2017-01-30, 11:46
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
Fundera på de också men känns som att hen borde fått ett [Errno 13] i så fall men kan mycket väl va så.
Mm... Vi får se..
Citera
2017-01-30, 17:49
Medlem
Nu har jag kollat runt här på sidan och umans sida angående det virus (trojan: win32/swrort!rfn) man får när man laddat ner och kör umans program och jag blir inte mycket klokare. Jag kan bara konstatera att trojanen får man. Jag tänker på alla noviser som liksom jag plötsligt har ett virus i datorn. Jag skulle gladeligen betalat 1500 kr om jag hade ett problemfritt program. Köra det i en
"sandlåda" är inget för mig. Det blir istället att avstå från att ladda ner webb-TV. Tråkigt när det var så bra
Citera
2017-01-30, 18:58
Medlem
Hej!

När man laddar ned en .srt-fil från urplay.se har den följande tidsangivelseformat:

1
0:01:920 --> 0:06:520
Här kommer texten på en
eller två rader.

För att man skall kunna importera denna .srt-fil i en .mp4-fil behöver dock tidsangivelseformatet se ut så här:

1
00:00:01,920 --> 00:00:06,520
Här kommer texten på en
eller två rader.

Varje hel tidsenhet måste alltså anges tvåsiffrigt, så "2" för minuter funkar inte utan det måste vara "02", och dessutom måste antal timmar anges, även om värdet för dessa blir "00" i hela .srt-filen (om filmen är kortare än en timme). Att skiljetecknet mellan sekunder och tusendelar är ett kolon när det skall vara ett komma (eller en punkt) är dock inget problem då Subler automatiskt korrigerar detta (Subler kan dock tyvärr inte hantera föregående problem med tidsangivelseformatet).

Jag kan själv åtgärda detta genom en lång och invecklad sök-och-ersätt-procedur i en texteditor, men undrar om det finns någon som vet något sätt att med ettstegsautomatik få detta problem åtgärdat? Jag har själv provat att göra ett FileMaker-skript där man importerar den felaktiga .srt-filen, autokorrigerar värdena med ett skript och sedan exporterar en korrekt .srt-fil, men tyvärr visar det sig att jag har glömt så mycket om programmeringen där att jag inte riktigt får till det... :-)

Tips mottages tacksamt!

Edit: PS! När man kör med svtplay-dl på urplay.se laddas alltid den lågupplösta filmen ned som förval, jag måste alltid lägga till "--quality-list" och sedan ange det ena av de två HLS-värden dyker upp med "--quality=[värde]", och det visar sig att det inte alltid är det *högre* värdet som ger den högupplösta filmen, utan ibland är det det *lägre* värdet som gäller! What gives??? DS
Senast redigerad av EmmW 2017-01-30 kl. 19:04.
Citera
2017-01-30, 19:10
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmW
Hej!

När man laddar ned en .srt-fil från urplay.se har den följande tidsangivelseformat:

1
0:01:920 --> 0:06:520
Här kommer texten på en
eller två rader.

För att man skall kunna importera denna .srt-fil i en .mp4-fil behöver dock tidsangivelseformatet se ut så här:

1
00:00:01,920 --> 00:00:06,520
Här kommer texten på en
eller två rader.

Varje hel tidsenhet måste alltså anges tvåsiffrigt, så "2" för minuter funkar inte utan det måste vara "02", och dessutom måste antal timmar anges, även om värdet för dessa blir "00" i hela .srt-filen (om filmen är kortare än en timme). Att skiljetecknet mellan sekunder och tusendelar är ett kolon när det skall vara ett komma (eller en punkt) är dock inget problem då Subler automatiskt korrigerar detta (Subler kan dock tyvärr inte hantera föregående problem med tidsangivelseformatet).

Jag kan själv åtgärda detta genom en lång och invecklad sök-och-ersätt-procedur i en texteditor, men undrar om det finns någon som vet något sätt att med ettstegsautomatik få detta problem åtgärdat? Jag har själv provat att göra ett FileMaker-skript där man importerar den felaktiga .srt-filen, autokorrigerar värdena med ett skript och sedan exporterar en korrekt .srt-fil, men tyvärr visar det sig att jag har glömt så mycket om programmeringen där att jag inte riktigt får till det... :-)

Tips mottages tacksamt!

