2017-02-01, 21:39
Medlem
Discgears avatar
Jag är genuint trött på människor som inte verkar förmögna att hålla två tankar i huvudet samtidigt. Det gäller både "vänster" public service och mörkermän från höger som tar stor plats i denna tråd.

Att Hillary var ett extremt dåligt val ställer jag upp på. Världen (framförallt Sverige) behöver inte en POTUS som underblåser konflikten mellan väst och öst.

Det innebär inte att Trump har helgongloria.

Public service har skämt ut sig under hösten. Mörkermännen från höger har skämt ut sig under lång tid.
Citera
2017-02-01, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Discgear
Jag är genuint trött på människor som inte verkar förmögna att hålla två tankar i huvudet samtidigt. Det gäller både "vänster" public service och mörkermän från höger som tar stor plats i denna tråd.

Att Hillary var ett extremt dåligt val ställer jag upp på. Världen (framförallt Sverige) behöver inte en POTUS som underblåser konflikten mellan väst och öst.

Public service har skämt ut sig under hösten. Mörkermännen från höger har skämt ut sig under lång tid.

Hahaha, "Mörkermän" är från höger och "de goda" är från Public service? Ja, jisses vilka spån det finns!

Släpp det där nu!

Globalisteran är passé, för dig och för alla andra proletärer, men du/ni har inte fattat det än eller klarar du inte av att hålla fler än två processer i ditt huvud samtidigt? Bra att du försöker iallafall med en fin avatar som förtydligar din ståndpunkt.
Senast redigerad av EWT 2017-02-01 kl. 21:56.
Citera
2017-02-01, 22:02
Medlem
Inhalators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Discgear

Du verkar väldigt rädd för dessa konservativa mörkermän. Irrationellt så - har du en fobi för snygga, långa, mörka män som jag med konservativa tendenser? Blondpojkar från vänster, vad tycker du om dem?

Public service har i två år verkligen legat i maxväxel för att bevisa sin låga tillförlitlighet. Bara en idiot vill behålla den i nuvarande skick.
Citera
2017-02-01, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EWT
Sverige? Nja vi kommer att gå ned i diket, finns ingen Trump här i sikte.

Trump kommer att hålla sitt löfte som vanligt, bidragsvänstern får väl anpassa sig till verkligheten. Det är väl därför de "goes nuts" måste börja jobba!

snaran börjar dras åt. Träsket börjar bli mindre och mindre.
Citera
2017-02-01, 22:20
Medlem
Genombrotts avatar
Vi bör definitivt lägga ner public service. De producerar inte vad folket vill ha, för om de gjorde det så skulle de inte behöva tvinga gemene man att betala för det med sina skattepengar.

Jag är iallafall inte sugen på att betala för ett produktionsbolag bestående av statister. Är du?
Citera
2017-02-01, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poechali
Public Service-kanalerna fungerar inte som i sverige. De drivs självständigt med frivilligt insamlade medel, donationer och statliga bidrag. Trump skall stoppa de statliga bidragen, vilket innebär att verksamheten kan fortsätta om de får in pengar på de andra sätten.
Vad skiljer public service-kanalerna i USA från kommersiellt drivna kanaler? Är de annonsfria?
Citera
2017-02-01, 22:33
Medlem
Det enda den feministiska makten går i vårt land är att starta feministiska myndigheter vars utgifter till deras fullständigt onödiga verksamhet tas ur den hårt ansträngda skattekistan.

Gillar inte USA pga deras sjuka rättsystem. Men Trump får det hela att väga över till fördel USA.
Hade jag varit yngre och inte så rotad hade jag garanterat sett till att skaffa jobb eller utbildning där för en kommande emigration.

Vad det gäller public service i vårt land så vill jag ha den kvar.
Men, den ska bantas till hälften. Över 2000 kr per år i licensavgift är inte rimligt.
Och hela organisationen ska rivas upp från grunden och personalen tillsättas så jämt det går efter fördelningen av riksdagsmandat per parti.
Citera
2017-02-01, 22:47
Avstängd
OliverCromwells avatar
Stefan Molyneux kommenterar:

https://www.youtube.com/watch?v=YgQyvI1KMPU
Citera
2017-02-01, 23:25
Medlem
lossnuss avatar
Donald säger vad han tycker genom att Twittra,
därigenom får han fram sitt budskap utan medias inblandning.
Han ignorerar flyktingvänliga och biståndsvänliga medier som CNN genom att säga att
dom är "fake news", och talar i stället direkt till folket.
Detta är framtidens sätt att kommunicera till väljarna.
Fox news har förstått detta och därför är de "ratings top of all cable networks"
Citera
2017-02-02, 00:08
Medlem
Fladerlappens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Vad skiljer public service-kanalerna i USA från kommersiellt drivna kanaler? Är de annonsfria?
Ja iaf när det gäller radio,förutom när de kör fundraisers för att kunna bedriva verksamhet.(typ musikhjälpen fast till sig själva).
PBS som är TV kör olika "spottar" efter program som är som reklam men ska följa vissa riktlinjer. Typ, detta inslag var sponsrat av Dennis hotdogs.

Tror det är mellan 12-19% som pröjsas av Staten. Resten är donationer, medlemsavgifter osv.
Citera
2017-02-02, 00:32
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lidenbrock
Tycker det är bra. För Sveriges del skulle jag helst se en kraftigt nedbantad Public Service. En tv-kanal och 2 eller 3 radiokanaler skulle räcka gott för deras uppdrag.
De 7 miljarder som idag krämas ut av svenska folket kunde bantats ner till 1-2 miljarder.
Fanns det ett parti som ville driva den frågan skulle jag var lockad att rösta på det.

absolut. inte ska SR ha 10 kanaler som pumpar musik. fyra kanaler räcker.
Citera
2017-02-02, 00:49
Medlem
JustZlatans avatar
Jag hoppas att det sprider sig till Sverige. Trump håller vallöfte efter vallöfte, till skillnad från våra svenska politiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in