2017-02-01, 22:57
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freXer
Hur?

Antar att de inte bara står vid automaterna, utan också avvisar folk som försöker använda dem tills problemet är åtgärdat?
Citera
2017-02-01, 22:58
Medlem
Fast vi vet inte om uttagen registreras, vi vet bara att Swedbank SÄGER att uttagen registreras. Detta sa dom när maskinerna fortfarande var öppna...
Citera
2017-02-01, 22:58
Medlem
Gizurs avatar
Ja, vad ska polisen göra. Kontrollera hur mycket man tar ut på bankomaten? Kontrollera vilket kort man använder?
Citera
2017-02-01, 22:59
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Ja, vad ska polisen göra. Kontrollera hur mycket man tar ut på bankomaten? Kontrollera vilket kort man använder?
Hindra folk från att använda bankomaten uppenbarligen.
Så svårt är det väl inte att begripa det?
Citera
Medlem
Freebops avatar
Är det bekräftat att automaterna spottar ut pengar utan kort eller måste man lägga i kort och får sedan ut pengar men som inte "registreras" att man har de facto tagit ut pengarna från sitt konto?
Citera
Medlem
DN skriver att folk länsar bankomaterna över hela Göteborg.
Citera
2017-02-01, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Bor i en liten småhåla med en enda bankautomat. Lyckades få ut ca 37000 kr innan det var slut på pengar i automaten. Blir spännande att se vad som händer nu.

Stoppade du in kortet, eller fick du ut pengar bara genom att trycka på knapparna?
Citera
2017-02-01, 23:01
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Polisen verkar inte vara speciellt engagerade, från expressen:

Citat:
När GT når polisen vid 22.30-tiden är man inte medveten om någon större problematik i Göteborg.
– Möjligtvis har vi bevakat någon innan. Den bästa informationen kan banken lämna. Men jag hoppas att banken har släckt ner bankomaterna om de har problem, säger Joakim Hansson, vakthavande befäl vid polisen i region Väst.

Och dom kan väl inte hindra alla från att ta ut pengar, hur ska polisen veta vilka som har pengar på kontot eller ej.
Citera
2017-02-01, 23:02
Medlem
raviolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorbon
Fast vi vet inte om uttagen registreras, vi vet bara att Swedbank SÄGER att uttagen registreras. Detta sa dom när maskinerna fortfarande var öppna...
Det är ju högst troligt att uttagen registreras. Det har ju hänt fler än en gång att felet går åt "andra hållet" så att insättningar och swish-betalningar inte kommit in på en gång utan har stoppat upp i några timmar. Banken lagrar informationen och efter ett tag kan bankerna köra ikapp. Inga större konstigheter. Det är väl att det nu är kontanter inblandade och inte bara kort som skapar hysteri och får folk att tro att det inte registreras.
Citera
Medlem
TheHmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NOMOONRIVER
Var och tittade på bankomaten där jag bor. Helt öde, ingen som bevakade och ingen som tog ut pengar.

Här var det 8 blattar vid Bankmaten nere på gatan
Citera
Medlem
Undra om detta började i måndagskväll? Var på en krog där jag drack ett par bira och glodde hockey. Insåg efter att betalningen gått igenom att jag hade glömt föra över pengar till kortkontot. Men fick kvitto på att köpet gått igenom.

Jag är paranoid med kortkapningar så jag har alltid minimalt med cash på kortkontot dit jag för över via mobilbanken när det krävs.

Får se när pengarna dras, ej gjorts ännu. Likaså lunchen jag köpte idag.
Citera
2017-02-01, 23:03
Medlem
Champinjonens avatar
Ska bli härligt att få läsa om alla korkade inavel som om ett par dagar blir återbetalningsskyldiga på hela beloppet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in