Larmsamtalet kan syfta på någon annan än Simon. Larmsamtalet nämner bara EN man men Simon kan ha varit utanför huset.

Manliga BO hittades väl utanför stugan vilket indikerar att det pågått en strid.

Så du tror att han kan vara ett vittne?
Citera
2017-02-04, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Znoopet

Det är den linje jag skulle driva om jag var hans försvarare och det inte finns oomkullrunkliga bevis för motsatsen. Dvs om det bara finns tecken på en GM.
Citera
2017-02-04, 15:22
Medlem
Citat:
Det är den linje jag skulle driva om jag var hans försvarare och det inte finns oomkullrunkliga bevis för motsatsen. Dvs om det bara finns tecken på en GM.

Jag är beredd på att hålla med dej.

Att åka buss förbi samma ställe varje dag tyder ej på att misstänkt gm har kollat upp stället.
Han kan vara vittne. Han kan ha mått illa mm för att hoppa av bussen för att sedan ta sig till huset för att få hjälp. Att han hoppade av taxin kan vara av samma karaktär dvs klarade ej av att åka utan måsta hoppa ur.
Jag tycker det är mer konstigt att en taxin stannar för att vara snäll men det är väll ett lantligt beteende
Nu vet jag vad som skrivits om chauffören och accepterar det.
Men om man leker med tanken så är det större sannolikhet att en annan person gjort det och misstänkte gm bara kom dit av en slump och bevittnade något och sedan flydde.
Ringde larmtjänst och va vettskrämd.
Det som talar emot det är väll vittnen som sa att han skulle "göra något dumt"
Citera
2017-02-04, 17:52
Medlem
Man hoppar inte av vid bromsvallen i onödan, inte heller vid råbo. Det är en väldigt dryg väg in från vägen till just dessa hus också, om han hoppade av för att han mådde illa, varför åkte han då bara 500meter när taxichauffören var snäll och erbjöd denne skjuts. Enligt mig så har hans syfte varit att ta sig till råbo.

Och ang att han kallades man, han är inte så värst klent byggd om kollar på film från häktningen tex, och äldre generationen kallar nog folk i den här storleken för man . Med tanke på att han förmodligen ser äldre ut än 20.
Citera
2017-02-04, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Znoopet

Just det.
Vad händer om vi tänker - tvärtom!
Om vi tar fasta på hans uttalande " i morgon är jag död, eller på första sidan av tidningen".
Kan han ha tänkt sig att bli hjälten? Att bli den som övermannar GM och rädda människorna innan de blir offer. Men vågar han? Och mobiltelefonen som inte har någon täckning där.
Han kan ha hört något, läst något - kanske av någon annan patient när han var intagen?
Citera
2017-02-04, 18:32
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Just det.
Om vi tar fasta på hans uttalande " i morgon är jag död, eller på första sidan av tidningen".
Kan han ha tänkt sig att bli hjälten? Att bli den som övermannar GM och rädda människorna innan de blir offer. Men vågar han? Och mobiltelefonen som inte har någon täckning där.
Han kan ha hört något, läst något - kanske av någon annan patient när han var intagen?

Låter lite långsökt visst?
Du menar att han visste att det skulle hända ngt innan han yttrade dessa ord???
Citera
2017-02-04, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Just det.

Inte för att vara otrevlig eller dylikt, men det där var det mest långsökta jag läst.
Citera
2017-02-04, 19:28
Medlem
Citat:

Nja, han skulle bli ihågkommen som personen som klev av bussen på en för
honom ovanlig plats.
Taxiföraren skulle identifiera honom som samma person som klev av bussen.

Haffa hade sannolikt fått korn på honom ganska snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in