2017-02-02, 20:31
Medlem
Bajsfacistens avatar
Vilken trevlig gubbe, springer runt ute på nätterna och letar små flyktingpojkar som ska tillfredsställa honom.
Citera
2017-02-02, 20:38
Medlem
EarlTurners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Vilken trevlig gubbe, springer runt ute på nätterna och letar små flyktingpojkar som ska tillfredsställa honom.

En mycket stor andel av makthavarna i Sverige och Västvärlden idag är sexuella avvikare och sjuka i huvudet på olika sätt. Som bäst är de väl bögar och transor som Frerik "Ursula" Federley men i många fall är de pedofiler och riktigt sjuka jävlar som Göran "Kapten klänning" Lindberg.

De som drar i trådarna väljer ut och lyfter fram pedofiler och andra avvikare till maktpositioner inom politik, administration m.m. eftersom de dels får en hållhake på dem och dels kan locka och belöna dem med att faktiskt erbjuda sex med barn eller vad det nu är de går igång på. (Marc Dutroux-fallet, tjogtals fall inom den brittiska eliten, "pizza gate" m.m.)
Senast redigerad av EarlTurner 2017-02-02 kl. 20:40.
Citera
2017-02-02, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten

Vi vet inte vilka de andra MGM var men 18-årigen som greps först var ingen flyktingpojke. Han är född i Sverige, det framgår av tråden. Dessutom ska BO tagit kontakt med honom på en dejtingsajt.
Citera
2017-02-02, 21:17
Medlem
Den häktades hyss verkar inte alltid varit så genomtänkta...

Citat:
Mannen förnekar mordförsök men erkänner grov misshandel i fallet med myndighetschefen den 29 januari. I det andra fallet, erkännar 18-åringen misstanken om rån 14 januari men förnekar människorov och rån den 15 januari.

– Jag påstår att han har varit ensam i de här gärningarna fram till människorovet den 15 januari. Då har han och en eller flera tvingat ett rånoffer att köra runt i dennes bil innan man rånade personen, säger Thomas Bälter Nordenman.
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/hakningsforhandling-efter-mordforsok

Att tvinga sig till skjuts i samband med rån är inte smart.
Citera
2017-02-02, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pubrik
Va, det säger du först nu!!! Så det är därför jag får så konstiga förslag till mitt konto där

Trist. Men du behöver inte gå med på allt.

Nu undrar man ju hur många fler som blivit rånad och inte vågar anmäla pga i garderoben.
Citera
2017-02-02, 22:01
Medlem
Lite mer info om GM nummer 1 och nummer 2:
Citat:
Klockan 13 på tisdagen hålls häktningsförhandling mot den 18-årige man som sedan tidigare suttit anhållen misstänkt för mordförsöket. Han har begärts häktad på sannolika skäl misstänkt för mordförsök, människorov och rån. De två sistnämnda brotten ska ha inträffat på två olika adresser i mitten av januari, och den man som anhölls på onsdagseftermiddagen är även han misstänkt för inblandning i människorovet.

Mannen i 18-årsåldern och tre andra män är dessutom sedan tidigare misstänkta för ett rån som de hölls häktade för mellan den 30 november och 22 december i fjol. Den händelsen ägde också rum i Uppsala, den 27 november.
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/en-till-anhallen-for-knivranet

Jag hittar inget om något rån den 27 november. Någon som vet vad det rörde sig om?

Om man är häktad tre veckor, varför släpps man då innan rättegång?
Citera
2017-02-02, 22:15
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pubrik
Om man är häktad tre veckor, varför släpps man då innan rättegång?
Häktning tjänar väl främst två syften, nämligen att förhindra att MGM undanröjer bevis och att h*n inte ska återfalla i brottslighet. Det var också så häktningen av Idris motiverades.
Sedan tillkommer väl flyktrisk i vissa fall, om brottet är grövre.

Häktningen är alltid tidsbestämd, eftersom en misstänkt ska behandlas som oskyldig tills dom fallit (som det så fint heter) men kan förlängas om åklagare lägger fram tillräckliga skäl för det, om mer tid behövs för utredningen eller risk för återfall kvarstår.

Att man släpper en häktad fri är ju för att möjligheten alltid finns att MGM förklaras oskyldig, och då kan begära skadestånd för den tid h*n suttit häktad. Dessutom ska förstås inte misstänkta kunna hållas inlåsta godtyckligt bara för att åklagaren känner för det.
(Det finns gott om fall där kvinnor gjort falska anmälningar om våldtäkt och polisen gripit mannen baserat på ren lögn och den oskyldige t o m häktats helt i onödan, då inget brott begåtts. När man märker att man så lättvindigt kan låsas in av rättsväsendet på vad man vet är en lögn och ett brott från kvinnan, börjar ofta självmordstankar snurra i huvudet.)
Citera
2017-02-02, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Häktning tjänar väl främst två syften, nämligen att förhindra att MGM undanröjer bevis och att h*n inte ska återfalla i brottslighet. Det var också så häktningen av Idris motiverades.
Det gick ju sådär...

Tack för utförligt svar!
Citera
2017-02-02, 23:29
Medlem
Vilket djävla bögsamhälle, jag gillar inte detta. Ingenting får vara normalt. Rikspolischefen rör sig utan frun i Thailand, nåväl glöm det, men jag tycker så mycket pekar fel. Jag önskar vi hade en Trump som kunde rensa i röran.

Jag börjar tvivla på Sverige och min önskan är att det växer fram flera Trumpar, dock litar jag inte på Putin har maktspelar med falska kort. Nu hamnade jag off topic.

Den här knivhuggna chefen borde inte varit så lättlurad. Han borde ha kunnat löst sina problem bättre än att gå på dejt, om det nu är sanning.
Citera
2017-02-03, 00:33
Medlem
RickardXXIIIs avatar
Skälet till att Polisen gick ut med uppgifter om motivet är nog att skapa en väckarklocka för de som använder sig av allehanda dejtingappar om att vara försiktiga. Det var bra gjort tycker jag. En 58-åring som dejtar en 18-åring spelar ett högt spel och tar en stor risk, men när blodet rinner ner i kuken så blir det inte så mycket kvar i hjärnan. Att det skulle föreligga en seriös attraktion från 18-åringens sida är uteslutet. Undrar om det här även påverkar 18-åringens trossamfunds möjligheter att få bidrag i fortsättningen. Det får vi väl verkligen hoppas att det inte blir så.
Citera
2017-02-03, 01:23
Bannlyst
Huvva, tydligen har Åke ett speciellt intresse för yngre pojkar. Personen ansåg att Polisen skulle undersöka hans dator och webbhistorik. Kan vara grundlösa spekulationer, men ingen rök utan eld. Inte första gången en katolik är engagerad i den typen av "hobby".
Citera
2017-02-03, 05:21
Medlem
Att det nu verkar att ha att göra med bögeriverksamhet att göra verkar väl klarlagt. Då kan man spekulera i motivet till knivandet.

Är det helt enkelt så att GM jagat just bögar för att råna dessa eller har GM fått för lite betalt eller något annat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in