Citat:
Ursprungligen postat av
weseeyou
Är du seriös? Du är säkerligen väl medveten om att vi spekulerade fritt i tråden, utifrån de fakta som var kända i ett tidigt stadium. Och jag lade dessutom ofta till "spekulerar jag" (gå bak & kolla).
Om jag tror någonting, så skriver jag det. Om något är att betrakta som fastslaget, så skriver jag det.
I ditt inlägg skrev du:
Citat:
Ursprungligen postat av
weseeyou
Detta är en religiös konflikt inom samma etniska grupp. Fick ett PM om att offren talar irakisk arabiska. Dödsoffren ska ha varit mellan 35 och 60, och väl integrerade i samhället. Det kanske var därför de slaktades, då en äkta muslim enl koranen inte får ta infidels (dvs icke-muslimer) till vänner?
(FB) Flera döda i moskéskjutning i Kanada
Du skriver alltså inte ”Jag tycker mycket tyder på…”, eller liknande. Utan du skriver att det
är en konflikt inom samma etniska grupp. Vet inte vad du byggde det på, kanske ett PM från att någon påstod att offren pratade arabiska med irakisk accent. Varför det skulle göra det till en internetnisk konflikt vet jag inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
weseeyou
Dessutom, något du du säkerligen vet efter flera år i forumet (men väljer att blunda för) så citeras det från diverse källor, i detta fall media, polis, Tuben etc om GM --> mohamed + Alexandre; imamer pekar ut rivaliserande radikal moské osv - och sedan tas info tillbaka om motsatsen bevisas osv. Men du sitter där på din höga häst och bara VET att det är en "äkt-kanadensisk" GM.

Jag har inte påstått att jag vet att GM är "äkt-kanadensisk". Du ljuger, och det vet du. Ett oärligt sätt att diskutera på.
Citat:
Ursprungligen postat av
weseeyou
Att jag fick ett PM kring detta är en sak, något jag informerade er om utan att veta säkert. Så ditt påstående att jag "slagit fast att det rörde sig om etnisk konflikt" får du själv stå för. Jag visste inte säkert utan bara vidarebefordrade info - men jag får lov att säga att det är förvånande om en kanadensisk galning skriker Allahu Akbar och massakrerar muslimer i en moské, eftersom det inte följer det typiska mönstret för hur moskémassakrer "brukar" gå till. Och nu syftar jag på MÖ, men som alla vet så har MÖ flyttat till Väst i o m migrationsvågen. Dvs OM Alexandre är ensam GM, då fungerade inte principen om Ockhams rakkniv; vilket iofs bara är undantaget som bekräftar regeln. Jag skrev från början att Alexandre troligtvis är ett nutjob, och det tror jag fortfarande.
Det är inte fastslaget att GM skrek Allahu Akbar. Jag tror du bör vara mer kritisk än att svälja vad ett anonymt vittne påstår, och ta det som
en absolut sanning.
"Ockhams rakkniv" är ett intellektuellt dvärgargument, men även om det vore giltigt så håller jag fast vid att man bör vara försiktig med att uttala sig säkert om vem, vilka eller vad som ligger bakom, särskilt i ett så tidigt skede som diskussionen befann sig i igår förmiddag. Men utifrån uppgiften vi hade initialt, att flera sköts ihjäl på en moské och att skytten enligt ett i och för sig osäkert vittne ska ha skrikit Allahu Akbar, så är det rimligt att ta upp islamism som ett möjligt motiv, ja.
Citat:
Ursprungligen postat av
weseeyou
Men om en och annan västerländs icke-muslim går bärsärk pga den islamiska invasionen av Väst...särskilt mentalt störda... tja, det är tragiskt. Men någonstans inte så förvånande. Ytterst är det politiker i Väst som har blod på sina händer, då det varit välkänt i decennier att devout muslims equal trouble. Så sluta importera trouble från MÖ, så kanske det blir lugnt igen i väst. Bara en tanke...
Ja oavsett vilket så är det ändå ju muslimernas eget fel om ett antal muslimer skjuts ihjäl i en moské...