2017-02-03, 09:21
Medlem
Korva missar alltså båda distansloppen. Tråkigt, hade varit kul att se henne i distans. Nåja, hon får ta revansch nästa år då 5km går i klassiskt.
2017-02-03, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Korva missar alltså båda distansloppen. Tråkigt, hade varit kul att se henne i distans. Nåja, hon får ta revansch nästa år då 5km går i klassiskt.

Vilket oflyt finskorna verkar ha, tänker även på Piippos matförgiftning inför förra JVM..

De finska damerna lär bli riktigt vassa nästa års JVM, med Korva & Piippo som draglok..
2017-02-03, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Vilket oflyt finskorna verkar ha, tänker även på Piippos matförgiftning inför förra JVM..

Nu har ju svenskorna varit friska under mästerskapet, men make till strul under säsongen är svårt att hitta..

Av de 8 tjejer som ingått i juniorlandslaget, så är det väl bara 2 st, Moa Lundgren & Frida Karlsson som klarat sig undan större bekymmer..

Ebba har jobbat sig tillbaka efter dubbla knäoperationer, Ribom har haft körtelfeber, Olssons fot har spökat hela säsongen, Hagström har haft mycket sjukdomsproblem och Svahn & Thalin har knappt kunna tävla överhuvudtaget..

Klart att man får räkna med problem lite här och där hos någon åkare, men det här har varit extremt, det lär man säga..
2017-02-03, 10:37
Medlem
– Jag har inte haft någon kontakt med Ebba när hon varit borta i USA, men jag har följt loppen med spänning via liveuppdatering, säger Kalla till SportExpressen.

Kalla är som vi andra, sitter hemma och trycker på f5 var 10:e sekund.
2017-02-03, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
– Jag har inte haft någon kontakt med Ebba när hon varit borta i USA, men jag har följt loppen med spänning via liveuppdatering, säger Kalla till SportExpressen.

Hehe, och stafettlag tar hon ut också 😄
2017-02-03, 11:17
Medlem
rainbowias avatar
Ja, Ebba ska vinna detta.

Hur står det till med tyskorna? Rena rama sjukstugan eller? Får de ihop ett stafettlag? Ser att USA vilar Julia Kern. Tror att en stafettmedalj är guld värd för amerikanskorna. Fin form på Comarella, hänger hon med i klassiskt? Unga tjeckiskan, kan hon överraska igen?
2017-02-03, 13:03
Medlem
Raskaoverisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk

Rena 30-talet farsen med tider Skönt att det nu blir skiathlon och stafetter..Ska bli väldigt intressant att se hur det kommer att gå för min favorit Ebba ikväll
2017-02-03, 17:16
Medlem
Alkibiadess avatar
Frågan är hur tjejloppet kommer att utveckla sig. Kommer Johansen att försöka rycka på den klassiska delen och måste Ebba ha fått en lucka innan upploppet? Om andryg timme vet vi.
Senast redigerad av Alkibiades 2017-02-03 kl. 17:52. Anledning: Ändrar från rygga till rycka
2017-02-03, 17:34
Medlem
Fräbel var ju väldigt stark i det klassiska heat efter heat i sprinten. Särskilt diagonalen var vass och det passar ju bra här också. Nog borde hon vara en av dom som utmärker sig i början, en som kan hjälpa Ebba med farten kanske.

Spurt tror jag inte blir en faktor, åkstyrka avgör till 99% sannolikhet.
2017-02-03, 17:38
Medlem
rainbowias avatar
Dyvik är på väg till en fin svit i de tre loppen. 1-1-?

Historiskt i samma mästerskap är Emma Wikén bästa svensk med 2-4-3.

Norge har Ragnhild Haga bäst med 5-1-1.

Finland har Kerttu Niskanen bäst med 9-1-3

Ryssland har Belov bäst med 3-2-2 & Belov (en gång till) 2-1-2

* Med reservation för jag glömt någon
Senast redigerad av rainbowia 2017-02-03 kl. 17:42.
2017-02-03, 17:45
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Det är uppskattat att skriva vad som händer. Typ var hundrade meter...
2017-02-03, 17:46
Medlem
rainbowias avatar
Är en usel tippare, men testar.

Ebba
Ogden
Comarella
Marthe
Sauerbrey
Durkina

...Tror Fraebel blir "trött".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera