2017-01-31, 13:13
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tosiaba
Tack för hjälpen, dock har det inte lösts genom att installera diverse visual
men installerar jag inte senaste fixen så fungerar det på nya datorn.

bilden ang x86 är för att jag la uwtd-mappen i Program (x86)
Jag skulle rekommendera att du avinstallerar samtliga versioner, startar om datorn och installerar om dessa på nytt.
Citera
2017-01-31, 13:19
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
Jag skulle rekommendera att du avinstallerar samtliga versioner, startar om datorn och installerar om dessa på nytt.
Starta alltid om efter varje installation med för att vara säker.
Citera
2017-01-31, 13:48
Medlem
Citat:

Tack, får prova det imorgon, ska till arbetet nu.
Citera
2017-02-01, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tosiaba
Tack, får prova det imorgon, ska till arbetet nu.

Missade du det jag skrev:

"Titta i Kontrollpanelens Program på den andra datorn där det funkar, och se vilka Visual C++ du har där på den datorn."

Där kan du ju se vilken/a C++ du har där det redan fungerar.

Dessutom finns det ytterligare en C++, 2005 också, så funkar det inte med nån/några av de andra redan rekommenderade, så installerar du även 2005.

Men, som redan skrivits, du *måste* boota om datorn mellan varje installation!

Jobbigt, men oftas[t] nödvändigt.
Citera
2017-02-01, 16:00
Medlem
Nu senaste dagarna när jag ska rippa från tv4 play har jag bara fått ner en kort reklamfilm om att jag måste ta ner deras nya app.

Är det bara jag eller..?
Citera
2017-02-01, 16:01
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hedster
Nu senaste dagarna när jag ska rippa från tv4 play har jag bara fått ner en kort reklamfilm om att jag måste ta ner deras nya app.

Är det bara jag eller..?
Uppdatera ditt program genom uwtd.me
Citera
2017-02-01, 16:46
Medlem
Tack S.Y-Sophie.

Jag hade http://uwtd.me.pn/ sparad å fick ner en gammal version...
Citera
2017-02-01, 17:06
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hedster
Tack S.Y-Sophie.

Jag hade http://uwtd.me.pn/ sparad å fick ner en gammal version...
Fick igår äntligen rättighet till den förra servern igen så nu har jag fixat så man skickas vidare till den nya sajten
Citera
2017-02-01, 21:09
Medlem
Citat:
Har nu sett att många bibliotek har börjat ansluta sig till tjänsten viddla. Den här tjänsten verkar helt trasig vid första anblick (säkerhetsmässigt). Undertexter och video verkar gå att rippa.

Någon på viddla måste ha läst ditt inlägg, sajten ligger nu nere med texten "Välkommen tillbaka i mars" :-).
Citera
2017-02-01, 21:12
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmW
Någon på viddla måste ha läst ditt inlägg, sajten ligger nu nere med texten "Välkommen tillbaka i mars" :-).
Tjänsten är inte lanserad än så vänta lite med att ta på dig foliehatten. De har en testsida...
Citera
2017-02-01, 21:13
Medlem
Citat:
Först och främst så använder sig urplay av vtt. Jag tror inte du får ned en undertext som innehåller kolon utan punkt. Innehåller de kolon så har du nog själv varit där och ändrat till detta.
ffmpeg är ett ganska smidigt CLI program som kan konvertera filmer och undertexter.
Ge gärna ett exempel på urplay, vet att urplay har väldigt konstiga labels för sina filmer vilket kan försvåra processen att förutspå kvalitén då dessa inte nödvändigtvis reflekterar den faktiska kvalitén.
Referens: Länk

Precis som i exemplet du länkade till så finns det två olika HLS-strömmar på urplay, och ibland är den med det högre värdet som är 720p, ibland den med lägre värdet... Snurrigt!

Vad gäller undertexterna har jag inte ändrat någonting i det exempel jag visade på hur .srt-filerna ser ut när de laddas ned (i alla fall de fyra från dokumentärserien "Suppermänniskor" jag kollat på), där jag sedan jämför med hur .srt-filen förväntas se ut (vad gäller formatet på tidsangivelserna).

Som sagt, det går att lösa manuellt med en omständlig sök-och-ersätt-procedur i flera steg, men finns det något bra sätt att lösa detta med automatik tar jag gärna emot tips! :-)
Citera
2017-02-01, 21:16
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmW
Precis som i exemplet du länkade till så finns det två olika HLS-strömmar på urplay, och ibland är den med det högre värdet som är 720p, ibland den med lägre värdet... Snurrigt!

Vad gäller undertexterna har jag inte ändrat någonting i det exempel jag visade på hur .srt-filerna ser ut när de laddas ned (i alla fall de fyra från dokumentärserien "Suppermänniskor" jag kollat på), där jag sedan jämför med hur .srt-filen förväntas se ut (vad gäller formatet på tidsangivelserna).

Som sagt, det går att lösa manuellt med en omständlig sök-och-ersätt-procedur i flera steg, men finns det något bra sätt att lösa detta med automatik tar jag gärna emot tips! :-)
Kvalité variationen är som oftast ett fel som beror på att ur själva har märkt dom fel i koden.
Vad gäller undertexten hade jag bara kört den genom antingen ffmpeg eller SubtitleEdit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in