2017-02-03, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hitokiri-Battosai
Tycker det var lite småkul.
Måste politiker alltid vara så tråkiga som möjligt menar du?

Tror du verkligen någon bryr sig om denna bild?

SVERIGE OCH KLIMATHOTET MP-språkröret Isabella Lövins passning till Donald Trump, som hon postade på sin Facebooksida i*morse, har uppmärksammats på flera håll i världen.
”Försöker Sveriges vice statsminister håna Donald Trump?” frågar sig BBC i sin artikel om bilden.
Amerikanska Washington Post och Buzzfeed har också skrivit om bilden, och har sökt representanter för Lövin för att fråga om bilden ska tolkas som ett hån till Donald Trump, som häromveckan undertecknade en presidentorder omgiven av män.
– Man kan tolka det som man vill, säger en talesperson för Lövin till Buzzfeed.
Citera
2017-02-03, 20:54
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarkbollen
Jag hängde helt med. Amerikanska tidningar tolkar det som en känga till Trump men hon själv har inte sagt att det var det. Tycker inte texten till bilden kan anses särskilt fientlig heller. På vilket sätt anser du att det är en känga?

Vad hon säger är en sak och hur den framställs en annan, inte bara amerikanska tidningar som tolkar det som en känga. Här har vi en regering som tydligen är feministisk och väldigt mån om jämställdhet så då blir det pannkaka av att samla 100% kvinnor runt ett bord (väldigt likt Trump dock utan män) och dessutom påstå att det inte var tanken bakom bilden att den var riktad mot Trump i protest mot avtalet han skrev under med män runt om sig. Sen har Lövin redan fastslagit vad hon tycker om Trump och klimatet.

Citat:
Att USA:s president – från och med januari – heter Donald Trump förändrar klimatarbetet, enligt Isabella Lövin (MP), minister för internationellt utvecklingssamarbete.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6562218

Det är inte avtalet jag har problem ned utan denna regering i stort.
Citera
2017-02-03, 20:54
Medlem
Karmans avatar
Lite fyndigt var det ju, det måste jag motvilligt medge. Synd bara att den vackra svenska fanan inte syntes mer... men där gick väl gränsen för miljösossarna.
Citera
2017-02-03, 20:56
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Jag är på ämnet.
Du tycker ju bara den är cool för att du ogillar Trump, eller hur?
Någon annan förklaring finns inte.
Eller jag vet inte, du kanske finner andra coola saker i bilden.

Vi är många som ser den strategiska vägen för Sverige.
Och så finns det de som ser rosa moln.
Det skiljer oss åt.

Bilden är allt annat än cool.

Tycker inte om Trump - han verkar lite trög på det charmigt amerikanska sättet - men jag tror inte världen går under pga honom, finns större problem.
Det är att göra världen alldeles för enkel att tro att man måste bedöma en bild utifrån var man själv står politiskt. Det coola är ju att den är en rak motsatts till det andra glada gänget, var Trump eller MP står politiskt är ointressant när jag ser bilden.
Gissar på att du inte är så bevandrad i varken bildkonst eller humorns historia.
Citera
2017-02-03, 20:58
Medlem
Rookie81s avatar
Kvinnorna på bilden är anledningen till varför jag formligen avskyr vad Sverige har blivit. Det bara lyser penisavund i ögonen på dem. Jag ryser. Och en av dem har lyckats bli gravid till och med! Säkert i Danmark dock... Nä fy fan. Sveriges undergång sammanfattad i en bild.
Citera
2017-02-03, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sound
Vad hon säger är en sak och hur den framställs en annan, inte bara amerikanska tidningar som tolkar det som en känga. Här har vi en regering som tydligen är feministisk och väldigt mån om jämställdhet så då blir det pannkaka av att samla 100% kvinnor runt ett bord (väldigt likt Trump dock utan män) och dessutom påstå att det inte var tanken bakom bilden att den var riktad mot Trump i protest mot avtalet han skrev under med män runt om sig. Sen har Lövin redan fastslagit vad hon tycker om Trump och klimatet.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6562218

Det är inte avtalet jag har problem ned utan denna regering i stort.

