2017-01-31, 13:49
Medlem
sueco2s avatar
Hade comviq sänt ett signerat nakenfoto av kakan så skulle jag fundera starkt på ett abonnemang men troligen så sänder dom ett motsvarande på schulman istället så jag stannar hos en annan teleoperatör istället.

När det gäller Mauler så har han fått så mycket stryk och hjärnskador att följden blivit vänstertänk, sista steget innan grönsak.
Citera
2017-01-31, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Verkar som att de trollar oss på Comviq.
Kundtjänst på Fejjan verkar bestå av femteklassare. Det KAN inte få finnas så dumma människor, med jobb, dessutom. Vilka meriter behövs för att få arbeta där? Förste pennvässare i lågstadiet?

Det här landet är så totalt kört, att man inte kan göra annat än att garva läppen av sig.
Vad är det som händer, har folk helt förlorat förmågan att bli vuxna och att tänka själv?

Man startar en kampanj, utan att överhuvudtaget tänka på hur den kan utveckla sig. Man går istället in i den med en uppfattning om hur den ska utvecklas. När det inte händer, så fortsätter man att försvara sin kampanj för utrycksfrihet, genom att radera och/eller argumentera mot det människor uttrycker.

OM de inte trollar, kan någon vara vänlig och förklara vad de håller på med?

Det var samma sak de tidigare gångerna som Kakan var inblandad i jippon. De vägrar erkänna hur galet det är. Och jag tror faktiskt de är så PK i skallen att de inte inser hur fel det blivit. För dem är det jättekonstigt att folk reagerar. "måste vara såna där rasister"

De drar bara ut på eländet innan de fegar ur och låter Kakan gå, men utan att egentligen erkänna att de gjort något fel. "Kakan har bett om ursäkt, men eftersom så många upplevde att det blev lite för laddat..." eller nåt sånt. De är ufon. Verkligheten är en främmande plats för dem.
Citera
2017-01-31, 13:55
Medlem
RobieBwois avatar
Om folk säger upp abonnemanget så hoppas jag att man, om man får frågan varför man vill säga upp det, säger att det beror på Kakan
Citera
2017-01-31, 14:05
Medlem
ortizs avatar
Den ända av de utvalda jag har något problem med är Kakan. Men så sjukt är det inte som ni vill få det att låta. Hade varit kul om de kasta in Kent Ekeroth i mixen också.
Citera
2017-01-31, 14:09
Medlem
l150s avatar
Jag har hoppat över allting som har med Kakan att göra.
Vet nästan ingenting om henne.

Någon som vågar sig på att kort berätta varför hatet mot henne är så stort?
Citera
2017-01-31, 14:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RobieBwoi
Om folk säger upp abonnemanget så hoppas jag att man, om man får frågan varför man vill säga upp det, säger att det beror på Kakan

Varför vänta på frågan, är väl bara att kräka ur sig det man vill ha sagt direkt?
Det beror inte endast, på Kakan. Även om hon är en högst tillräcklig anledning.
Hela högen av "kändisar" de valt, är valda pga. sina politiska ideologier. Vilket bara det, i sig, gör att en kampanj för uttrycksfrihet, stupar redan innan den har börjat.
De vill inte att folk ska komma ur sina bubblor, det är bara vissa bubblor som ska spräckas.

Hur kan dessa människor i sin flock, påstå att de som inte tycker som de är rasister/nazister/fascister/fördomsfulla/inskränkta osv. osv. När det är DE som beter sig som stasi när någon försöker tänka själv eller går emot någon av alla deras "regler"?
Citera
2017-01-31, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Verkar som att de trollar oss på Comviq.
Kundtjänst på Fejjan verkar bestå av femteklassare. Det KAN inte få finnas så dumma människor, med jobb, dessutom. Vilka meriter behövs för att få arbeta där? Förste pennvässare i lågstadiet?

Det här landet är så totalt kört, att man inte kan göra annat än att garva läppen av sig.
Vad är det som händer, har folk helt förlorat förmågan att bli vuxna och att tänka själv?

Man startar en kampanj, utan att överhuvudtaget tänka på hur den kan utveckla sig. Man går istället in i den med en uppfattning om hur den ska utvecklas. När det inte händer, så fortsätter man att försvara sin kampanj för utrycksfrihet, genom att radera och/eller argumentera mot det människor uttrycker.

OM de inte trollar, kan någon vara vänlig och förklara vad de håller på med?

