2017-01-31, 06:55
Medlem
santos_devilles avatar
Var det en muslim eller en trump-fanatiker som mördade dessa muslimer ?

Alla brun/alt-right media och forum som 4chan och flashback säger att mördaren var muslim, men bilderna och nyheterna visar ju en vit man med bruna åsikter?

Kan någon snälla klara ut detta
Citera
2017-01-31, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Var det en muslim eller en trump-fanatiker som mördade dessa muslimer ?

Alla brun/alt-right media och forum som 4chan och flashback säger att mördaren var muslim, men bilderna och nyheterna visar ju en vit man med bruna åsikter?

Kan någon snälla klara ut detta

Väldigt enkelt. Det var en vit högerextrem terrorist som utförde dådet. I förvirringen efter så blev ett vittne skrämd av en beväpnad polis (civil?) och la benen på ryggen varpå polisen plockade in han som misstänkt, denne person var av utländska härkomst. Igår gick polisen ut med att denna person var avförd från misstankarna och nu är ett huvudvittne. Men eftersom extremhögern som bland annat frodas här lever i en alternativ verklighet där bara muslimer utför terrordåd så drog man igång det sedvanliga korståget innan alla fakta låg på bordet. Nu när fakta ligger på bordet så ser det ju självklart jättedåligt ut för extremhögern så man försöker förvilla och skapa alternativa sanningar som vanligt. Idag kommer vi garanterat se narrativ som; 'Han var en ensam galning' eller 'det är en falseflag från de onda ödlejudarna'.

Case closed.
Citera
2017-01-31, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Damn.. Tråden tystnade snabbt när det inte var en muslim som gjort det. Nästan som att skribenterna inte är intresserade av brott man inte kan klandra muslimer för... Men så galet kan det väl inte vara?

även media är väldigt tysta. något som inte stämmer. flera vittnen som sagt 2 maskerade män som sköt och skrek allahu akbar.
Citera
2017-01-31, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daedrra
även media är väldigt tysta. något som inte stämmer. flera vittnen som sagt 2 maskerade män som sköt och skrek allahu akbar.

Här har vi vad jag pratar om, den alternativa verkligheten. Att polisen nu gått ut och förklarat att det var bara en gärningsman och att han var en vit terrorist måste förvanskas. I kampen för den vita rasen kan inte sanningen stå oemotsagd.
Citera
2017-01-31, 07:44
Medlem
Arbetarbroders avatar
Okej, jag har försökt få en bild av den här röran, vilket är svårt som alltid i sådana här dåd. Bildlänkar går till Imgur och med reservation för eventuella felaktigheter då det är en rörig historia.

Första rapporterna om en "kordinerad attack" och Quebecs polis går ut på Twitter med att två personer är misstänka Bildlänk
På Quebecs hemsida kan man läsa om misstänkt GM 1 och misstänkt GM 2 (klicka på High Resultion Picture, vilket skämt) Arkiverad 1, Arkiverad 2
Dessa två personer tas in av polis och avskrivs sedan, ena personen ska tagits inne i moskén och den andra personen ska gripits i området d'Orleans och enligt Google Maps är det en Ö 40 minuters bilväg från Moskén.
Men dessa, som beskrivs som "två maskerade män" i tidiga rapporter, blir istället vittne, singular? osäker på om det gällde båda eller hur det var.

Offer:
6 döda, muslimer mellan 39-70 år. Hittat namnen på fem av dem.
Azzedine Soufiane, Khaled Belkacemi, Abdelkrim Hasssen, Boubaker Thabti and Ahmed Youness
Bildlänk Khaled Belkacemi (vänstra bilden) and Azzedine Soufiane (högra bilden)

Istället har Alexandre Bissonette fått ångest och ringer till Polis och anmäler sig själv, 17 minuter efter skotten i Moskén.
Bissonette grips vid sitt hem i stadsdelen Cap-Rouge — runt 10 min från Moskén - "enligt grannar" 9 a.m. lokaltid under måndagen.

Länk mellan ett av offren och den nu misstänkte Alexandre Bissonette finns via offer Belkacemi, som ska ha varit Professor på Universite Laval där Bissonette ska ha pluggat sedan 2012.
Bissonette pluggade "anthropology" och Belkacemi ?

