• 1
  • 2
2017-02-02, 20:43
Medlem
Hej jag undrar hur stora om ens existerande (långvariga)negativa effekter mina kompisar(15,17)kommer få ifall de röker ca 1-2g under typ 4 veckors period!är det bättre att röka allt med små mellanrum eller låta det gå 3-5 dar mellan varje hög?
Citera
2017-02-02, 20:54
Medlem
Kennethkuks avatar
dom kommer dö, det finns en annleding att det heter dödsdrogen.

Det är väl 18års gräns här

Jo det bästa är att röka efter hjärnan är helt utvecklad det är runt 20-25år
Senast redigerad av Kennethkuk 2017-02-02 kl. 20:58.
Citera
2017-02-02, 21:07
Medlem
det är ingen bra ide,

cannabis är inget för ungdomar, även om det är i den åldern det är som härligast att nyttja det,
hjärnan är inte färdigutvecklad, finns stor risk att ni blir "beroende" och hamnar i ett missbruk

kort sagt rökte själv från ca 15 års ålder, vilket eskalerade till dagligt bruk som höll i sig nästan 15 år
med korta uppehåll på några månader hit och dit

min yngre bror testade först när han var 22-23 nånting och han utvecklade inget missbruk,
typ en helg i amsterdam varannat år duger för han,
Citera
2017-02-02, 21:08
Medlem
beardbraids avatar
Troligtvis ingen, eller i vart fall ingen mätbar. Jämförbar med att dricka 2 starköl och ta en alvedon dagen efter. Å andra sidan får de nog haschpsykos och begår terrordåd. Det är helt omöjligt att säga då en massa andra faktorer spelar in.

Själv har jag konsumerat avsevärt större mängder under loppet av ett par decennier och det är ett oomkullrunkeligt faktum att min vokabulär blivit lidande på grund av mitt fåvitska bruk av äzi. Flummare blir dummare, glöm inte det!
Citera
2017-02-02, 21:35
Medlem
uh-huhs avatar
Räkna med att de kommer vara döda om 2-3 veckor p.g.a heroin överdos
Citera
2017-02-03, 00:46
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Tramstråd! Varför ska du låta småglin röka? Vänta tills de blir myndiga i alla fall. Hur gammal är du själv?
Citera
2017-02-03, 06:53
Medlem
[quote=beardbraid|59793890]Troligtvis ingen, eller i vart fall ingen mätbar. Jämförbar med att dricka 2 starköl och ta en alvedon dagen efter. Å andra sidan får de nog haschpsykos och begår terrordåd. Det är helt omöjligt att säga då en massa andra faktorer spelar in.

Själv har jag konsumerat avsevärt större mängder under loppet av ett par decennier och det är ett oomkullrunkeligt faktum att min vokabulär blivit lidande på grund av mitt fåvitska bruk av äzi. Flummare blir dummare, glöm inte det![/QUOTE
Med andra ord så vältrar du dig i din svaga karaktär.
Citera
2017-02-03, 08:17
Medlem
Det här med beroende är inte så relevant. Vi har ju dock alla hört att man blir dum i huvudet av att röka, men hur snabbt kommer symptomen? Är de ens befintliga vid så små mängder?
Citera
2017-02-03, 08:29
Medlem
666000999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyka-Bleat
Det här med beroende är inte så relevant. Vi har ju dock alla hört att man blir dum i huvudet av att röka, men hur snabbt kommer symptomen? Är de ens befintliga vid så små mängder?

Man blir inte dum i huvudet permanent, möjligtvis bara tillfälligt. De kommer vara lite slöa en vecka efter att de har rökt. Förstör skolgången, minnet blir försämrat under lång tid, om nu det spelar någon roll.
Citera
2017-02-03, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666000999
Man blir inte dum i huvudet permanent, möjligtvis bara tillfälligt. De kommer vara lite slöa en vecka efter att de har rökt. Förstör skolgången, minnet blir försämrat under lång tid, om nu det spelar någon roll.
Förstod dig inte riktigt, blir skolgången och minnet förstört efter längre bruk eller blir det temporärt försämrat?
Citera
2017-02-03, 08:58
Medlem
666000999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyka-Bleat
Förstod dig inte riktigt, blir skolgången och minnet förstört efter längre bruk eller blir det temporärt försämrat?

Alltså man får försämrat minne, sen blir man lite slöare också, i upp till en vecka. Och som någon nämnde, ens ordförråd blir också lidande, det kan vara svårt ibland att hitta rätt ord i vanliga sammanhang. Varje gång man röker. Det blir värre biverkningar om man inte är van att röka. Jag brukade röka på helgerna i gymnasiet men jag var trött varje veckodag tackvare det, men det var kul i alla fall!

Cannabis är inte speciellt farligt för att vara en illegal drog. Ingen har någonsin dött av cannabis!

En del blir beroende av cannabis... De allra flesta klarar av att röka bara ibland, oftast bara pga att de inte har råd att röka varje dag.
Senast redigerad av 666000999 2017-02-03 kl. 09:01.
Citera
2017-02-03, 08:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Troligtvis ingen, eller i vart fall ingen mätbar. Jämförbar med att dricka 2 starköl och ta en alvedon dagen efter. Å andra sidan får de nog haschpsykos och begår terrordåd. Det är helt omöjligt att säga då en massa andra faktorer spelar in.

Själv har jag konsumerat avsevärt större mängder under loppet av ett par decennier och det är ett oomkullrunkeligt faktum att min vokabulär blivit lidande på grund av mitt fåvitska bruk av äzi. Flummare blir dummare, glöm inte det!

Inte snarare så att språket påverkas i väldigt hög grad av omgivningen!?
Har du tuggat intern fulslang i 20 år så tar det ju ett tag innan ränderna går ur s.a.s
Anar ett uns av ironi i ditt inlägg
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in