2017-02-01, 18:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det är egentligen enkelt. Vi ser olika på denna sak, nämligen globalism..

Och nu har det kommit en prezz som ser det mera på "mitt" sätt.

Säjer dig följande namn något : Luxor, Salora, Tandberg, Finlux..

Samtliga tillverkade tv`s i norden. No moore.

Och nu kanske du säger att det är bättre så, nej säger jag. När ovanstående märken tillverkades så var livslängden även på produkterna längre, än dagens 7 år. Sparade även mer på naturresurserna.

Tror inte på globalism. Man spelar bara ut länder och kontinenter mot varandra med det.

Saknar den gamla fina Volvo 244 byggd i Sverige med rejäl pansarplåt och utan en massa elektroniskt onödigt krimskrams.
Även den rejäla TV apparaten som vägde 50 kg.
Fast jag tror inte de var så mycket mer miljövänliga precis, den amerikanska bilindustrin blev utkonkurrerade av de lättare bensinsnålare billigare japanska bilarna, helt enkelt ett beslut av konsumenterna.
Senast redigerad av pe11e 2017-02-01 kl. 18:43.
2017-02-01, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Detta är galet roande, allt som inte är bra är Dems fel och allt som är bra är tack vara R.
Går folk på sån bristfällande argumentation.

Ta bara en sak om inte Bush klarar av på ÅTTA ÅR och lösa det, så hur bra var han.
Och givetvis är det hans fel och det Obama fick ärva av Bush.

Sen kommer siffror användas på samma sätt, eller kanske tom än mer kreativt av Trump.
Men saken är det finns snart inte arbetskraft så det räcker, då det inte finns mer som vill jobba ens.
Och sen 10-15miljoner att utvisa också, så bara fantasier om den ekonomin.
Vad är det du inte fattar, jag bryr mig inte ett dugg om det är Dem eller Rep fel.
2017-02-01, 18:54
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Okej då Läget är tillspetsat. Men om jag inte missminner mig har "the Nuclear Option" eller liknande används då och då under tidigare administrationer? Jag känner till en lagändring.
Hursomhelst, Demokraterna går nog förlorande ur detta på många sätt, och med stor sannolikhet står man inför ytterligare ett val av en ny nominerad till SCOTUS då Kennedy har sagt att han tänker dra sig tillbaka. Frågan är hur mycket stryk Demokraterna tål.
2017-02-01, 18:56
Medlem
E.Merckxs avatar
En ny rörelse verkar ha uppstått, 'Blacks for Trump':

Benny @bennyjohnson

The... um, 'Blacks for Trump' guy is really bombing this MSNBC @tedcruz live shot

https://twitter.com/bennyjohnson/status/826845742589411328
2017-02-01, 18:56
Medlem
Heheh Trump domare utnämning blev det mest sedda "programmet" i USA igår och gick att se på de 4 stora kanalerna.

CBS drew the biggest total audience for the announcement at 8 p.m ET with 7.43 million.

Jäveln vet vad han gör i alla fall och tv-kanalerna springer efter som tomtar.
2017-02-01, 19:07
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Hursomhelst, Demokraterna går nog förlorande ur detta på många sätt, och med stor sannolikhet står man inför ytterligare ett val av en ny nominerad till SCOTUS då Kennedy har sagt att han tänker dra sig tillbaka. Frågan är hur mycket stryk Demokraterna tål.

Det är möjligt att Kennedy tänker om. Det spekuleras om det i amerikanska medier.
Om det är något en domare i SCOTUS tar på allra största allvar så är det lagen och respekten inför lagen.
Trump har ju mer eller mindre redan visat att han står över lagen och den attityden tar säkerligen inte SCOTUS lätt på. Gorsuch behöver inre heller visa sig vara Trump lydiga lilla redskap, trots att han nominerat denne.

Vad menar du med "frågan är hur mycket demokraterna tål"?

Citat:
Ursprungligen postat av Efterdradd
Vad är det du inte fattar, jag bryr mig inte ett dugg om det är Dem eller Rep fel.

Det är ju för underbart. När du får motargument ändrar du dig och bryr dig inte ett dugg om vem det är som bär skulden till budgetunderskottet.
Senast redigerad av DoraF 2017-02-01 kl. 19:12.
2017-02-01, 19:13
Avslutad
Donalds politik påminner om den svenska som alla klagar på, en massa arbetslösa ska sysselsättas med okvalificerade välbetalda jobb.
Om det är någon nation som ska ta emot flyktingar från mellanöstern så är det USA som har ställt till med röran där.
Trumpsupportrarna tycker tydligen att de hellre ska hamna i Europa.
2017-02-01, 19:24
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Donalds politik påminner om den svenska som alla klagar på, en massa arbetslösa ska sysselsättas med okvalificerade välbetalda jobb.
Om det är någon nation som ska ta emot flyktingar från mellanöstern så är det USA som har ställt till med röran där.
Trumpsupportrarna tycker tydligen att de hellre ska hamna i Europa.
Är du så korkad att du inte förstår att folk gillar Trump just för att han INTE vill fortsätta globalisternas, liberalernas och neo-cons utrotningskrig i MÖ? Kan du nånstans förstå att Trump är raka motsatsen till Obamas bombkampanjer och kamp för att förflytta stora folkgrupper till Europa? Är det helt obekant för dig att Trump fått Saudi att gå med på att försörja flyktingar i safe zones i MÖ?

Om du inte är bekant med ovanstående förstår jag att det är svårt för dig att tolka utvecklingen.

Dunnig Kruger är stark i denna tråd.
2017-02-01, 19:28
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Det är möjligt att Kennedy tänker om. Det spekuleras om det i amerikanska medier.
Om det är något en domare i SCOTUS tar på allra största allvar så är det lagen och respekten inför lagen.
Trump har ju mer eller mindre redan visat att han står över lagen och den attityden tar säkerligen inte SCOTUS lätt på. Gorsuch behöver inre heller visa sig vara Trump lydiga lilla redskap, trots att han nominerat denne.

Vad menar du med "frågan är hur mycket demokraterna tål"?

Det är ju för underbart. När du får motargument ändrar du dig och bryr dig inte ett dugg om vem det är som bär skulden till budgetunderskottet.
En del har sin demokratiska väljarkår att tänka på. En som i ett flertal stater valt att rösta på Trump just för de saker som de motarbetar.
2017-02-01, 19:31
Medlem
DoraFs avatar
Enligt Vita huset har Harley-Davidson ställt in torsdagens besök av president Trump på deras anläggning i Milwakee. Företaget är rädd för negativ uppmärksamhet och protester.
Intressant, med tanke på att HD tappar marknadsandelar både i USA och internationellt och ett besök av presidenten borde normalt sett vara något positivt.

Det ska bli intressant att se om detta är en isolerad händelse eller om det amerikanska näringslivet vänder sig mot administrationen.

http://www.independent.co.uk/news/world/americas/donald-trump-harley-davidson-visit-cancelled-protests-cnn-muslim-ban-a7556691.html

http://www.svt.se/nyheter/ekonomi/harley-davidson-skar-ned
2017-02-01, 19:33
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
En del har sin demokratiska väljarkår att tänka på. En som i ett flertal stater valt att rösta på Trump just för de saker som de motarbetar.

Trump är republikan. Vad menar du?
2017-02-01, 19:36
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Trump är republikan. Vad menar du?
Han vann i ett flertal traditionella Blue States med inte så liten marginal.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in