Beskrivelser från vänner är alla som jag har lyckats hitta just nu folk som "know him online" dvs via Facebook, samt några klasskamrater som beskriver honom som typ blyg, tillbakadragen men väldigt aktiv på Facebook, där han supportade Trump och var xenofob eller hur de exakta citaten nu var.

Sainte-Foy, Quebec verkar täcka in alla områden där detta har utspelat sig.

Bissonette ska tydligen varit såpass aktiv i sitt tangentbordskrigande på Facebook att "Refugees Welcome Quebec" kände till honom, enligt uttalande på Facebook
Länk, Facebook Screenshot på deras uttalande (översatt från Franska)

Så då det här med att han gillade Donald Trump, Screenshot från Facebook visar att han även gillade Tennis, John McCain, Katten Gustaf, Sopranos, IDF och en jävla röra ärligt talat.

Att det sker nu, medan demonstrationer mot USA Bann av medborgare från 7 muslimska länder trädde i kraft, och att denna killen då hade motiv att gå in och skjuta ihjäl 6 personer av motiv som hittils är oklara, de sedvanliga ytterst märkliga början på händelsen med de två första misstänkta som blev (ett?) vittne, sättet de får fast honom, oklart motiv för honom, men med följder som ger splittring i samhället av de som nu kan tänkas ha sådana motiv, gör att jag spelar ett säkert kort här och tror det kommer visa sig att killen är Patsy.

Men men, Kanada kan ha fått en egen Breivik med tom. samma initialer.
Lär visa sig under de närmaste dagarna.
Senast redigerad av Arbetarbroder 2017-01-31 kl. 07:47.
Citera
2017-01-31, 07:46
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orax
Väldigt enkelt. Det var en vit högerextrem terrorist som utförde dådet. I förvirringen efter så blev ett vittne skrämd av en beväpnad polis (civil?) och la benen på ryggen varpå polisen plockade in han som misstänkt, denne person var av utländska härkomst. Igår gick polisen ut med att denna person var avförd från misstankarna och nu är ett huvudvittne. Men eftersom extremhögern som bland annat frodas här lever i en alternativ verklighet där bara muslimer utför terrordåd så drog man igång det sedvanliga korståget innan alla fakta låg på bordet. Nu när fakta ligger på bordet så ser det ju självklart jättedåligt ut för extremhögern så man försöker förvilla och skapa alternativa sanningar som vanligt. Idag kommer vi garanterat se narrativ som; 'Han var en ensam galning' eller 'det är en falseflag från de onda ödlejudarna'.

Case closed.
Ja, jag tror han agerade ensam i detta och ja jag tror han lider av någon psykisk diagnos med inslag av stark frustration och antagligen problem med kärlek och jobb. Då blev det för mycket för honom att se en ökande muslimsk befolkning som i hans ögon hela tiden får och får bidrag och förändrar hans kära land och stad och med säkerhet har Breivik som någon han beundrar. Han är säkert blyg och till det yttre väldigt lugn men inom honom har det hela tiden kokat mer och mer av ilska. Detta är på sätt vis en sorglig och fruktansvärd konsekvens av den enorma migrationen av muslimer runt i stort sett hela världen och där AB har påverkats starkt negativt av IS härjningar runt om i världen, vilket gjort att han tyvärr ser alla muslimer som ett hot mot honom själv och sitt land.
Den stora skillnaden är att både den här AB och Breivik var ensamma galningar medan IS är organiserade extremister, dvs betydligt fler i antal.
Citera
2017-01-31, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Ja, jag tror han agerade ensam i detta och ja jag tror han lider av någon psykisk diagnos med inslag av stark frustration och antagligen problem med kärlek och jobb. Då blev det för mycket för honom att se en ökande muslimsk befolkning som i hans ögon hela tiden får och får bidrag och förändrar hans kära land och stad och med säkerhet har Breivik som någon han beundrar. Han är säkert blyg och till det yttre väldigt lugn men inom honom har det hela tiden kokat mer och mer av ilska. Detta är på sätt vis en sorglig och fruktansvärd konsekvens av den enorma migrationen av muslimer runt i stort sett hela världen och där AB har påverkats starkt negativt av IS härjningar runt om i världen, vilket gjort att han tyvärr ser alla muslimer som ett hot mot honom själv och sitt land.
Den stora skillnaden är att både den här AB och Breivik var ensamma galningar medan IS är organiserade extremister, dvs betydligt fler i antal.

