Citat:
Ursprungligen postat av
lagentaestamuyloca
Herregud asså shit vad jag skämms. Så jävla jobbigt att jag som har kämpat för att ge folk ett bra intryck ska få allt jobb kastat i papperskorgen när det kommer en sån här person som ska leva upp till alla förväntningar rasister har om invandrare. Jag är själv irakie och när jag pratar med svenskar som inte direkt gillar invandrare är mitt mål, att när de pratar med nästa rasist så ska dom kunna säga "inte alla invandrare är dåliga människor".
Personligen hoppas jag att nästa nyhet blir "Irakie som våldtog svensk tjej blev misshandlad av ett gäng andra irakier". Jag förstår att vi invandrare har ett ansvar att visa andra personer att vi inte är det som media visar upp.
Har träffat en hel del invandrare (Irak/Iran) där personen/familjen flydde undan antingen Saddam/Islam eller Iran/Islam mer eller mindre (Ayatollah "tjofräset")...
Dvs folk som flydde för typ 20-30 år sedan... dessa var välutbildade och även om dom hade muslimsk tradition så var det inte så mycket mer än så... precis som en ateist i Sverige har en kristen tradition...
Idag är det fullständigt annorlunda... det många flydde ifrån egentligen kommer ju hit idag... dvs fanatiskt (eller helt "normal" islam i befintligt land) islam...
Svenskar generellt verkar inte förstå skillnaden... man kan ju ganska snabbt avgöra om en Irak/Iran person är "integrerad" eller ej... förlåt att jag klumpar ihop Irak/Iran förresten... men hoppas du förstår...