2017-02-02, 09:45
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skjut-Mej
Tror att jag nu äntligen förstått vem den anhållne är. Och är det så, då gör det mig väääldigt ledsen 😒
Kan du ge mer information kring detta? Ett namn kanske inte är nödvändigt, men vem är personen som person?
Citera
2017-02-02, 09:47
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hstdbrud
vf inte bara skriva vem det e? Äldre/yngre än Albin? Stadssnubbe? Eller nån han e uppväxt med?
Känner du till någon som blev dömd för ha misshandlat en annan klasskamrat under en lektion? Den anhållne sja nämligen ha knäat någon i magen och blivit dömd för det som ung.
Citera
2017-02-02, 09:50
Medlem
näää, på vilken skola va dom klasskompisar? Albin gick ju på ett par stycken stackars pojk =/
Citera
2017-02-02, 09:54
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
näää, på vilken skola va dom klasskompisar? Albin gick ju på ett par stycken stackars pojk =/
Ingen aning. Men den som är anhållen knäade någon i sin klass, enligt artikeln i Aftonbladet.
Citera
2017-02-02, 10:02
Medlem
säker på att d inte e albin själv det gäller? vet inte men det känns som en tolkningsfråga
Citera
2017-02-02, 10:08
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
säker på att d inte e albin själv det gäller? vet inte men det känns som en tolkningsfråga
Har du ens läst artikeln? Om du inte har gjort det så gör det innan du börjar ifrågasätta vad jag säger. Enligt artikeln så har den nu häktade mannen tidigare blivit dömd för misshandel som ung.
Citera
2017-02-02, 10:11
Medlem
ok ok lugn. Missade rubriken därav missförstånd
Citera
2017-02-02, 10:11
Medlem
Är själv från halmstad och i 20års åldern. Har dock ej blekaste aning om vem det kan vara som är gärningsmannen. Dock, som många andra i Halmstad. Så har jag en aning om vilken stadsdel den misstänkte gärningsmannen kommer ifrån. Då droger och våld dagligen förekommer i dessa stadsdelar.
Citera
2017-02-02, 10:23
Medlem
PeterNosters avatar
Det verkar vara ett ADHD-fall.

Citat:
Dömd som 15-åring
Han dömdes som 15-åring för misshandel av en tre år yngre skolkamrat. Han hade han knäat kamraten i magen, dragit ner honom på golvet och satt sig över honom med ett grepp i tröjan intill halsen. Påföljden blev ungdomsvård som bestod i att följa ett ungdomskontrakt upprättat med socialtjänsten.
Han bedömdes då ha ett särskilt vårdbehov på grund av sitt destruktiva och utagerande beteende.
”Han försätter sig i situationer där han utsätter sig själv och andra för fara. N har behov av att bryta sitt beteende och ha en fungerande skolgång.”

Mordet ägde rum i Frennarp utanför Halmstad men MGM behöver ju inte vara därifrån.
Senast redigerad av PeterNoster 2017-02-02 kl. 10:26.
Citera
2017-02-02, 10:35
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skjut-Mej
Tror att jag nu äntligen förstått vem den anhållne är. Och är det så, då gör det mig väääldigt ledsen 😒
Du behöver nog inte gråta över så mycket då GM kommer dömas som minderårig då brottet begicks, och vara ute om några månader efter att ha tagit igen sig med lite tv och och smörgås på valfri öppen anstalt.
Citera
2017-02-02, 10:42
Medlem
Kan man mejla tingsrätten och få ut vem om som är häktad?
Citera
2017-02-02, 10:46
Medlem
Den killen som begärts häktad har ett efternamn som för tankarna till ett djur och en ort i södra Norrland.

Fyller 21 år om fem månader
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in