Knappast någon hemlighet att hon inte är ett fan av Trump men tycker det är lite väl låg tröskel när en bild anses vara en känga emot trump enbart för att den inte har några män i sig.

Bör kanske även nämna att jag också anser att vår regering är ett bedrövlig.
Senast redigerad av knarkbollen 2017-02-03 kl. 21:04.
Citera
2017-02-03, 21:01
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rookie81
Kvinnorna på bilden är anledningen till varför jag formligen avskyr vad Sverige har blivit. Det bara lyser penisavund i ögonen på dem. Jag ryser. Och en av dem har lyckats bli gravid till och med! Säkert i Danmark dock... Nä fy fan. Sveriges undergång sammanfattad i en bild.
Ähh, de ser bara ut som ett gäng genomsnittligt, statligt anställda svenska kvinnor. Som lever sitt liv i innerstan, äter sushi till lunch och känner noll människor från problemförorterna. De vet inte vad som väntar...
Citera
2017-02-03, 21:04
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarkbollen
Knappast någon hemlighet att hon inte är ett fan av Trump men tycker det är lite väl låg tröskel när en bild anses vara en känga emot trump enbart för att den inte har några män i sig.

Då tycker vi olika men inlägget ovan mitt, från Gabbi67, visade att det troligtvis var en känga:
Citat:
Amerikanska Washington Post och Buzzfeed har också skrivit om bilden, och har sökt representanter för Lövin för att fråga om bilden ska tolkas som ett hån till Donald Trump, som häromveckan undertecknade en presidentorder omgiven av män.
Man kan tolka det som man vill, säger en talesperson för Lövin till Buzzfeed.
Citera
2017-02-03, 21:06
Medlem
Varulvs avatar
Jag ogillar MP, men lite satir är alltid kul. Det var en rätt bra satirbild också. Det får jag ge dom.
Citera
2017-02-03, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Tycker inte om Trump - han verkar lite trög på det charmigt amerikanska sättet - men jag tror inte världen går under pga honom, finns större problem.
Det är att göra världen alldeles för enkel att tro att man måste bedöma en bild utifrån var man själv står politiskt. Det coola är ju att den är en rak motsatts till det andra glada gänget, var Trump eller MP står politiskt är ointressant när jag ser bilden.
Gissar på att du inte är så bevandrad i varken bildkonst eller humorns historia.

Men du, humor är väl något som bör hållas på andra ställen än detta?
Och ditt ogillande och din personlighetsbild av USAs president är ju bara en spegling av korkad "nyhetsrapportering", förstår du inte det?
Jag säger varken bu eller bä om Trump än, men hittills har han varken farit med osanning eller brustit i att leverera folkets önskan, oavsett hur det vinklats på dumburken.
Citera
2017-02-03, 21:09
Medlem
Rhesus-Minuss avatar
I ruset av att känna sig maktfullkomlig, skyddad av en media som hyser samma sjuka jävla ideer, så tar såna här skådespel form.

Titta ordentligt, även om det är motbjudande, på dessa ansikten. Mentalsjukdomen verkligen osar kring dessa globalistäckel.
Citera
2017-02-03, 21:11
Medlem
Jag ger det stort tummen upp. Mp har ju skämt ut sig på många plan sista tiden men det här var faktiskt bra gjort. Ett gäng kvinnor som signerar ett klimatavtal kontra ett gäng män som signerar hårdare abortlagstiftning. Det är ju självklart vilket som är mest förenligt med en positiv framtid.

Otroligt larvigt att kommentera kvinnornas utseende, de är politiker, inga modeller.

Blir lite trött på alla som bara hyllar Trump för allt och dissar Sverige för allt med PK hit och dit. Hur man än står politiskt så måste man ju kunna vara objektiv nog för att se hur många korkade saker Trump säger och gör, och att han ljuger och hittar på saker hela tiden.

En viss mån av politisk korrekthet är ju inte fel när man är president, sedan får det inte gå överstyr som det gjort i Sverige (mkt pga media).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in