2017-01-29, 20:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Apropå det: Hur ofta känner ni i Göteborg & Malmö att er publikkapacitet begränsar er? Vid stormatcher som i vissa fall kan dra uppemot dubbla antal åskådare kan jag tänka mig att det känns bittert.

Annat är det å lira i Sveriges största inomhushall..

Göteborg har ju "nya men gamla och större" Ullevi (officiella namnet).

Nä men för Malmös del är det väl bara CL matcher som vi skulle kunna fylla ett Friends Arena.

Visst ett hif derby med "rätt klimat" skulle väl kunna ge 30 000 pers men det är för svagt.

Just nu hade vi väl klarat en på 28-30 men man vet hir det blir när sämre tider kommer, och de kommer alltid någon gång.
Citera
2017-01-29, 21:55
Medlem
SoderortFTWs avatar
1.5 miljoner på plats på Grimsta idag enligt speakern
Citera
2017-01-30, 09:20
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Apropå det: Hur ofta känner ni i Göteborg & Malmö att er publikkapacitet begränsar er? Vid stormatcher som i vissa fall kan dra uppemot dubbla antal åskådare kan jag tänka mig att det känns bittert.

Jag tycker Gamla är bra sett till publikkapciteten. Det är faktiskt sällan det inte finns platser kvar (en guldjagarsäsong kanske 4-5 gånger och en annan maximalt 2-3) så jag har hellre en arena där vi ser ut att ha det knökat/nästintill knökat än att behöva stänga av ett etage, ja förutom den vidriga bortaläktaren då.
Jag är inte så positiv till flytten av vår premiär som många andra verkar vara.
Jag köper det ekonomiska tänket och det kan mycket väl bli dom 35000 som tydligen ska vara max den matchen men risken är att dessa jipposupportrar inte gör annat under säsongen sen än väntar på en ytterligare jippomatch på Ullevi istället för att gå i vardagen.

Det som begränsar oss på Gamla är snarare diverse vipytor och bristen på pubar etc men det blir ju inte bättre på Ullevi känns det som. Iaf inte pubar etc. Det kostar dessutom en del att flytta hela apparaten dit.

Hade Gamla varit knökat varenda match och vi sett att vi lätt kunnat sälja 30tusen biljetter varje match även mot lag som AFC, Sirius, Östersund och Gif Sundsvall vore det en annan femma.

Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
Göteborg har ju "nya men gamla och större" Ullevi (officiella namnet).

När ska folk lära sig att Ullevi aldrig hetat något annat än just Ullevi. Gamla Ullevi blev Gamla Ullevi när Ullevi byggdes och att man sedan byggde nytt med samma namn är inte konstigare än att Old Trafford heter det trots att det i princip är en ny arena.
Internationellt har man testat att kalla Ullevi för det käcka Ullevi Arena...
Jag är nöjd så länge man slipper sponsornamn...
Citera
2017-01-30, 15:32
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Kanske en-två allsvenska matcher om året. Däremot så klart när vi spelade Champions League. Jag undrar hur många biljetter vi hade kunnat sälja till matcherna mot Real Madrid och PSG.
Citera
2017-01-30, 18:13
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Vårt tåg till häcken borta sålde slut på 9-10 minuter.

Älska tåg! Ur spår bönder!
Citera
2017-01-30, 18:21
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored

Tror du jag fick tågbiljett?

Nepp..

(Älska buss)
Citera
2017-01-30, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored

Vad brukar det vara för förhållningsregler från SJ (Eller vilka det nu är som står för tågen). 18-års gräns och ingen medhavd alkohol?
Citera
2017-01-31, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Vad brukar det vara för förhållningsregler från SJ (Eller vilka det nu är som står för tågen). 18-års gräns och ingen medhavd alkohol?
Rent officiellt ja. Men alla har med sig egen alkohol.
Citera
2017-01-31, 15:38
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Tror du jag fick tågbiljett?

Nepp..

(Älska buss)

Fick inte heller biljett, förhoppningsvis har sällskapet jag brukar åka med köpt en drös, annars blir jag nog lite ledsen i ögat.
Citera
2017-01-31, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Fick inte heller biljett, förhoppningsvis har sällskapet jag brukar åka med köpt en drös, annars blir jag nog lite ledsen i ögat.
De meddelade precis att du blir alldeles för kalasfull och därför borde stanna hemma. Matchen går ju ändå på Cmore.

Hur brukar Peking göra när det kommer större bortaföljen? Släpper de hela den kortsidan till bortasupportrarna eller fortsätter de med sin halvtaskiga lösning där halva kortsidan är hemmasitt?
Citera
2017-01-31, 16:10
Medlem
Salorms avatar
Citat:
De meddelade precis att du blir alldeles för kalasfull och därför borde stanna hemma. Matchen går ju ändå på Cmore.

Hur brukar Peking göra när det kommer större bortaföljen? Släpper de hela den kortsidan till bortasupportrarna eller fortsätter de med sin halvtaskiga lösning där halva kortsidan är hemmasitt?

Halva kortsidan är familjeläktare som brukar bli ivägschasade av vakter.

Jag är nykterist.
Citera
2017-01-31, 16:19
Medlem
CheddarOsts avatar
Citat:

När vi (malmö) var på besök förra året kom vi med ett stort följe och blev tilldelade i princip halva kortsidan samt en större del av sittplats precis bredvid.

https://twitter.com/Malmoistas1910/status/787639444123811840
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in