2017-01-31, 17:31
Medlem
Martin-Daniels avatar
Min favoritchoklad, den utsökta frukt och mandel verkar nu längre inte vara vad den en gång varit. Köpte en kaka igår för första gången på ett ganska långt tag. När jag öppnade paketet trodde jag först under någon sekund att de hade paketerat in en vanlig mjölkchoklad men det visade sig snabbt att det fanns lite mandelsmulor och något minimalt russin här och där. Vilken stor besvikelse. Var det fel på den kakan jag köpte eller har de börjat snåla in?
Citera
2017-01-31, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martin-Daniel
Min favoritchoklad, den utsökta frukt och mandel verkar nu längre inte vara vad den en gång varit. Köpte en kaka igår för första gången på ett ganska långt tag. När jag öppnade paketet trodde jag först under någon sekund att de hade paketerat in en vanlig mjölkchoklad men det visade sig snabbt att det fanns lite mandelsmulor och något minimalt russin här och där. Vilken stor besvikelse. Var det fel på den kakan jag köpte eller har de börjat snåla in?

Maila Marabou och fråga. Annars får de ju inte veta vad du tycker.
Citera
2017-01-31, 21:50
Medlem
ps870s avatar
Godaste chokladen. Och jag tänkte samma sak som du sist jag åt en. Jag tror att de kör mer choklad och mindre russin och mandel. Inte ok.
Citera
2017-01-31, 21:56
Medlem
74209821290s avatar
Mandlar är populärt nu. Alla äter mandlar som dom är, som mandelmjölk, mandelsmör och gud vet vad. Råvarupriset har stigit och alla som stoppar mandlar i sina produkter har börjat snåla med mandelmängden.

Ett av mina chokladfavoritmärken har bytt ut mandlarna mot hasselnötter, som jag är allergisk mot, så nu får jag vara utan.
Citera
2017-02-01, 23:49
Medlem
Martin-Daniels avatar
Vad tråkigt att höra! Om det är råvarupriset som har blivit så högt hade jag gladeligen kunnat betala mer för en kaka. Köpte senast två för 28 på Ica. För billigt! Hade kunnat betala 40kr för en kaka om den var sprängfylld med mandlar och nötter. Egentligen ser jag inte priset för att äta godis som det rent monetära, utan det är snarare hälsopriset man får betala.
Citera
2017-02-02, 08:38
Medlem
74209821290s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martin-Daniel
Vad tråkigt att höra! Om det är råvarupriset som har blivit så högt hade jag gladeligen kunnat betala mer för en kaka.

Jag hade också gärna betalat. Samma säger dom upprörda engelsmännen som blev lurade på konfekten (!) när Toblerone ändrade utseende som ger mindre choklad till konsumenten men till samma pris.

http://www.bbc.com/news/uk-37904703
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in