2017-02-03, 19:53
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Varför är det bara vita kärringar på bilden?

De vita männen är upptagna med verkligheten.
Citera
2017-02-03, 19:55
Medlem
XenaSupportGroups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Varför är det bara vita kärringar på bilden?

Det kan vara värre än så, tänk om någon på bilden är hetro också????
Citera
2017-02-03, 19:56
Medlem
Ja, detta var fruktansvärt pinsamt!

Och vi svenskar låter detta vansinne bara fortgå, vi blir ju offentligt och internationellt förnedrade av våra egna företrädare, pissade på!
Men vi jobbar vidare, spelar dataspel och glor på TV, pinsamt, så jävla pinsamt.
Citera
2017-02-03, 19:59
Medlem
apelsinhimlens avatar
Verkar som Sverige är tvunget att skämma ut sig i politiska sammanhang.

Så oerhört töntigt och oseriöst när de visar sitt förakt mot en demokratiskt vald president.

Sedan är skatan Isabella Lövin är ett sällan skådat stolpskott som borde förses med plastpåse över huvudet innan fotografering.

Finns det ingen som kan hjälpa henne med hår, smink och kläder så att hon åtminstone ser lite representativ ut nu när hon är minister och ska representera Sverige nationellt och internationellt?

Varför ser hon så risig ut?

Så oattraktiv att man häpnar.
Citera
2017-02-03, 19:59
Medlem
okok1s avatar
Om man söker på google så finns det flera bilder med kvinnor i rummet när Donald signerar nya lagar.

Exempel: http://www.breitbart.com/big-government/2017/01/25/donald-trump-signs-executive-actions-today-the-usa-gets-back-control-of-its-borders/
Citera
2017-02-03, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sound
Eh, hängde du inte med? "Vice statsminister Isabella Lövin fick äran att underteckna lagrådsremissen av Sveriges nya klimatlag, som regeringen presenterade på torsdagen.
Hon gjorde det omgiven av kvinnor – som en känga till en viss president. Nu uppmärksammas bilden internationellt."

Jag hängde helt med. Amerikanska tidningar tolkar det som en känga till Trump men hon själv har inte sagt att det var det. Tycker inte texten till bilden kan anses särskilt fientlig heller. På vilket sätt anser du att det är en känga?
Citera
2017-02-03, 20:08
Medlem
Dofternas avatar
Cool bild - som motpol till Trumps kabinett - av ett parti med stora problem.

Det var någon tidigt i tråden som ansåg att den gravida kvinnan bör vara hemma, vet inte om hen uppfattat det här med att kvinnor själva väljer när de anser att de inte kan arbeta längre.
Många arbetar till nån vecka innan planerad nedkomst.

Sassy!
Senast redigerad av Dofterna 2017-02-03 kl. 20:27.
Citera
2017-02-03, 20:21
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Det var någon tidigt i tråden som ansåg att den gravida kvinnan bör vara hemma, vet inte om hen uppfattat det här med att kvinnor själva väljer när de anser att de inte kan arbeta längre.

Sassy!
Och har man USA som förebild så är det inte att tänka på att vara hemma.
Citera
2017-02-03, 20:25
Medlem
Citat:
Cool bild - som motpol till Trumps kabinett - av parti med stora problem.

Sassy!

Kan vi inte ha någon form av folkomröstning?
Där folk som tycker att det var en "cool" bild kontra oss som ser det extremt ocoola i den. (Och alla andra världsfrågor där vi förmodligen har olika åsikter i)
Ni kan få halva landet, och vi andra kan få andra halvan. Så klarar vi oss bäst på tu man hand sen?
För jag har personligen allvarliga problem med att dela den här ytan av planeten med människor som tänker i dina banor.
Om det är okej för dig så behåller jag gärna namnet Sverige på vår halva.
Så kan ni ha handuppräckning om vad ni vill kalla eran glädje-halva sen.
Puss-o-kram-landet kanske?
Ska vi säga så?
Citera
2017-02-03, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Och har man USA som förebild så är det inte att tänka på att vara hemma.

Nej, här jobbar vi så länge vi kan.
Ungefär som världen sett ut i tusentals år innan "socialbidrag" kom in i världsbilden med andra ord.
Är det jobbigt för dig? Att behöva jobba o så?
Citera
2017-02-03, 20:36
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Kan vi inte ha någon form av folkomröstning?
Där folk som tycker att det var en "cool" bild kontra oss som ser det extremt ocoola i den. (Och alla andra världsfrågor där vi förmodligen har olika åsikter i)
Ni kan få halva landet, och vi andra kan få andra halvan. Så klarar vi oss bäst på tu man hand sen?
För jag har personligen allvarliga problem med att dela den här ytan av planeten med människor som tänker i dina banor.
Om det är okej för dig så behåller jag gärna namnet Sverige på vår halva.
Så kan ni ha handuppräckning om vad ni vill kalla eran glädje-halva sen.
Puss-o-kram-landet kanske?
Ska vi säga så?

Vad då? Tycker inte du att MP har stora problem?
En klassisk svar-på-tal-bild, att jag uppskattar den har nada med vem som har rätt politiskt att göra. Bilden sa vad avsändaren ville säga och det är coolt. Det är även coolt att den uppmärksammas i andra länder. Cool, cool, cool.
Cool
Jag har inga problem att dela Sverige med folk som har andra åsikter om ditten och datten. Däremot blir jag på dåligt humör av folk som inte kan hålla sig till ämnet.
Citera
2017-02-03, 20:43
Medlem
Citat:
Vad då? Tycker inte du att MP har stora problem?
En klassisk svar-på-tal-bild, att jag uppskattar den har nada med vem som har rätt politiskt att göra. Bilden sa vad avsändaren ville säga och det är coolt. Det är även coolt att den uppmärksammas i andra länder. Cool, cool, cool.
Cool
Jag har inga problem att dela Sverige med folk som har andra åsikter om ditten och datten. Däremot blir jag på dåligt humör av folk som inte kan hålla sig till ämnet.

Jag är på ämnet.
Du tycker ju bara den är cool för att du ogillar Trump, eller hur?
Någon annan förklaring finns inte.
Eller jag vet inte, du kanske finner andra coola saker i bilden.

Vi är många som ser den strategiska vägen för Sverige.
Och så finns det de som ser rosa moln.
Det skiljer oss åt.

Bilden är allt annat än cool.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in