Ja för extremhögern och dess hatretorik är inte det minsta organiserad. Och när ensamma galna islamister utför dåd frammanade av en liknande sorts hatretorik så är det alla muslimers fel och 'organiserat'.

Så ser den fina alternativa högerextrema verkligheten ut. Dåre.
Citera
2017-01-31, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow

På lodrätt åtta hittar vi alltså; "projicering".
Det är så här logiken ser ut hos extremhögern, även när invandrare drabbas av hatbrott så är det deras eget fel och inte förövaren.
Citera
2017-01-31, 07:59
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
På SVT godmorgon sa dom att det var två som sköt, fast på nyheterna sa dom en skytt med nationalistiska värderingar och sen visade dom alla som manifesterade mot våldet.

Varför manifesterar de aldrig när jihadister utför liknande dåd kan man fråga sig. En mycket märklig dubbelmoral där.

Du har dock helt fel, det har varit många protester mot våld och terrorism efter våldsdåd utförda av "jihadister" i Europa. Bland annat i England, Frankrike och Spanien. Det är också vanligt att muslimer själva manifesterar mot våld och terrorism. Finns nämligen få som är så trötta på terrorism som just muslimer själva. Även om det inte passar in i din världsbild.
Citera
2017-01-31, 08:08
Medlem
Så hela den här historien med moskémassakern visar sig vara en kanadensare som på typiskt kanadensiskt manér själv ringer polisen en kvart senare och säger sorry.

Iallafall, det är ta mig fan skitdåligt att en västerlänning begått terrorbrott och jag är så förbannad på den här killen för han är en idiot som gjorde detta. Risken är nu jättestor att fler följer efter och skjuter ihjäl muslimer i moskéer över hela västvärlden.

Jag som var tillräckligt bekymrad över det muslimska hotet och bara ville utvisa de tillbaka till sina hemländer.

Så i min ilska över att ha fel och felaktigt pekat ut muslimer som massmördare så slänger jag härmed mitt konto endumbonde och spolar skitsnacket.

Får se om jag återhämtar mig från denna chock senare någongång. Troligen inte, sorry.
Citera
2017-01-31, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orax
Ja för extremhögern och dess hatretorik är inte det minsta organiserad. Och när ensamma galna islamister utför dåd frammanade av en liknande sorts hatretorik så är det alla muslimers fel och 'organiserat'.

Så ser den fina alternativa högerextrema verkligheten ut. Dåre.

GM uppges nu vara ensam och hade ringt efter polisen samt att motivet uppges vara oklart. Vilken organiserad muslimsk terrorist hade följt det spåret. Återkommande fakta är att muslimer för det mesta är organiserade där deras religion och mordiska planer får stöd av andra medan GM-män som AB är oförmögna att hitta någon att begå sina dåd med. Få västerlänningar i grupp begår dylika dåd av det enkla skälet att psykiskt obalanserade personer delar exakt samma vanföreställning att begå våldshandlingar.

Med all sannolikhet är GM inte psykiskt balanserad. Muslimer däremot, har inga problem att hitta folk som är organiserade och att planera massmord med. De står som spön i backen i valfri no-go zon.
Citera
2017-01-31, 08:44
Bannlyst
Helt sjukt när man ser hur FB's vänsterskräp bokstavligt talat gottar sig åt vad som har hänt. Jag garanterar er att denna incident har ännu inte nått sitt sista kapitel. Väldigt märkligt att vittnen är säkra å att man sett fler än en gärningsman och att man dessutom hört muslimska krigsrop.

Hela denna soppa luktar Sandy Hook vers.2.

Dessutom verkar det som att MGM inte har någon tidigare vapenvana. Ändå lyckades han att skjuta ner så många med ett mycket svårtsiktat vapen.

Extremt lägligt att detta hände bara någon dag efter Trumps exekutiva order.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in