2016-08-06, 18:53
Medlem
Jag fick ett till samtal vi pratade om allt som ingår o de vanliga villkoren, jag spelade in detta samtal och har det som grund vid ev. tvist. Jag får hem mina papper och från det datum jag får hem alla papper o villkor har jag 30 dagar på mig att ångra mig, och vid ev dragning inom dessa 30 dagar så får jag även den återbetald.

Jag förstår att det kan ligga en risk i det men jag känner mig redo att betala den risken gentemot vad "vinsten" kan bli utav det.
Citera
2017-01-04, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PresidentCarter
Jag fick ett till samtal vi pratade om allt som ingår o de vanliga villkoren, jag spelade in detta samtal och har det som grund vid ev. tvist. Jag får hem mina papper och från det datum jag får hem alla papper o villkor har jag 30 dagar på mig att ångra mig, och vid ev dragning inom dessa 30 dagar så får jag även den återbetald.

Jag förstår att det kan ligga en risk i det men jag känner mig redo att betala den risken gentemot vad "vinsten" kan bli utav det.

Hur gick det med försäkringen?
Citera
2017-01-04, 11:46
Medlem
8bitrages avatar
De flesta landsting har ju egna tandvårdsförsäkringar, ta det via dom istället för hålla på och chansa med potentiella blufföretag....
Citera
2017-01-04, 21:51
Medlem
Finans.killens avatar
Om du inte kan betala självrisken så finns det extra försäkring att köpa via landstinget.

Den här privatiseringen av sjukvården på alla håll och kanter är ett jävla otyg, verkar dessutom som att det är ett blufföretag.
Citera
2017-02-01, 18:22
Medlem
Dem ringde mig idag och frågade men ja ville inte ha deras skit.
Citera
2017-02-06, 16:24
Medlem
Tjena,

Kom precis hem från en undersökning på folktandvården. Det visar sig att en utav mina tidigare lagningar gått sönder samt att jag fått ett nytt hål. Hela kalaset kommer att gå på 3.500:- så jag har nu beslutat mig för att testa Allras tandvårdsförsäkring för att en gång för alla få reda på om den är "för bra för att vara sann". Jag har fått ett kostnadsförslag och det jag ska åtgärda har åtgärdskoderna 704 och 705, på en sammanlagd summa om drygt 2.000. Vilket alltså är maxtaket hos Allra för denna typ av åtgärd. Perfekt!

Jag passade även på att fråga på Allras hemsida om detta: http://imgur.com/a/24L4f

Återkommer om 3 månader när jag genomgått behandlingen och skickat in kvittot till Allra.
Citera
2017-02-14, 10:00
Medlem
Hej!

Är det någon som jag som har blivit uppringd av dem precis efter att ha varit hos tandläkaren?
Jag sa typ att "det var konstig tajming, jag behöver laga ett hål" och jag tyckte mig höra personen i luren svara "ja, vi misstänkte det". Jag kanske bara är konspiratorisk, men vill ändå kolla om det är fler med liknande erfarenheter.
Senast redigerad av Modeslaven 2017-02-14 kl. 10:03.
Citera
2017-02-14, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Modeslaven
Hej!

Är det någon som jag som har blivit uppringd av dem precis efter att ha varit hos tandläkaren?
Jag sa typ att "det var konstig tajming, jag behöver laga ett hål" och jag tyckte mig höra personen i luren svara "ja, vi misstänkte det". Jag kanske bara är konspiratorisk, men vill ändå kolla om det är fler med liknande erfarenheter.

Ja precis det hände mig. Man kan inte ta ett steg utanför dörren utan att företag ser vad man pysslar med och ska kränga sina försäkringar och varor till en. Googlar du något så vet google vart du surfar omkring. Storebror ser dig. (ursäkta men jag blir ibland så jäkla less på övervakningssamhället på gott och ont)
Citera
2017-02-14, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Ja precis det hände mig. Man kan inte ta ett steg utanför dörren utan att företag ser vad man pysslar med och ska kränga sina försäkringar och varor till en. Googlar du något så vet google vart du surfar omkring. Storebror ser dig. (ursäkta men jag blir ibland så jäkla less på övervakningssamhället på gott och ont)

Jo, det är ju en sak, men det är ju annat när det gäller vård och journaler som ska vara hemligt. Frågade du om den konstiga tajmingen?
Citera
2017-02-14, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Modeslaven
Jo, det är ju en sak, men det är ju annat när det gäller vård och journaler som ska vara hemligt. Frågade du om den konstiga tajmingen?
Jag svarar aldrig på okända nummer, har haft telefonförsäljare efter mig så jag blir galen. Googlar alla okända nummer.
Citera
2017-02-14, 12:26
Medlem
kurt-sunes avatar
Köp aldrig nåt av det skitföretaget! Tandvårdsförsäkring är inget man behöver ens. Betydligt bättre att spara ihop en buffert till oförutsedda utgifter än att köpa onödiga tjänster.
Citera
2017-07-04, 16:44
Medlem
Nu har jag använt mig utav Allras tandvårdsförsäkring och jag måste säga att jag är nöjd med hur smidigt allt gick. Jag tecknade försäkringen i februari, väntade 90 dagar (karensperiod), och bokade sedan in en behandling hos min folktandvård. Fixade två hål och slipade bort tandsten. Totalt så gick kalaset på 3 003kr.

När jag gjort behandlingen skickade jag in kvittot samt åtgärdskoder(var noga att be FTV om åtgärdskoder) per mail till Allra och drygt 3 veckor senare fick jag in ersättningen (2 638kr) på mitt konto.

Samma dag som jag fick in ersättningen mailade jag Allra och sade upp min tandvårdsförsäkring och då var dem till och med så snälla att dem ersatte min sista månadspremie eftersom jag precis betalat för en månad till.

Sammanlagt betalade jag 5st månadspremier á 222kr men om man är ännu smidigare ska man kunna komma undan med endast 3st månadspremier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in