2017-02-03, 18:52
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hitokiri-Battosai
Tycker det var lite småkul.
Måste politiker alltid vara så tråkiga som möjligt menar du?

Tror du verkligen någon bryr sig om denna bild?

De får gärna skoja om de vill, men då bör de åtminstone ha gjort ett medelmåttigt hederligt dagsverke först, och det har väl ingen i den här regeringen gjort, det är ju katastrof, värsta högkonjunkturen men det samlas inte i ladorna i stället lånar vi pengar, och har negativ ränta - i högkonjunkturer brukar man ha hög ränta inte låg...

Det är alltså ett katastrofalt dåligt arbete regeringen gör och ändå kan man med att driva med riktiga politiker som gör sitt jobb...

men jag bryr mig inte så värst personligen, jag betraktar landet som förlorat numera...
Citera
2017-02-03, 18:52
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Det ger en dålig bild av Sverige. Det är pinsamt för ett land att makthavarna alltså ser ut att vara mammalediga knepiga kvinnor som just klivit upp ur sängen och inte ens idats borsta håret. Politiker ska ge en allvarlig och kraftfull bild av landets ledare, likt Trump med rådgivare i ovala rummet.

Vem ska ta Sverige på allvar med gråhåriga dagisfröknar som skriver låtsasorder?

Det inser givetvis inte, att bilden ger dumheten ett ansikte.
Citera
2017-02-03, 19:17
Moderator
Lobengulas avatar
Det visar bara att MP inte är regeringsdugliga. De kan inte ta hand om ett land utan är ett extremt parti med några få procent av väljarna bakom sig.

Jaja, nedräkningen har börjat, om två år är de inte ens i Riksdagen.
Citera
2017-02-03, 19:25
Medlem
Couplets avatar
Jag tycker det är befriande att Sverige för en gångs skull inte framstår som så jävla ängsligt och mesigt. Mer sånt här!

Symptomatiskt också att så fort man ska diskutera kvinnor, så är det deras klädsel, hår och eventuell makeup som angrips, inte vad de står för som yrkesverksamma.
Citera
2017-02-03, 19:29
Medlem
CaptainNemos avatar
Isabella Lövin kan verkligen inte föra sig i internationella sammanhang, sån skam för Sverige hon är!

Mp är nog det knepigaste parti som suttit vid makten ... får hoppas det inte blir en dag till efter valet 2018.
Citera
2017-02-03, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Jag tycker det är befriande att Sverige för en gångs skull inte framstår som så jävla ängsligt och mesigt. Mer sånt här!

Symptomatiskt också att så fort man ska diskutera kvinnor, så är det deras klädsel, hår och eventuell makeup som angrips, inte vad de står för som yrkesverksamma.

Jag har ett förslag som kan piffa upp världsbilden om Sverige lite.
Fridolin i stålmannen-dräkt när han kissar på den amerikanska flaggan kanske?
DET skulle vara upproriskt och Tufft. Yeah! Eller hur?

Kom ner till verkligheten nu istället.
Citera
2017-02-03, 19:35
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Jag har ett förslag som kan piffa upp världsbilden om Sverige lite.
Fridolin i stålmannen-dräkt när han kissar på den amerikanska flaggan kanske?
DET skulle vara upproriskt och Tufft. Yeah! Eller hur?

Kom ner till verkligheten nu istället.
Lite over the top, kanske, men jag gillar't!
Citera
2017-02-03, 19:37
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
[...]men då bör de åtminstone ha gjort ett medelmåttigt hederligt dagsverke först, och det har väl ingen i den här regeringen gjort
Vänta, vänta... brukar inte kreti och pleti skälla Löfvén för att ha varit svetsare? Kanske vi ska ta och bestämma oss nu och sluta dubbelbestraffa?
Citera
2017-02-03, 19:38
Medlem
docentdisciplins avatar
Bilden har fått enormt genomslag internationellt och publicerats i BBC, Daily Mail, Washington Post m fl tidningar.

http://www.bbc.com/news/world-europe-38853399

Skämmigt.
Citera
2017-02-03, 19:41
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet

Nja... svenska kvinnliga politiker har alltför ofta ett rufsigt och opolerat yttre, som kontrasterar negativt mot kvinnliga politiker i andra jämförbara länder - dragen baklänges genom en häck (dragged through a hedge backwards) är ett uttryck som behöver en svensk motsvarighet.

http://www.phrases.org.uk/meanings/dragged-through-a-hedge-backwards.html
Citera
2017-02-03, 19:51
Medlem
okok1s avatar
Varför är det bara vita kärringar på bilden?
Citera
2017-02-03, 19:53
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarkbollen
Är det verkligen att håna och driva med Trump när dom lägger ut en bild på facebook med texten " Remitteringen av svenska klimatlagen är undertecknad. Alla framtida regeringar kommer tvingas att minska utsläppen av växthusgaser.
För en bättre planet och bättre framtid. "?

Eh, hängde du inte med? "Vice statsminister Isabella Lövin fick äran att underteckna lagrådsremissen av Sveriges nya klimatlag, som regeringen presenterade på torsdagen.
Hon gjorde det omgiven av kvinnor – som en känga till en viss president. Nu uppmärksammas bilden internationellt."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in