Edit: PS! När man kör med svtplay-dl på urplay.se laddas alltid den lågupplösta filmen ned som förval, jag måste alltid lägga till "--quality-list" och sedan ange det ena av de två HLS-värden dyker upp med "--quality=[värde]", och det visar sig att det inte alltid är det *högre* värdet som ger den högupplösta filmen, utan ibland är det det *lägre* värdet som gäller! What gives??? DS
Först och främst så använder sig urplay av vtt. Jag tror inte du får ned en undertext som innehåller kolon utan punkt. Innehåller de kolon så har du nog själv varit där och ändrat till detta.
ffmpeg är ett ganska smidigt CLI program som kan konvertera filmer och undertexter.
Ge gärna ett exempel på urplay, vet att urplay har väldigt konstiga labels för sina filmer vilket kan försvåra processen att förutspå kvalitén då dessa inte nödvändigtvis reflekterar den faktiska kvalitén.
Referens: Länk
Senast redigerad av S.Y-Sophie 2017-01-30 kl. 19:23.
Citera
2017-01-30, 19:44
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Har nu sett att många bibliotek har börjat ansluta sig till tjänsten viddla. Den här tjänsten verkar helt trasig vid första anblick (säkerhetsmässigt). Undertexter och video verkar gå att rippa.
Senast redigerad av S.Y-Sophie 2017-01-30 kl. 19:56.
Citera
2017-01-31, 11:05
Medlem
hej på er, jag laddade ner umans mapp + senaste uppdatering men får ett felmeddelande när jag försöker starta programmat, att det saknas en fil, sen stängs det ner när man trycker ok. Jag har såklart provat att ladda ner samma mapp och uppdatering, men samma resultat.
Jag har en annan dator där programmet fungerar bra, men den jag försökte lägga in på är en ny dator,

se bild

https://minfil.org/F5v8tdb0b7/fail.jpg
Citera
2017-01-31, 11:12
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tosiaba
hej på er, jag laddade ner umans mapp + senaste uppdatering men får ett felmeddelande när jag försöker starta programmat, att det saknas en fil, sen stängs det ner när man trycker ok. Jag har såklart provat att ladda ner samma mapp och uppdatering, men samma resultat.
Jag har en annan dator där programmet fungerar bra, men den jag försökte lägga in på är en ny dator,

se bild

https://minfil.org/F5v8tdb0b7/fail.jpg
Vilken eller vilka versioner av Microsoft Visual C++ har du installerat på din dator? Senaste versionen av Microsoft Visual C++ 2010 bör fixa detta. Senaste versionen av PyInstaller som programmet använder sig utav är beroende av msvcr100.dll.
Citera
2017-01-31, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tosiaba

Du saknar sannolikt en komponent från MS Visual C++.
Titta i Kontrollpanelens Program på den andra datorn där det funkar, och se vilka Visual C++ du har där på den datorn.

https://support.microsoft.com/en-us/help/2977003/the-latest-supported-visual-c-downloads

Med Visual C++ är det inte som med vanliga program, att en senare version ersätter den gamla.

Utan vissa andra program anropar specifikt just en viss version av C++.

Så installera både 2008, 2010, 2013 och 2015, och både versionerna för x86 och x64 av varje.

Klarar inte din dator x64 kommer du inte att kunna installera den, så det är bara att testa.

Visual C++ används av flera olika andra program än just umans, så det är aldrig fel att ha ett gäng av C++ versioner.
Citera
2017-01-31, 11:43
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Du saknar sannolikt en komponent från MS Visual C++.
Titta i Kontrollpanelens Program på den andra datorn där det funkar, och se vilka Visual C++ du har där på den datorn.

https://support.microsoft.com/en-us/help/2977003/the-latest-supported-visual-c-downloads

Med Visual C++ är det inte som med vanliga program, att en senare version ersätter den gamla.

Utan vissa andra program anropar specifikt just en viss version av C++.

Så installera både 2008, 2010, 2013 och 2015, och både versionerna för x86 och x64 av varje.

Klarar inte din dator x64 kommer du inte att kunna installera den, så det är bara att testa.

Visual C++ används av flera olika andra program än just umans, så det är aldrig fel att ha ett gäng av C++ versioner.
Är man observant så ser man i bilden att det är x86 som gäller....
Citera
2017-01-31, 12:50
Medlem
uman231s avatar
För er som är rädd för diverse virusvarningar rekommenderar jag att testa init_tlc fixarna istället för de vanliga. Detta kan nog lösa diverse varningar

https://www.virustotal.com/sv/file/9f21442334afdec4e13e97b9ea66468f7f3432388c79d35eeb 6f6a7a80964161/analysis/
Senast redigerad av uman231 2017-01-31 kl. 12:56.
Citera
2017-01-31, 13:00
Medlem
Citat:

Nu har du tänkt fel.

Bara för att mappen 'Program Files (x86)' syns på bilden så betyder inte alls det att versionen av C++ ska vara x86.

Mappen ifråga finns på alla Win10, oavsett om det är 64-bitars Win eller ej.

Sen finns även mappen 'Program Files'.

Som lbl skrev är det bara att prova att installera både x86 och x64, går det inte så går det inte.
Citera
2017-01-31, 13:06
Medlem
Citat:

Tack för hjälpen, dock har det inte lösts genom att installera diverse visual
men installerar jag inte senaste fixen så fungerar det på nya datorn.

bilden ang x86 är för att jag la uwtd-mappen i Program (x86)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in