Hej! Är sugen på att skaffa mig en dashcam. De jag sneglat mest på är BlackVue 650 och BlackVue 750. Båda har ett läge kallat "parking mode". När bilen är avstängd så ska kameran vara igång men inte spara/spela in något. Vilket ska göra att den inte drar mycket ström. Tills den ser något som rör sig eller alternativt känner av någon G-kraft. Då börjar den spela in. Ett problem med det är såklart att batteriet kan ladda ur. Det skulle man kunna lösa med en
Power Magic Pro som ska slå av strömmen innan bilbatteriets nivå blir för låg. Den kan man koppla till en säkring som går även när bilen är av.
Men då ställer man sig frågan om hur länge den kan spela in. Låt oss säga att bilen är av och utanför rör sig folk hela tiden. Vilket gör att kameran går och spelar in konstant. Jag förstår ingenting om ström men av den information jag fiskat fram så ska den dra 0.4A per timme med ett vanligt 12V bilbatteri. Rent teoretiskt, hur länge kommer batteriet hålla innan ett fulladdat bilbatteri anses vara tomt?