Jag skulle säga att ordspråket ''all publicitet är bra publicitet'' passar in ganska bra på Comviqs (Tele2)s nya kampanj. Det finns inte en chans i världen att någon på Comviq inte visste att ett samarbete med Kakan skulle få negativa konsekvenser. De är smartare än så, hoppas jag i alla fall. De räknade väl med att antalet som säger upp sina abonnemang inte spelar stor roll i det stora hela, med tanke på all PR de får på grund av detta, även om den är negativ. Det är en teori.
Citera
2017-01-31, 14:14
Medlem
Mitt ena Tele2-abonnemang har "gått ut" och de ringer och SMS-ar att jag ska förlänga den och att jag får ett kanonerbjudande, när jag inte svarar så kommer ett SMS att "ring detta nummer för att få ditt erbjudande".

Eftersom jag har en Samsung och är väldigt nöjd med den så har jag negligerat erbjudandet helt och hållet, inte av slöhet utan för att jag är så j-vla nöjd med min Samsung.

MEN i och med att detta med Kakan hände igen så ger det bränsle nog att byta operatör helt och hållet!

Som en skrev, verkar konstigt att ha en "polis" i reklamen (=Christer) och sedan anlita för reklamen en som hatar poliser.

Näääää då tycker jag att man har passerat gränsen rejält och därför har jag i dag sagt upp mitt Tele2-abonnemang.
Citera
2017-01-31, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peppe-Luns
Till skillnad till Audi träffar ju målgruppen lite mer rätt här. Majoriteten av Audis köpare = vita heterosexuella medelklassmän. Majoriteten av Comviqs köpare = lättpåverkade (hjärndöda) tonåringar som inte har råd med ett vanligt mobilabonnemang.

Eller har jag missat att säljer Comviq något annat än billiga kontantkort?

Du verka ha missat att Comviq troligtvis har marknadens billigaste abbonnemang vid köp av telefoner. Kan kanske inte påstå att deras kontantkort är särskilt billiga, men dom ligger bland dom billigaste på marknaden. Iom att Comviq = Tele2, så kan man inte säga att deras täckning är dåligt heller. Det enda som är "dåligt" är ju att Comviq inte har några fysiska butiker, ingen telefonkundtjänst, men så är det med alla billighets telefonoperatörer. Det är det man skär bort för att få ned priserna.
Citera
2017-01-31, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonOfZodiac
Jag skulle säga att ordspråket ''all publicitet är bra publicitet'' passar in ganska bra på Comviqs (Tele2)s nya kampanj. Det finns inte en chans i världen att någon på Comviq inte visste att ett samarbete med Kakan skulle få negativa konsekvenser. De är smartare än så, hoppas jag i alla fall. De räknade väl med att antalet som säger upp sina abonnemang inte spelar stor roll i det stora hela, med tanke på all PR de får på grund av detta, även om den är negativ. Det är en teori.

Ge er. Ingen vill få negativ uppmärksamhet.

Förklaringen är nog helt enkelt att de som jobbar med marknadsföring hos Comviq har andra intressen än att stärka varumärket. De vill fixa jobb åt kompisar och de som delar deras sjuka åsikter. De fick leka lite för oövervakat. Plus att de antagligen är blinda för allt utanför deras bubbla, så de inser inte hur förbannad folk blir på Kakan och liknande. Trots historien.
Citera
2017-01-31, 14:20
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamarketel
Jag har själv ett tele2-abonnemang som jag kommer säga upp om det här håller i sig. Frågan är bara vilken mobiloperatör man skall byta till istället...

Telenor kanske? Dom har ungefär samma priser på abonnemang som Comviq/Tele-2.

Det hade kanske gått att acceptera dessa "ambassadörer" om inte den där rejält överviktiga polishataren och den överskattade manshatande sångerskan var med bland dessa ambassadörer men nu är måttet rågat
Citera
2017-01-31, 14:20
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonOfZodiac

Hej!

Jag tror faktiskt inte det. I fallet med Audi tror jag dom gjorde en katastrofal felbedömning. jag förstår inte hur dock, dom måste haft noll koll på sin målgrupp. Audis målgrupp måste ända kunna beskrivas som ganska homogen och likriktad i sina åsikter.

I fallet Comviq tror jag det är samma sak, men här förstår jag om man kanske gjort fel (vi vet ännu inte hur detta kommer utvecklas), Comviqs målgrupp är nog lite mer blandad och knepig att hålla koll på.

Kanske är det lite av samma fenomen som man skymtar i opinionsundersökningar, media har tappat kontakten med vad vanligt folk tycker.

Man kan inte använda Twitter som underlag för vad folk tycker och tänker.
Senast redigerad av Kaptenstjärt 2017-01-31 kl. 14:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in