Citat:
Ursprungligen postat av
ZlatanMania
Apropå det: Hur ofta känner ni i Göteborg & Malmö att er publikkapacitet begränsar er? Vid stormatcher som i vissa fall kan dra uppemot dubbla antal åskådare kan jag tänka mig att det känns bittert.
Annat är det å lira i Sveriges största inomhushall..
Jag tycker Gamla är bra sett till publikkapciteten. Det är faktiskt sällan det inte finns platser kvar (en guldjagarsäsong kanske 4-5 gånger och en annan maximalt 2-3) så jag har hellre en arena där vi ser ut att ha det knökat/nästintill knökat än att behöva stänga av ett etage, ja förutom den vidriga bortaläktaren då.
Jag är inte så positiv till flytten av vår premiär som många andra verkar vara.
Jag köper det ekonomiska tänket och det kan mycket väl bli dom 35000 som tydligen ska vara max den matchen men risken är att dessa jipposupportrar inte gör annat under säsongen sen än väntar på en ytterligare jippomatch på Ullevi istället för att gå i vardagen.
Det som begränsar oss på Gamla är snarare diverse vipytor och bristen på pubar etc men det blir ju inte bättre på Ullevi känns det som. Iaf inte pubar etc. Det kostar dessutom en del att flytta hela apparaten dit.
Hade Gamla varit knökat varenda match och vi sett att vi lätt kunnat sälja 30tusen biljetter varje match även mot lag som AFC, Sirius, Östersund och Gif Sundsvall vore det en annan femma.
Citat:
Ursprungligen postat av
PalmiNio
Göteborg har ju "nya men gamla och större" Ullevi (officiella namnet).
När ska folk lära sig att Ullevi aldrig hetat något annat än just Ullevi. Gamla Ullevi blev Gamla Ullevi när Ullevi byggdes och att man sedan byggde nytt med samma namn är inte konstigare än att Old Trafford heter det trots att det i princip är en ny arena.
Internationellt har man testat att kalla Ullevi för det käcka Ullevi Arena...
Jag är nöjd så länge man slipper sponsornamn...